Positieve Ivf ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Iwanttobeamommy, 2 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwanttobeamommy

Iwanttobeamommy Actief lid

2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik ben 25 jaar en heb PCOS en een groot kinderwens.
    Mijn man zijn zaad is gewoon goed en ben in augustus 2018 begonnen met Clomid.
    Hier had ik 1x een eisprong.
    Daarna ben ik gonal f in combinatie met ovitrelle gaan spuiten.
    Ik had 2x een eisprong en 2x overstimulatie met tot op heden geen zwangerschap.
    Nu gaf de arts aan dat het volgende IVF is.
    Ik ben hierdoor erg gestrest en bang voor wat er komen zal gaan omdat dit het eindstation lijkt.
    Zijn hier dames die een soort gelijke pad hebben bewandeld met een zwangerschap als eindresultaat?
    Hoor graag van jullie.

Groetjes,

IWantToBeAMommy.

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier na 7x iui ook door voor ivf, ik wsz ook heel bang, maar t viel allemaal reuze mee :) ben zwanger geraakt van mn 2e cryo terugplaatsing, en heb nog embryo's in de vriezer :)

3. Iwanttobeamommy

2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Ohhh gefeliciteeeeerd! Fijn om dit te lezen ik wens je al het geluk met je kindje in de wereld en hoop voor de toekomst!
    Had jij ook pcos?

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee dat niet, maar slecht werkende eileiders door ontstekingen.

Iwanttobeamommy vindt dit leuk.
  5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Net als jij heb ik ook pcos. De clomid deed helemaal niets bij mij. En net als bij jou gaf het spuiten wisselende resultaten. Tot ik op de grens zat: geen follikels of veel te veel. Toen moesten we ook direct door naar IVF. Ik vond het doodeng, maar uiteindelijk ben ik zwanger geraakt van de 1e cryo terugplaatsing.

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wij gingen meteen aan de IVF (ICSI). Mijn cyclus is goed, maar er zijn veel te weinig actieve zaadcellen. Bij de vierde terugplaatsing (cryo) was het raak. Nu zijn we bezig voor een tweede.

Het voordeel van IVF is dat je vaak meerdere embryo's uit een behandeling kunt halen. Je plaatst er eentje terug en de rest wordt ingevroren, dat noem je dan een cryo. Het is dus even pittig met alle hormonen, maar als het even meezit ben je daarna een poosje voorzien van embryo's. In jouw geval zul je alleen nog even de omstandigheden in de baarmoeder moeten manipuleren zodat je lichaam weet dat er een zwangerschap aan kan komen.

7. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Hier ook een positief verhaal! Ik heb geen PCOS, bij ons werd er geen oorzaak voor de onvruchtbaarheid gevonden. Wij mochten meteen met IVF starten omdat we het al lang zelf hadden geprobeerd, zonder enig resultaat. De stimulatie was erg succesvol en heeft geleid tot 13 goede embryo's. Helaas duurde het wel een poos voordat ik blijvend zwanger werd (daarvoor een missed abortion en meerdere vroege miskramen gehad), maar nu is het gelukt en ben ik zwanger van een gezond meisje! De hormonen van het traject zijn mij erg meegevallen. De punctie was vrij pijnlijk, maar ik zou het zo weer opnieuw doen. Dit resultaat is alles meer dan waard geweest!
    Heel veel succes met jullie IVF en zie er alsjeblieft niet tegenop, dat is echt niet nodig!

8. Iwanttobeamommy

2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw

Ohhh gefeliciteerd super blij voor je!
    Fijn om zulke ervaringen te horen

9. Iwanttobeamommy

2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Super bedankt voor de informatie!
    Ik vind het een beetje eng en ken niemand in mijn omgeving die dit traject heeft gevolgd.
    Veel succes met jullie traject voor een tweede kindje moge het heel gemakkelijk gaan!

10. Iwanttobeamommy

2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    dat lijkt me echt super heftig!
    En ben echt blij vooor je dat je nu zwanger bent gefeliciteerd met jullie kleine meisje.
    Bedankt voor je steunende worden ik waardeer het.
    Ik hoop dat het voor mij ook mee zal vallen en neem je woorden mee.

Deel Deze Pagina