Hallo dames, 30 december 2015 ben ik gestopt met de pil. 3 januari heb ik mijn eerste menstruatie gehad. We willen heel graag een kindje. Tijdens mijn ovualtie had ik last van mijn borsten. Dat gevoel is even weg geweest, maar sinds afgelopen vrijdag zijn mijn tepels heel hard en pijnlijk. Ik ben erg moe, heb last gehad van mijn buik, boven mijn schaambeen zeg maar. Soms last van wat maagzuur. Ik heb een predictor early test zes dagen voor de menstruatie gedaan maar is negatief. Mijn vraag is, wat zijn jullie ervaringen qua stoppen met de pil. Zijn de kwaaltjes die ik heb echt door het stoppen met de pil. Of kan het zo zijn dat ik wellicht toch zwanger ben. Alvast ontzettend bedankt!
Beiden kan. Ik heb de eerste maand na het stoppen met de pil ook allerlei klachten gehad. Even afwachten dus! Geef het ook even de tijd..
idd 50/50 Ofwel is je lichaam van slag of wel ben je snel zwanger. Ik blij ook nu de eerste ronde zwanger te zijn, zelf met een langere cyclus. Bij ons eerste voelde ik ook steeds van alles, net de maand waarin ik juist niets voelde was ik zwanger. Ook deze keer voelde en voel ik niets. Heb je al een testje gedaan?
Ja ik heb al een testje gedaan, maar die was negatief. Ik heb ook het idee dat ik de symptomen in beeld zeg maar omdat ik het zo graag wil. Vanochtend heb ik de laatste test gedaan. Ik wacht nu gewoon of de menstruatie op gang gaat komen. Mocht het heel lang duren dan kan ik wel weer testen.
Ja het kan zijn dat ik te vroeg heb getest. Maar aangezien ik niet precies mijn cyclus ken, is het lastig in te schatten qua testen. Ik wacht nog wel een weekje af, anders is een testje nog snel genoeg gehaald. Bedankt voor de reactie!
Je moet het idd even de tijd geven denk ik... In ben in juli gestopt en afgelopen 2 cyclussen kreeg ik last van kwaaltjes waarvan ik dacht.. Zal ik zwanger zijn? Pijnlijke en vollere borsten, andere afscheiding, krampen.. Uiteindelijk blijkt dit bij de eisprong te horen maar dat heeft dus wel een paar maand geduurd nadat ik met de pil ben gestopt! Uiteraard hoop ik dat het voor jou iets positiefs betekend!