Ovulatiebloeding? Ovitrelle en utrogestan. Onzeker

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jeltje82, 17 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeltje82

    Jeltje82 Lid

    17 jan 2021
    40
    10
    8
    Vrouw
    Beste forumleden,

    ik ben nieuw hier en voel me momenteel erg onzeker.

    Zijn al een tijdje bezig voor onze 2e kinderwens. In 2020 heb ik 2 miskramen gehad. Ik ben 38 jaar.

    Mijn cyclus is onregelmatig waardoor ik follikelmetingen krijg. Mijn laatste menstruatie was op 30 december (was erg licht). Op vrijdag 16 januari (CD18) had ik n follikel van 18mm. De gynaecoloog heeft direct daarna ovitrelle gezet.
    6 uur na de ovitrelle ben ik gaan vloeien. Eerst viel het mee maar inmiddels gutst het er uit zoals de eerste of tweede dag van n menstruatie. Ik heb ook al 2 dagen lichte menstruatiekrampen.

    Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ben heel onzeker. Na m’n ovulatie gebruik ik utrogestan vanwege een korte LF.

    Wat is dit? Is mijn baarmoederslijmvlies niet al helemaal weg door t vele vloeien en is daarmee deze ronde verkeken? En heeft utrogestan nog wel zin?

    Zou jullie reactie erg waarderen...
     
  2. Jeltje82

    Jeltje82 Lid

    17 jan 2021
    40
    10
    8
    Vrouw
    Ik wil zelf even n update geven voor t geval iemand er in de toekomst ook mee te maken krijgt en informatie zoekt.

    Gister was de hoeveelheid bloed veel meer dan een menstruatie. Daarop heb ik contact gehad met de gynaecoloog. Zei kon het ook niet verklaren met logica en daarom mocht ik vandaag langskomen voor een echo om te zien of het wel een echte eisprong was en of mijn baarmoederslijmvlies nog verdikt was.

    De echo liet zien dat ik zeker n eisprong heb gehad en mijn baarmoederslijmvlies was ook nog gewoon dik. Kortom, ik zit wel degelijk in mijn luteale fase. Waar al het bloed vandaan is gekomen is onverklaarbaar. Het zou een hele zware ovulatiebloeding kunnen zijn geweest die zelden voorkomt.

    Ik ben opgelucht dat mijn cyclus iig nog klopt...
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jeetje, wat een gek verhaal zeg. Wat goed dat je gelijk langs kon komen.

    Onze lichamen houden ons soms echt voor de gek. Zo heb ik ook een meer een menstruatie gehad zonder bloed. Beetje bruin bloedverlies, maar wel weer een nieuwe cyclus in.

    hoop dat het deze maand raak is voor je!
     

Deel Deze Pagina