Als je altijd trouw op hetzelfde tijdstip invult (dus alleen zwarte rondjes) en je krijgt geen rood kruis, weet je dan zeker dat je geen ovulatie hebt gehad? (en je vult ook de stand BMM, slijm, etc. in). Ik gebruik FF als richtlijn wanneer ik misschien een ei kan verwachten (dit is mijn 1e maand tempen) maar ik vroeg het mij gewoon af.. ik heb een paar keer een "wit rondje" in mijn grafiek. Ik weet dat mijn gegevens dan niet volledig betrouwbaar zijn. Kan het dan wel zijn dat ik de ovulatie wel heb gehad? wat een vragen he?!
Sorry meid, maar ik kan er idd geen eisprong uithalen Maar ik zie dat je ook hele lange cyclussen hebt gehad, ik denk dat je eisprong nog moet komen...
He meis.. Ingewikkeld allemaal he als je net begint Ik zie ook niet duidelijk een eisprong maar het kan zijn dat je dag 19 je ei hebt gehad Vul bij dag 23 een iets hogere temp in als dag 22 en kijk es wat ie dan zegt. Het kan goed zijn dat je ei ook gewoon nog moet komen. FF kan er ook naast zitten maar baseert zijn kruis op de temp en symptomen die jij invult. Jij hebt op meerdere plekken in je lijstje eiwitverlies staan. Er is op jouw kaartje niet een duidelijke tempstijging te zien. Daarom zet FF geen kruis... Een stippellijn kun je ook krijgen.. dan vermoed FF dat je eisprong is geweest. Gewoon even door blijven tempen en doorblijven klussen Liefs!
Ik ben het met paula eens...kan op dag 19. Temp je iedere dag op een ander tijdstip? ivm je open rondjes?
tja, ik heb zelf ook geen idee.. ik ben maar gaan temperaturen omdat ik echt niet wist wanneer mijn "vruchtbare periode" zou zijn. maar misschien komt er wel geen eitje vrij? (of kan dat niet, omdat ik wel ongesteld wordt..) ik zal de temperatuur op dag 23 idd eens aanpassen, kijken wat er dan gebeurd. ik temperatuur op verschillende tijden, maar dat heeft ermee te maken dat ik een paar dagen bijna niet heb geslapen omdat mijn hondje bijna dood ging, door een baarmoeder ontsteking. maar gelukkig is nu alles weer goed hoor. het is erg fijn dat jullie allemaal zo met me meedenken. Bedankt! ik heb net even de temp aangepast (van 36, 88 naar 36, 99), maar er gebeurd niks.. ik wacht maar weer af
Boukje....ik denk dat je de openrondjes dicht moet maken die van voor de 19 de. Ik weet bijna wel zeker dat hij dan je ei wel spot.
ik heb ze net even dicht gemaakt (de rondjes) maar er veranderde niks ik heb trouwens nu wel een groot rood kruis! maare.. ik heb een paar dagen zonder dekbed geslapen (alleen een laken) omdat het zo warm was, maar dan had ik het wel koud 's ochtends als ik wakker werd.. de eerst volgende nacht dat ik wel weer onder mijn dekbed had geslapen, schoot de temperatuur omhoog! maar ik dat kan volgens mij dus door het dekbed komen, of niet? ik zal mijn kaartje even opnieuw plaatsen..
Ik vertrouw niet echt op FF. Mijn gyn. zag wel degelijk een eisprong en de FF niet. Mijn gyn. heeft dat van binnen gezien, dus vertrouwen erin doe ik niet. Het blijft immers maar een programma en geen arts.
Die eisprong op dag 27 lijkt mij wel te kloppen, Boukje. Natuurlijk is het maar een computerprogramma. Het kan niet 100% betrouwbaar zijn. Een griepje, een hittegolf, alcohol, uitslapen, laat eten, het kan je temp beïnvloeden. Echter, als je al een paar maanden cycli hebt waar FF geen eisprong uithaalt, dan lijkt het mij wel goed om naar de HA te gaan ermee.
ja, je hebt gelijk.. ik ga volgende maand weer tempen, want we klussen al maanden iig rond dag 19 / 20 maar als de ovulatie bijna een week later is, is het natuurlijk nooit raak! Ik denk dat als ik een paar maanden temperatuur, ik wel een patroon kan ontdekken (hoop ik).
Ja! Je moet altijd de tijd dat je hebt getempt invullen. Dan kun je zelf bepalen of de temperatuur veel afwijkt als je later of eerder tempt. Uitslapen betekent meestal een hogere temperatuur. Je kunt ook "sleep deprived" invullen (=slecht/kort geslapen). Ook dan krijg je een open rondje. Je temp kan dan lager zijn. Het is slim om ook in het weekend de wekker te zetten en op dezelfde tijd te tempen, zeker rond de eisprong. Uitslapen vertekent het beeld. Ik slaap daarna wel gewoon weer door.
Oke, het is weer helder! Ik temp elke dag op dezelfde tijd. Ik zet in het weekend inderdaad ook de wekker dus het is voor mij niet aan de orde. Weet je trouwens ook waarom de één een gestippelde rode lijn heeft en de ander een doorgetrokken lijn? Heeft het ermee te maken of je je cervixslijm invult of niet?
Dat heeft ermee te maken of ff denkt dat je je ei hebt gehad (gestippelde lijn) of het zo goed als zeker weet (dikke lijn) Idd dat kan aan het ivullen van je slijmwaarnemingen liggen.