Ik heb net een doorverwijzing voor de gynaecoloog gekregen! Super blij mee!!!! Ik ben aleen nog nooit onderzocht of niks. (Kom sowieso nooit in het ziekenhuis, dus ben echt niks gewend haha) Daarom heb ik een voorkeur opgegeven voor een vrouwelijke gynaecoloog. Is dat gek??
Het is jou gevoel natuurlijk dus gek zeker niet maar mijn ervaring is dat er juist heel veel mannelijke gynaecologen zijn. Uiteindelijk valt het reuze mee. Ik vind door een vrouw net zo vervelend. En vind de mannelijke zelfs leuker om mee te praten.
Is niet gek hoor. Ik had juist voorkeur voor een bepaalde gynaecoloog (een man ), heb ik gewoon naar gevraagd. Moest iets langer wachten omdat hij nogal populair was/is haha, maar was het wachten waard Maar je moet maar zo bedenken, ook bij een mannelijke gynaecoloog is het gewoon zijn werk en hij ziet en doet alles elke dag. Dus wat dat betreft maakt het niets uit. Maar ik snap je gevoel ook wel.
Als jij dat wil moet je dat doen. Ik heb altijd mannelijke gehad. Maar vind ik zelf ook prettiger. Klinkt misschien raar. Heb het idee dat mannen rustiger zijn en emotioneel stabieler als een vrouw. Maar dat zal wel tussen mijn oren zitten.
Bij de follikelmetingen heb ik ook voorkeur voor een bepaald persoon. Ik voel me bij haar gewoon veel meer op mijn gemak, minder kil dan de andere. Dit is op hun aanraden in mijn dossier gezet.
TS weet je al wat er op de eerste afspraak wordt gedaan? Heb je alleen een gesprek of ook onderzoeken? Als het je gerust stelt kun je dat ook navragen, dat neemt de spanning misschien ook wel een beetje weg?
Nee hoor helemaal niet gek. Je kan het altijd aangeven natuurlijk, doe wat goed voelt! Ik had eerder ook altijd een voorkeur voor een vrouwelijke gynaecoloog, maar ben daar nu wel anders over gaan denken. In mijn ziekenhuis heb ik met 3 verschillende gynaecologen te maken gehad, 2 mannen en 1 vrouw. Maar vraag nu steeds om één van die mannelijke (1 is ook mijn eigen gynaecoloog), omdat ik ze begripvoller en vriendelijker vond dan de vrouwelijke. Ligt natuurlijk aan de persoon zelf, maar voel me wel meer op mijn gemak bij de 2 mannelijke artsen.
Helemaal niet gek hoor, als jij je daarbij prettiger voelt. Zou van te voren zelf ook zo gedacht hebben, tot ik ook bij een mannelijke gyn terecht kwam en die man was zó prettig. Heb in de molen bijna elke gyn in het ziekenhuis wel een keer gezien en die man was echt wel prettiger dan menigeen vrouwelijke arts. Denk dat het heel erg afhankelijk is van de arts zelf en waar jij je het meest bij je op het gemak voelt. Maar goed dat je het aangeeft
Hoi! Dat is helemaal niet gek hoor. Ik had in eerste instantie ook voorkeur voor een vrouw (niet aangegeven trouwens), maar kwam bij een man terecht. Deze man was zó aardig en voorzichtig met alles dat ik me gelijk op m'n gemak voelde. Heb ook een paar keer vrouwen gehad, maar deze waren (op eentje na dan) veel minder vriendelijk en begripvol. Ik blijf dus mooi bij m'n mannelijke gyn voor onderzoeken.
