onduidelijkheid tempraturen, graag hulp

Discussion in 'Zwanger worden' started by Safoura, Sep 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Safoura

Safoura Actief lid

Aug 6, 2015
    110
    0
    16
    Dag dames,

Gister bezoek gehad van de rode duivels dus ik wil beginnen met tempraturen.
    Ik gebruik altijd ovulatietesten en heb een regelmatige eisprong maar wil dit keer toch proberen om te gaan tempraturen ook omdat ik daarmee dan naar mijn huisarts kan gaan.

Echter weet ik echt niet hoe te beginnen. Ik lees overal dat je ongeveer op het zelfde tijdstip elke dag moet meten. En dan lees ik weer dat je moet meten op het moment dat je wakker wordt.

Maar daar ligt mijn probleem, ik slaap niet altijd een hele nacht door en wordt vaak snachts wakker en ook vaak ongeveer een uur voordat ik echt moet opstaan. Dan ga ik meetal plassen om vervolens weer een uurjte te gaan liggen.

Wat is dan wijsheid om op de juiste manier te testen? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Groet
    Safoura

2. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,279
    25,751
    113
    Het beste is idd om op een vast tijd te tempen na minstens drie uur aaneengesloten slaap.

Bij mij lukt het vaste tijdstip wel, ik zet gewoon de wekker ook in het weekend op 6.30 uur. Daarna eventueel verder tukken.
    Maar ik moet vaak naar het toilet en net als jij ook regelmatig een uur of anderhalf voor ik op moet. Heel irritant, want soms kan ik niet eens meer slapen daarna...
    Op mijn temperatuur lijkt het tot nu toe geen grote invloed te hebben. Maar dat kan dus per vrouw verschillen. Heeft met je metabolisme te maken.

Misschien toch gewoon uitproberen en kijken of je er wat aan hebt. Ik kan je wel de app aanraden van fertiltyfriend. Behalve dat je daarin alles heel goed kan bijhouden, kan je er ook veel informatie terugvinden, bv ook over hoe te temperaturen in verschillende omstandigheden.

Succes!

3. mama2507

mama2507 Lid

Sep 26, 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohw oke ik temperatuurde altijd voor het slapen gaan..dit was bij mij duidelijk te zien en moet ik afgelopen maandag mijn ovulatie gehad hebben want ik was 0.5 graden hoger als anders... nu weet ik dus ook niet meer wat juist is...

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat klopt dus niet. Want ik neem aan dat je overdag in beweging bent wat van grote invloed is op je lichaamstemperatuur.
    Je moet dus altijd pas meten na een flinke periode van rust, dus na een nacht slaap. Pas dan meet je je correcte temperatuur.

5. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    1,238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Ik had overigens begrepen dat die periode van rust minimaal 5 uur moest zijn :( Kan ook beamen wat hier gezegd word, een uur van te voren echt eventjes eruit om te plassen heeft niet heel veel invloed. Veroorzaakt bij mij kleine, minimale schommelingen.

6. mama2507

mama2507 Lid

Sep 26, 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Savonds ben ik minder in de weer als op de dag en ik ga meestal rond 22.30 naar bed ;)

7. Elisek

Elisek Lid

Dec 31, 2014
    72
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL

Temperaturen voor het slapen gaan krijg je geen goed inzicht in je cyclus. Je temp is namelijk savonds altijd hoger dan na het slapen en heel onregelmatig. ook niet elke dag is het zelfde stress en drukte kunnen je temp beinvloeden. Dus meis ga het als je net wakker word doen zo krijg je meer inzicht! Ik ben ook hierdoor ook zwanger geworden!

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou het doen als je opstaat om te gaan plassen. Thermometer op het nachtkastje en eerst tempen voor je opstaat.

9. mama2507

mama2507 Lid

Sep 26, 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx dames voor jullie tip, ga ik doen bij mijn volgende ronde mocht ik nu niet zwanger raken! 👍🏻

Share This Page