nu ga ik het toch maar eens vragen nu snap ik er niks meer van vraag over IUI enz

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vjenna, Jan 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vjenna

vjenna Lid

Jan 7, 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

ik ziet nu al een tijdje rond te neuzen op het forum maar kom er niet helemaal uit!

wij zijn natuurlijk ook bezig met ons eerste kindje en gaan waarschijnlijk snel met iui beginnen,
    maar nou zie ik ook dan sommige hier ook zwanger worden met alleen clomid/provera of puregon oid nou heb ik wel elke maand een ei en een redelijk regelmatige cyclus en bij mij en mijn vriend is ook uit alle onderzoeken niks gekomen!!

nou is mijn vraag waar zijn al deze hormonen voor? en wat doen ze? en denken jullie dat ik dan nog kan maak met iui aangezien er uit de onderzoeken niks komt en met de natuurlijke weg niet lukt?!
    nou hoop wat te horen:)

groetjes

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,469
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sommige vrouwen spuiten hormonen bij IUI omdat hun eigen cyclus niet klopt (bv geen eigen ei, of problemen in luteale fase etc). Dit is bij jou dus niet aan de orde.
    Een ander deel van de vrouwen gebruikt hormonen om ipv 1 eitje (die je elke maand hebt) er twee te laten rijpen. Dit wordt vaak voorgesteld na eerst een drie-tal keer IUI gedaan te hebben zonder hormonen. Hierbij verdubbel je dus de bevruchtingskans en verhoog je de kans op een zwangerschap.
    Nadeel hiervan is dat je ook een (licht) verhoogde kans hebt op een meerling.

Enne... hoop is er altijd! Ook voor jou.
    Bij IUI wordt het zaad dichter bij de plaats van bestemming ingebracht. ze hoeven dan dus niet zo ver meer te zwemmen. Na 6 IUI-behandelingen is 40-50% van de vrouwen zwanger.

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Vjenna
    Aanvulling op het verhaal van Merah: door de hormonen is het ook makkelijker de IUI precies goed te timen. De groei van follikels is beter onder controle en ook de andere omstandigheden zoals de dikte van het baarmoederslijmvlies kunnen ze zo optimaliseren. Dus hoewel bij jou misschien alles goed is, wordt het zo waarschijnlijk nog perfecter.
    Als niet is aangetoond waar jullie onvruchtbaarheid door komt, de zogeheten 'onbegrepen onvruchtbaarheid', zit je in de categorie die het meeste kans van slagen heeft bij IUI. Dus succes!

4. vjenna

vjenna Lid

Jan 7, 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    allebei super bedankt voor de reactie's

Share This Page