Overgewicht echt zo slecht voor je vruchtbaarheid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi ik ben Lieve en 23 jaar
    Ik heb wat overgewicht maar hoor of zie toch wel een hoop mensen met overgeicht die zwanger zijn.
    Neemt mij vruchtbaarheid dan echt zoveel af ?

    Mijn overgewicht is voornamelijk door spierweefsel. Ik loop en beweeg erg veel. Of is het gewoon zo overgewicht = overgewicht.

    Liefs Lieve
     
  2. Niet meer actief

    als je een paar kilo te zwaar bent zal dat best meevallen. Maar er wordt inderdaad wel gezegd als je echt obisitas hebt dat de kans op zwangerschap wel langer kan duren
     
  3. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik weet het niet, ook slanke vrouwen zijn soms lang bezig om zwanger te worden.
    Een beetje overgewicht is heus niet zo erg maar extreem is sowieso niet goed.
    Als je dan nog veel aankomt tijdens de zwangerschap dan heb je heel wat mee te dragen.
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Hmm nou ik ben toch echt te zwaar voor mijn lengte hoor en ik werd zo zwanger.
     
  5. Niet meer actief

    pff maakt me al een stukje geruster.
    Begon me al stiekum wat druk te maken dat ik eerst flink moest afvallen.
     
  6. Niet meer actief

    Nou dat hieft niet perse hoor meid. Het licht er wel aan at je overgewicht is. Ik head ook overgewicht van zo'n 7 kg en ik was binnen 2 maandne zwanger
     
  7. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    In het vetweefsel dat je hebt wordt een mannelijk hormoon gemaakt. Dus hoe dikker je bent hoe moeilijker het zal worden zwanger te raken.
     
  8. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    In principe: overgewicht = overgewicht (hetgeen wat meer weeg aan spierweefsel is voornamelijk bij topsporters, ben je dat?).
    Bij een BMI boven de 30 wordt er zo wie zo afgeaden eerst af te vallen alvoerns zwanger te worden. Niet alleen om die reden, ook om gezondheidsredenen trouwens.
    Stel: je bent 1.65 en weegt 90. Dan doen ze bijvoorbeeld ook geen IVF als je niet eerst afvaslt naar 72.
     
  9. Niet meer actief

    ik heb gewoon hele gespierde kuiten en bovenbenen omdat ik erg veel loop me de hond en veel doe fietsen. ivm mijn werk (verstandelijk gehandicapte) ben je de hele dag in de weer waardoor je gewoon spieren kweekt. dus echt een sportmens ben ik niet echt verder. ik had een BMI van 30 precies.
     
  10. mieky

    mieky Lid

    12 mrt 2006
    16
    0
    0
    Het ligt er ook aan waaruit het overgewicht bestaat. De ene persoon ontwikkelt makkelijker een grotere spieromvang als de andere. Spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel, dus ook duidelijk te zien op de weegschaal.
    Ik weet niet hoeveel jouw BMI is en of het net boven de waarde zit voor overgewicht of er ver boven. Dat maakt natuurlijk ook uit.
    Het kan nooit zo zijn dat jij veel spierweefsel hebt en daardoor een BMI van ver boven de 30 hebt. Dat is zelfs voor topsporters overgewicht.

    Wanneer jouw BMI net boven de 25 zit, dus 26/ 27, denk ik niet dat het enig verschil uitmaakt qua snelheid van zwanger worden.
     
  11. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik heb een vriendin die echt veel te dik is/was. Zei had al jaren geleden te horen gekregen niet op een natuurlijke manier zwanger te kunnen worden vanwege slecht werkende eierstokken en een zwakke baarmoeder. Ze wilden toch graag een kindje en ze moest gaan afvallen van de dokter om in aanmerking te komen voor ivf o.i.d.

    Ze was druk bezig met afvallen en kreeg op een gegeven moment erg veel pijn in haar buik, haar gedachte ging uit naar een blinde darmontsteking. Na onderzoek bleek ze al twaalf weken zwanger!!

    Het kan dus wel, maar de zwangerschap is erg zwaar geweest, eindigend in een zwangerschapsvergiftiging. De bevalling was ook erg zwaar, epileptische aanval gehad. Nadat haar kindje haar buik had verlaten wilde de rest er niet uit en moest ze met spoed geopereerd worden, waarbij ze op het randje heeft gelegen wegens veel bloedverlies.

