Hoi dames Ik probeer hier wat mee te lezen en wat zich te krijgen op de zaak maar ik ben helemaal verward ondertussen. Ik had op 15/3 om 12u 's middags een positieve ovulatietest (na 6 dagen van knipperende smiley's eindelijk een vaste smiley van clearblue). Op 16/3 nog eens 's morgens femereg met de clearblue voor 2 vruchtbare dagen en nog steeds een vaste smiley. Ik denk dus nu 10 à 11 dpo te zijn. Test eergisteren en gisteren was negatief. Heeft een lange luteale fase een invloed op het resultaat van een zwangerschapstest? Stel dat ik een luteale fase van 18 dagen zou hebben, ga ik dan ook later positief testen? Of zijn dat juist mensen die langer voor hun nod positief testen? Want ik weet nu helemaal niet meer wanneer juist te testen?
Nee. Wanneer je posi test hangt af van wanneer de innesteling was. De innesteling is gemiddeld tussen 5 en 10 dpo. 2-3 dagen na de innesteling is hcg zichtbaar op een vroege test. Dus stel dat jouw innesteling op 9 dpo was, is een negatieve test nu idd normaal. Ik zou overigens uitgaan van een eisprong op 18 maart. Dat maakt dat je nu 9 dpo bent