Mijn cyclusdagen waren toen ik de pil nog naam gewoon 28 dagen. Toen ik gestopt was met de pil ging het terug naar 26 dagen en naar 6 maanden gaat het opeens weer terug naar 24 dagen. Om gek van te woorden. Hoe kan ik nou nog gaan uitrekenen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn En wat betekend Lengte Luteale Fase als je een nieuwe banner wil maken met een afwijkende cyclus?
He, Op zich mag je niet klagen met zo'n nette cyclus na het stoppen met de pil....Maar ik snap dat het lastig is mbt uitrekenen van je vruchtbare dagen. Het beste kan je kijken naar je slijmverlies....Is het wit/dikkig, of juist doorzichtig/dun.... Ik heb (voor ik mijn zoontje kreeg) en stopte met de pil een zeer onregelmatige cyclus gehad waardoor ik totaal niet kon "uitrekenen" wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Ik heb toen goed op slijmverlies gelet
hoi dames, ik wordt ook gek van het afwachten ik ben 3 december gestopt met de pil heb 7 december mijn ontrekkingsbloeding gehad maar zit nu te wachten op de eerste keer dat ik ongesteld moet worden.. ik heb 4 januari een test gedaan en die was negatief.. kan het ook zo zijn dat ik mijn eisprong nog moet krijgen?? ik voel namelijk nog helemaal niets.. groetjes Nora
hmm denk dat je niet mag klagen met zo een nette cyclus!! Die 4 dagen verschil maakt ook niet uit je moet gewoon om de dag klussen dat lijkt me wel te doen met maar 24-28 dagen!!! Als je dan kijkt dat me vorige cyclus 72 dagen was zou ik willen dat ik niet precies wist hoe ik me vruchtbare dagen uit moest rekenen met 24-28 dagen....met die onregelmatige cyclussen is het veel moeilijker om de vruchtbare dagen te bepalen
Ik heb mijn eisprong echt nooit gevoeld.... Wacht rustig af (makkelijker gezegd dan gedaan....ik begrijp het heel goed!)...je lichaam moet ff een seintje krijgen dat ze zelf weer iets moet gaan doen....En dan moet het allemaal nog ff op gang komen! Ik ken meiden die over de 100 dagen hebben moeten wachten op hun eerste echte ongie...En toen dacht ik: jeetje, wat stel ik me aan met mijn 80 dagen....Dus probeer te relaxen... Je lichaam heeft even tijd nodig!
maar kan het zo zijn dat mijn eisprong nog moet komen en dat we gewoon door moeten gaan met klussen en dat je dan als nog zwanger kunt worden?
je cyclus is met de pil altijd 28 dagen, dat mag je niet meetellen je hebt dus een cyclus van 24-26 dagen. dat is echt ontzettend netjes!!! niet klagen dus en je ei kan inderdaad nog komen, kan dag 9 zijn en kan dag 17 zijn. niet druk maken en lekker doorklussen.
Dat zou kunnen, maar ik zou er maar vanuit gaan dat je lichaam weer aan het "opstarten" is. Je kunt je slijm goed in de gaten houden. Is het dik/wittig of juist dun/doorzichtig.... Adhv slijm (heerlijk onderwerp haha) kun je boel aflezen mbt eisprong. Ik heb dit altijd gedaan omdat ik mijn eisprong nooit voelde.... Maar het beste advies is: lekker klussen....om de dag....vanaf dag 14 (ongeveer).....
ik zou iets eerder beginnen met klussen aangezien ze haar ei eerder kan hebben, zeker op een cyclus van 24 dagen
Nora zit nog te wachten op haar eerste ongie... ssgerundt die dit topic heeft geopend heeft een cyclus van 24
bedankt voor jullie reacties.. wat voor slijm heb je dan rond de eisprong.. idd wat een onderwerp haha
Hey Nora, Ben je inmiddels al ongesteld geworden, vervelend hoor. Of juist niet, maar ja dat geldt alleen als je zwanger bent. Maar ff een antwoord op je vraag: Je slijm ziet er dan waterig en geelachtig uit, het is vooral erg slijmerig en je kunt er vaak draden mee trekken. Je doet dan wat slijm tussen twee vingers en je vingers haal je op en neer.
nee ik ben nog niet ongesteld geworden.. ik wacht het dan maar af.. weet anders ook niet wat ik moet doen..
Je boft juist met zo'n cyclus! En bedenk maar zo, hoe korter hoe beter Daarnaast scheelt het maar 2 dagen, moet lukken met klussen toch? Ik heb een onregelmatige cyclus van tussen de 23 en 31 dagen en heb mijn eisprong de ene keer 13 dagen voor mijn menstruatie gehad en soms 9 dagen.. Al met al weet ik ook niet duidelijk wanneer ik moet klussen, dus doe het vanaf mijn ongesteldheid tot 3 weken daarna... Had mij ei laatst al op dag 9 van mijn cyclus, nog nooit zo vroeg gehad (helaas nog geen sex gehad hihi dus gemiste kans!) Succes met klussen in ieder geval!!
Luteale fase is de periode tussen je eisprong en je ongi. vraagje temp je je ook? Door te tempen krijg je een goed inzicht in je cyclus. Als je daar meer over wilt weten kijk dan een bij het algemene tempkaartjes topic. Rond je eisprog heb je waterige of eiwit achtige afscheiding.
Ach meiden wat ben ik jaloers op jullie cyclus!! Die van mij is zo onregelmatig, variatie van 30 tot 92 dagen. Dus dan weet je helemaal niet wat je moet berekenen.