    Ze mag van de dokter nu niet meer zwanger worden voor ze is afgevallen. Ik moet er dus wel bij zeggen dat haar overgewicht echt extreem was.....

    Marian
     
  12. nietje

    nietje Actief lid

    14 mrt 2006
    118
    0
    0
    anita aan marian 79

    ik hbe zelf ook ovegewicht en heb twee zoontjes en ben aan het klussen voor een derde ik had bij de eerste wel advies gekregen om af te vallen maar ben na een jaar zelf zwanger geraakt en alles ging perfect en de tweede idem dito nu bij een evt derde denk ik weleens hoe zou ik eruit zien straks met 9 maanden hihi
     
  13. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Fijn om te horen dat het bij jou wel goed ging! Ik ben toen bij mijn vriendin wel erg geschrokken dat een zwangerschap zoveel nare dingen met je kan doen! Ze kon al met 16 weken niks meer....

    Ik hoop voor je dat de derde zich snel mag melden!

    Marian
     
  14. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Exact! Hoewel spierweefesel meer weegt kan het niet zo zijn dat je in plaats van de gebruikelijke (ik noem maar wat) 70 kilo nu ineeens 85 kilo weegt dat je dus 20 % meer weegt. Dat is dus echt onzin. Een een BMI van 30. google maar eens:
    "30,0-39,9 Je lijdt aan obesitas. Dit levert een belangrijk risico op voor uw gezondheid. Een gewichtsvermindering van 5-10% levert al een duidelijke gezondheidswinst op. "
    Maar waarom neem je niet het zekere voor het onzekere?
     
  15. Niet meer actief

    Ik wil helemaal geen risico nemen. En zou heel graag af willen vallen. Maar ja ik kan nergens echt vet vinden. Eet geen zoettigheid, limonade en vette happen. Dus hoe moet ik dan afvallen als ik al bijna geen suikers eet.
     
  16. AnitaK

    AnitaK Lid

    8 feb 2006
    38
    0
    0
    Medew. Cons.serv.
    Gelderland
    Ik heb zelf ook veel overgewicht, en ben bij mijn eerste zelfs zwanger geraakt terwijl ik de pil gebruikte! En de hele zwangerschap is perfect gegaan! Ik was 10 kilo afgevallen, mijn bloeddruk was nog nooit zo mooi geweest en ik blaakte van gezondheid terwijl ik fibromyalgie heb! Ik wou dat ik altijd zwanger kon zijn ;) .

    Liefs, Anita
     
  17. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Meid, ik heb er geen verstand van. Raapleeg je HA of een dietiste.
     
  18. mieky

    mieky Lid

    12 mrt 2006
    16
    0
    0

    Als je al weinig snoept en vette happen eet is het misschien raadzaam om bijvoorbeeld minder eten op te scheppen tijdens het avondeten of een boterham minder te eten tijdens je ontbijt en/of lunch.
    Ik herken veel in jouw verhaal. Ik eet amper een vette hap en ik eet weinig zoetigheid, maar mijn BMI is 26. Volgens die gegevens heb ik licht overgewicht. Mijn lichaam is vrij gespierd en ik ben breed gebouwd. Ik wijt mijn "lichte overgewicht" dan ook voornamelijk aan mijn spiermassa.
    Ik ben zelf van mening dat wanneer jij lekker in je vel zit, je gezond eet en genoeg sport je gewoon gezond bent en dat een zwangerschap geen problemen zal opleveren.
     
  19. Niet meer actief

    Dank je wel mieky,
    Zal er nog meer op letten en ja minder eten als dat nog minder kan. Ben benieuwd. Ik ben voor de rest zo gezond als een vis. En een dijk van een conditie.

    Liefs Lieve
     
  20. mieky

    mieky Lid

    12 mrt 2006
    16
    0
    0
    Dan zou ik mij dus nergens zorgen over maken als ik jou was!!!
    En lekker gaan voor een zwangerschap....gezond voelen en zijn is nog altijd belangrijker dan je BMI.
     

Deel Deze Pagina