Hallo allemaal, Ik ben sinds 4 maanden bezig met “zwanger worden”. Helaas is het nog niet raak. Ik word hier erg onzeker door. Ik vraag me ook af waar dit aan kan liggen.. Ik ben 22 jaar, en ben elke maand netjes op tijd ongesteld. Ik heb ovulatietesten gebruikt zowel clearblue als van action. Deze worden ook positief. We klussen dan ook, maar helaas.. Verder hebben we ook geprobeerd om om de 1/2 dagen te klussen. Maar helaas. Ik gebruik ook foliumzuur.. en mijn man eet ook bepaalde groente/fruit wat goed zou zijn voor de zaad. Ik had niet verwacht dat het “zo lang” zou duren. Ik weet dat er mensen zijn die er jaren over doen.. en ik word hier erg onzeker over. Is er iets mis met mij? Moet ik naar de huisarts?
Ik begrijp je onzekerheid en als je zwanger wil worden, is elke ronde er ook één te veel voor je gevoel. Maar vier maanden is écht nog niet lang Er komt meer bij kijken dan simpelweg op het juiste moment seks hebben, jong zijn en een regelmatige cyclus hebben. Het is daarnaast ook ‘gewoon’ een kwestie van de dobbelsteen op 6 zien te gooien, om het zo maar even te omschrijven. Gewoonlijk kan je na een jaar proberen, zonder resultaat, een doorverwijzing naar een arts krijgen. Daar ben je nog niet Hopelijk mag je gauw zwanger worden en zijn verdere stappen niet nodig
Dankjewel. Ik hoop het.. ik dacht altijd dat als je klust op het moment van positief testen bij een ovulatietest het wel goed zou zitten.. Dankjewel voor je reactie!
Ik begrijp je zó goed, maar inderdaad vier maanden is nog helemaal niet lang, hoewel dat we zo voelt voor je. En iedere maand dat het langer duurt wordt je meer en meer onzeker of het überhaupt wel zal lukken. Maar dit zijn de statistieken: zo’n 30% is zwanger binnen 3 maanden en zo’n 60% is zwanger binnen 6 maanden en zo’n 80% binnen 1 jaar. Het toverwoord is geduld . Heel veel sterkte en succes. Hopelijk ben je gauw zwanger!
Dit is wat iedereen je altijd wil doen geloven, ja. Tijdens biologielessen vroeger zeiden ze toch ook altijd: zaadcel + eicel = per definitie een baby. Volgens mij doen ze dat om zo veel mogelijk tienerzwangerschappen tegen te gaan Ik hoorde laatst zelfs Clearblue in een reclame zeggen: 'Word sneller zwanger met onze ovulatietesten!' Nou eh Clearblue, de eerste baby die verwekt is door middel van een ovulatietest moet nog geboren worden, hoor Maar goed, ik snap wat ze bedoelen te zeggen, maar zelfs als je timing goed is, betekent dat nog niet dat je per definitie zwanger raakt. Een beetje een bold statement dus van ze. Ik sluit me verder volledig aan bij wat @Sado zegt. Zelfs als alles helemaal goed is met jullie kun je heel lang moeten wachten op een zwangerschap. Ik ben daarvan het levende bewijs. Gelukkig ben ik wel de uitzondering. Tot een jaar is sowieso volledig normaal, en zelfs tot twee jaar nog, al kun je dus inderdaad na het eerste jaar wat onderzoeken laten verrichten. Maar hopelijk komt het bij jullie niet zover. Succes, hopelijk ben je gauw zwanger!
Eens met bovenstaande dames, na ongeveer een jaar kun je bij de huisarts een verwijzing vragen voor fertiliteitsonderzoek. Geduld is verschrikkelijk moeilijk, en elke ronde is er een teveel. Dat weten we hier allemaal hoe dat voelt als je een regelmatige cyclus hebt, verder niks aan de hand, en je weet waar ongeveer je eisprong is, kan ik je aanraden die ovulatietesten weg te laten. Brengt alleen maar stress en ‘nu moet het!’ met zich mee.
Ik snap je gevoel heel goed. Zodra je besluit zwanger te worden is elke maand er 1 teveel. Maar idd, helaas is 4 maanden echt nog niet lang. Als het na een jaar niet lukt verwijst de huisarts je meestal pas door. Hier inmiddels 2 jaar bezig. Word ook elke maand op tijd ongesteld, positieve ovulatietesten, regelmatige cyclus... Het vraagt gewoon heel veel geduld.
Elke maand is 1 teveel als je graag wil maar ik heb ook nog nooit de staatsloterij gewonnen maar ik koop nog steeds elk oud jaar een lot omdat ik hoop hou . Wat ik wil meegeven: 4 maand is idd kort, voorkom dat je nu al hyperfocussed en de seks verplichte nummers gaan worden. Mijn man werd niet blij van de mededeling dat ie weer moest ivm positieve ovulatietest en heel eerlijk? Ik ook niet echt meer. De maanden werden er niet perse leuker op. Op vakantie die testen meenemen was ook slecht idee voor de spontaniteit
Nee, er is niets mis met je en je hoeft ook niet naar de huisarts. Elke maand is voor je gevoel natuurlijk te lang als je graag een kindje wil, maar je bent nog zo kort bezig. Gemiddeld duurt het een jaar voordat een vrouw zwanger is, mocht je na een jaar nog niet zwanger zijn, dan kan je contact opnemen met de huisarts, maar ook dat zegt niets. Ik was 19 toen we voor een kindje gingen. Na 1,5 jaar was ik nog steeds niet zwanger en hebben we een doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis. Uit eindelijk na alle onderzoeken bij ons allebei bleek er niets aan de hand te zijn. Tenminste er was geen reden dat een spontane zwangerschap niet zou lukken. Uit eindelijk duurde het bijna 3 jaar voordat ik zwanger raakt van onze oudste zoon. Zoals GroeneBomen ook al zegt, probeer nu niet al direct de focus te dik er op te leggen. Ik begrijp het, maar het legt zo’n druk op je seksleven (en ook relatie) en het wordt er uit eindelijk niet gezelliger op.
Iedere maand is er 1 te veel wanneer je graag wilt, maar 4 maanden is nog niet zo heel lang. Ik was na ruim 1,5 jaar zwanger van de 2e en nu achteraf denk ik; ach wat is nu 1,5 jaar.. maar op het moment zelf was het echt vreselijk en de relatie begon er echt onder te lijden door de druk wat erop stond... dus probeer echt om er nu nog niet zo'n focus op te leggen... Als het na een jaar nog niet gelukt is, dan kun je verdere stappen ondernemen. Maar hopelijk is dat niet nodig en ben je snel zwanger