Vruchtbaar cervixslijm

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leaf, Jan 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb gister duidelijk vruchtbaar cervixslijm gehad. Doorzichtig en behoorlijk rekbaar. Vandaag niet meer. De dag daarvoor had ik erg wit vloeibaar slijm.
    Weet iemand of dit betekent dat ik gister mijn eisprong heb gehad?
    Ik begin onzeker te worden omdat het er vandaag niet meer was.

Ovulatietesten werken bij mij niet omdat ik PCOS heb dus ik kan het helaas niet op die manier controleren.

Liefs,
    Leaf

2. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

Dec 5, 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je dat alleen kan weten als je je temperatuur ook bijhoudt. Niemand zal je kunnen zeggen of je nu je ei hebt gehad zonder meer gegevens.

Ik hoop dat je er nog achterkomt!

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik hou mijn temperatuur bij maar daar is geen pijl aan op te trekken! Ik heb een temperatuurmeter die ik op mijn voorhoofd (slaap) moet houden. Voelt erg onbetrouwbaar.
    Aan mijn temperatuur zie ik geen stijging helaas. Maar goed, ik vertrouw dat ding ook niet! Ik moet eens een nieuwe aanschaffen.

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Ik heb meestal een dag nadat ik rekbaar slijm heb gespot een positieve ovutest. Dus zeg maar 48-60 uur na het vruchtbare slijm is de eisprong. Bij mij dan he.

5. Leaf

Leaf Niet meer actief

@adriana85 Heb je meestal meerdere dagen rekbaar slijm? Of ook maar 1 dag?

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Meestal 1 dag, maar heel weinig en ik spot het ook niet elke maand. Ik heb sowieso nooit erg veel afscheiding. Maar nu let ik er wel meer op.

7. Leaf

Leaf Niet meer actief

Bij mij was het ook niet veel. Dit is de eerste keer dat ik erop ben gaan letten dus ik ben nog een groentje hierin! haha
    Maar bedankt voor je reactie! Geeft me moed dat er misschien een eisprong is geweest of zit aan te komen!

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

Leaf bij mij werkte ovulatietesten ook niet altijd donkere streep. Ik ben het nu met clomid toch weer gaan proberen en zowaar het werkt fantastisch. Buiten lh piek om heb ik echt bijna witte ovulatietesten ik wist niet wat ik zag. De bedoeling van clomid is ook dat het jouw eigen hormonen in balans brengt. Je zou het eens kunnen proberen.
    als het nog nodig is volgende ronde ;)

9. Marlo

Marlo Bekend lid

Aug 30, 2014
    845
    161
    43
    Je kunt ook de stand van je baarmoedermond 'leren voelen'
    Duidelijk verschil voor of na je eisprong!
    Succes!

10. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hoi Leaf, ik ga ook niet meer volledig af op slijm. Heb 2 rondes ovu-testen gebruikt en ben er zo achter gekomen dat het slijm al een aantal dagen voor ei komt (ong. 4), dan minder wordt en ik dan mijn LH piek heb. Het slijm is dan echt al veel minder aanwezig en minder of zelfs niet rekbaar.

11. Leaf

Leaf Niet meer actief

Bedankt voor de reacties dames! Ik zal toch eens ovulatietesten aanschaffen en zien of het dan toch werkt nu ik aan de clomid zit!

12. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik heb een ovulatietest gedaan vandaag en hij was knalpositief.
    Aangezien ik dit altijd heb vertrouw ik het voor geen meter! hahah

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik heb vaak 4 dagen voor mijn eisprong al vruchtbaar slijm.
    Temperaturen kan je beter rectaal doen, dat tegen je slaap houden heb ik nog nooit van gehoord en lijkt me ook wel erg onbetrouwbaar eigenlijk. Ik temperatuur rectaal en dat geeft een heel duidelijk beeld van mijn cyclus! Ook elke morgen op hetzelfde tijdstip meten, vóór het opstaan.
    Succes en er bestaat dus zeker een kans dat je eisprong er nog aan zit te komen!

Share This Page