Hoi meiden, Weet niet goed wat het juiste topic is voor mijn vraag maar aangezien ik druk bezig ben in de MMM plaats ik hem maar hier. Ik zit met een vraag waar iemand van jullie wellicht ervaring mee heeft. Even kort mijn voorgeschiedenis: Heb voor de MMM 3 aangetoonde miskramen gehad. Zie nu sinds bijna 3 jaar in de MMM, kijkoperaties gehad e.d., geen verklevingen of rare dingen. Zaad man niet super dus meteen ICSI gestart, inmiddels 7 terugplaatsingen gehad, van alle 7 zwanger, alle 7 miskraam. Inmiddels blijkt dat ik SLE (Lupus = auto immuunziekte) heb die hoogst waarschijnlijk de miskramen veroorzaakt. Na miskraam begin dit jaar pauze ingelast en ineens kreeg ik raar, tussentijds bloedverlies en contactbloedingen en bleek ik na onderzoek een voorstadium van baarmoederhalskanker te hebben. Er is een stukje weefsel van mijn baarmoederhals weggesneden en vorige maand had ik bij de eerste controle een goede uitslag van het uitstrijkje. Maar de tussentijdse bloedingen hielden aan. Ik heb sinds begin van dit jaar door de gebeurtenissen geen terugplaatsingen meer gehad. En nu komt mijn huidige probleem. Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus, 28 dagen stipt. Maar afgelopen menstruatie startte ineens een week eerder met licht verlies (dat startte op een woensdag, de donderdag een week later had ik verwacht ongesteld te worden) en zette die zondag helemaal door t/m dinsdag en toen t/m vrijdag of zaterdag weer licht bloedverlies. Dat is vervolgens gestopt. Af en toe wat spotting zoals ik de laatste maanden steeds heb maar nu heb ik sinds zondag ineens weer meer bloedverlies. Dat is ca. 2 en een halve week na mijn laatste menstruatie. Het is oud bloedverlies en (sorry voor de details) met weefsel en stolsels. Heb de afgelopen maanden al regelmatig last van buikpijn maar nu ook weer heel heftig. Het lijkt wel een miskraam maar ik heb getest omdat die laatste menstruatie zo raar was en nu de test herhaald en die blijft wit. Een ovulatiebloedingen heb ik nooit eerder gehad en deze lijkt me iets te raar voor een ovulatiebloedingen. Mijn arts belt me pas maandag en een echo is lastig (volgens de receptie dame). Maar al met al maak ik me zorgen, ook door de voorgeschiedenis met mijn bm-hals. Heeft iemand zoiets ook gehad en is er een heel logische verklaring voor? Krijg er hoofdpijn van, bah. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hi Jordan, Ik snap je zorgen. Zou ik waarschijnlijk ook hebben in jouw geval! Je haalt, zeker in onze situaties waarin je op vruchtbaarheidsgebied over niks controle hebt, je rust uit bepaalde dingen die nog wel goed lopen, zoals een regelmatige cyclus. Als ik jouw verhaal zo lees dan klinkt het als een soort grote schoonmaak van je baarmoeder. Soms kan er nog maanden restweefsel van een miskraam blijven zitten. Niet groot genoeg om te irriteren of buikpijn te veroorzaken, en niet klein genoeg om met de eerste menstruatie na je miskraam mee te komen. Ik heb zelf ook weleens dat ik maanden later nog weefselresten zag meekomen. Uiteraard ben ik geen dokter, maar het hoeft dus niet perse gelijk iets slechts te zijn. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!
Hi Betty, Dank je wel voor je reactie Mijn laatste miskraam was in januari. Kan dat nog rommel geven nu? En ik zit echt ergens halverwege mijn cyclus dus het is ook niet dat het meekomt met een menstruatie al heb ik wel knallende buikpijn. Vroeg me af of het een uiteindelijke oorzaak kan zijn van de vele hormonen de afgelopen jaren al heb ik ook die hormonen sinds januari niet meer gebruikt. Het zou fijn zijn als je soms je hersens op standje laag kan zetten hahaha...
Jeetje meid ik kan je niet helpen met je probleem maar wil je wel ff reageren. Wat hebben jullie al veel ellendw moeten ondergaan. Heel veel sterkte met alles zeg hoop dat jullie snel eens postieg nieuws krijgen.
Jordan: allereerst: wat een heftige voorgeschiedenis heb je al achter de rug . Ik heb ook tijdenlang tussentijds bloedverlies gehad, soms ook met stolsel(tjes). En daar zijn ook de nodige onderzoeken en kijkoperaties bij te pas gekomen. Uiteindelijk nooit iets gevonden. Mij werd altijd verteld dat tussentijds bloedverlies maar heel zelden iets verkeerds betekent, dus als je laatste controle van de baarmoederhals goed was, zal dat vast bij jou ook zo zijn. Bij mij is het gestopt na een curretage na een miskraam. Mijn gevoel was dat het toen echt even een keer goed schoongemaakt is en dat daarom het tussentijds bloedverlies een stuk minder was! Wie weet is het bij jou ook wel wat 'rommelig' van binnen en maakt je lichaam ff een grote schoonmaak. Hopelijk is het daarna dan ook weer over en zit je er niet elke cyclus mee. Sterkte met alles en niet te lang met zorgen rondlopen, maar vraag je arts om raad.
Wiesss, dank je wel. Lief! Pien, dank je voor je geruststellende woorden. Ik ben geen doemdenker en wil mezelf niet gek maken maar door die bm-hals ga je toch nadenken of er toch niet iets aan de hand is. Ik heb wel nagedacht een schuimecho te vragen om de boel van binnen even een handje te helpen. Misschien doe ik dat maar. Heb nu maandag belafspraak met mijn arts en 31-10 pas een echo maar met wat mazzel haalt mijn arts die echo wel naar voren hoop ik Jullie hebben ook een aardig traject doorlopen. Gefeliciteerd met je zwangerschap, kun je er van genieten?