hallo dames, na de geboorte van mijn zoontje heb ik vele problemen met mijn gezondheid gekregen na bekkeninstabiliteit kreeg ik na 5 mnd erg last van een hoge hartslag 180-200 in rust en hartkloppingen. vele onderzoeken in het zkh en een vrouwenkliniek in utrecht is dit allemaal vrij stabiel. ik ben sinds kort overgestapt van metropolol naar propranolol en dit werk voor mij super. wij willen graag een tweede kindje maar ik ben na mijn bevalling nooit meer aan de pil gegaan en mijn cyslus is regelmatig bijna altijd 28 dagen. nu klussen wij in de vruchtbare week om de dag en voel vaak na die week het rommelen in mijn buik. steken onderin plopjes krampen gevoelige borsten, soort menstruatiekramp van anderhalve week helaas heb ik al 2 maand dat deze klachten 4 dagen voor mijn nod verdwijnen en ik dan heel erg ongesteld word. ik vraag mij af komt dit door de medicatie (bijwerkingen slechtere doorbloeding) of is dit gewoon toeval. mijn gevoel zegt al 2 keer je bent zwanger en dan zijn alle symptomen ineens weg. zal ik dit bij de huisarts neerleggen en misschien vragen of er een keer door een gynaecoloog naar gekeken kan worden? of moet ik echt officieel een jaar wachten met de doorverwijzing. elke maand mij zo slecht voelen is ook niet heel fijn. wel mag ik deze medicatie slikken in mijn zwangerschap onder controle van de gyn. dit is al eens besproken met de huisarts.
Helaas zeggen symptomen totaal niks. Dat jij al 2 cyclussen hebt gedacht zwanger te zijn doordat je van alles voeltde, (heftig) ongesteld bent geworden en geen positieve test hebt gehad, betekent totaal niet dat je dan wel zwanger moet zijn geweest. Aan een heftige ongesteldheid kun je geen miskraam aflezen, aan symptomen ook niet, en daarmee kun je ook niet naar de gynaecoloog. Of heb je ook telkens positieve zwangerschapstesten gehad? Mijn zusje werd zonder anticonceptiegebruik op een gegeven moment ook zwaar ongesteld steeds. Ze lekte elke cyclus zwaar door, extreem heftig. Maar het waren echt geen miskramen hoor! Veel vrouwen denken maar van alles te moeten voelen om pril zwanger te zijn. Dit hoeft helemaal niet. Sterker nog, de meeste vrouwen merken niks in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had. Bij de meeste begonnen de symptomen pas vanaf week 6 van de zwangerschap. En helaas zeggen symptomen van een eerdere zwangerschap ook niks. Maar mocht je gewoon erg veel last hebben van je heftige menstruaties, dan zou je uiteraard advies kunnen vragen aan je huisarts.
Ik slikte het ook en merkte dat mijn PMS klachten sindien waren verdwenen, daarom ben ik ermee gestopt. Het voelde gewoon niet goed voor mijn cyclus. Volgens de huisarts kon het geen kwaad.
ja het is vooral lastig dat ik zo'n ontzettende buikkramp heb en dat ik dan anderhalve week half funtcioneer zeg maar.. nee ik duid niet op miskramen (die heb ik al gehad voor mijn zoontje geboren werd) meer op een gevoel dat of de bevruchting niet wil(geen rijpe eitjes) of de innesteling ivm de medicijnen. omdat ik sinds we voor een brusje gaan ik dit heb en voor die tijd niet omdat we het toen 'veilig' deden met condoom. ik wacht deze cyclus nog even af en ga als het dan niet lukt gewoon een keer praten bij de huisarts