Ik heb nu voor de 3e keer een koperspiraal. De eerste twee keer tot volle tevredenheid en zonder klachten. Na de geboorte van mijn tweede zoontje koos ik dus ook zonder twijfelen weer voor een koperspiraal. Maar deze keer ging het niet vlekkeloos. Ik heb de eerste maanden buikpijn gehad en veel last gehad van spotting (de vorige twee keren absoluut niet). Ben naar de huisarts gegaan en die zei dat ik het de tijd moest geven. De spotting ging inderdaad weg. Maar sinds een paar maanden heb ik in de week van de eisprong wel last van bloedverlies, ik vermoed dat dat dus een ovulatiebloeding is. Dat terwijl ik nog nooit last heb gehad van ovulatiebloedingen. Ook de eisprong zelf voelt anders. Vroeger zat de pijn echt links of rechts en duurde een paar uur. Nu zit de pijn middenvoor. Vorige week was ik weer bij de huisarts en vroeg hiernaar. De huisarts zei toen dat dat waarschijnlijk van het koperspiraal kwam en ze wil dat ik een echo laat maken. Herkent iemand dit (ovulatiebloedingen bij het hebben van een koperspiraal)?