Nee hoor! Helemaal niet gek. Ik belde voor mijn eerste afspraak naar de gynaecoloog en ze vroeg of ik een voorkeur voor een gynaecoloog had. Dus ik zei 'nee, ik ken ze allemaal niet'. Toen ik de naam hoorde ben ik gaan googlen en kwam ik een foto van de beste man tegen. Ik kreeg meteen kippenvel bij de gedachte dat deze man tussen mijn benen ging gluren haha. Volgende dag teruggebeld (vond het echt genant) dat ik toch liever een vrouwelijke gynaecoloog wou. Was geen probleem! En nu boeit het mij echt niet meer wie er tussen mijn benen gluurt. Met de behandelingen voelde ik mij soms echt een kijkdoos. Wat mij opviel trouwens is dat de mannelijke gynaecologen juist heel voorzichtig waren! Terwijl de vrouwelijke wat 'hardhandiger' waren. Kan natuurlijk ook aan de personen liggen, maar vond ik wel grappig om te zien.
Nee, bij de kapper vraag je toch soms ook om een bepaalde kapster of kapper. Moet doen wat jij prettig vindt.
Ik heb dezelfde bedenking als jou gemaakt... Of het gek is om voorkeur te hebben voor een vrouw, ik hoor héél veel vrouwen die juist voorkeur hebben voor een man. Ik heb dus ook absolute voorkeur voor een vrouw... Ik blijf het vreemd vinden als ik zomaar met de benen open zou gaan voor een man, ookal is het zijn job en doet hij dat dus dagelijks! Bij mijn beide bevallingen had wel telkens een man de wachtdienst. Dat vond ik dan weer anders, de hele tijd zijn de vroedvrouwen met je bezig, pas als de bevalling echt begint komt de gynaecoloog even binnen. Op dat moment kan het je écht niet schelen wie die baby eruit helpt Zelfs nu, nadat ik door 2 mannelijke gynaecologen ben geholpen bij de bevalling, heb ik nog steeds voorkeur voor een vrouwelijke gynaecoloog, ook al ben ik erg tevreden van die 2 mannelijke.
Helemaal niet gek hoor! Moet zeggen, heb ondertussen 4 gynaecologen gezien, waarvan 1 vrouw en 3 mannen. 1 mannelijke was zo voorzichtig en meedenkend dat ik nu elke keer bij hem de afspraken plan. Hij heeft mij al geopereerd, heeft uitstrijkjes gemaakt, onderzoeken voor de MMM gedaan en de eerste echo gemaakt ondertussen, ik zou echt geen andere meer willen Hij is perfect op de hoogte van mn geschiedenis, snapt het ook heel goed wanneer ik me zorgen maak en was ook oprecht blij voor ons toen er vorige week een kloppend hartje op de echo te zien was Doe vooral waar je je goed bij voelt. Wie weet kom je op een gegeven moment toch een keer bij een man (in een weekend oid) en bevalt het je uiteindelijk toch hartstikke goed.. Dat moet blijken. Maar nee, gek vind ik het zeker niet!
Ik ben net gebeld door het ziekenhuis, dat ze mij een vragenlijst toesturen en als ze die terug ontvangen hebben dan plannen ze de afspraak in. Ze vertelde ook dat bij de 1e afspraak bij mij een echo wordt gemaakt en dat er bij mij bloedgeprikt wordt, en dat ze dan een afspraak plannen voor het zaadonderzoek. Ben zo blij dat ik ben doorgestuurd! Ik denk dat het qua gynaecoloog ook meer de persoonlijkheid is. Het is gewoon fijn als ik me op me gemak voel en dat er geluisterd wordt.
Ik hoop dat je snel terecht kunt voor je eerste afspraak. Hier geen voorkeuren. Ik heb zelfs eens een gynaecoloog in opleiding gehad, die toch zat te prutsen... Maarja, die moet het ook leren toch? Voelde mij wel klein beetje ongemakkelijk hoor. Was ook nog een jonge jongen van mijn leeftijd.
De eerste keer heb ik ook specifiek om een vrouw gevraagd. Daarna wel een paar keer een man gehad maar er werken hier vooral vrouwen. Ik heb geen problemen met een mannelijke gyneacoloog maar ik blijf een vrouw fijner vinden. Ik vraag er overigens niet meer expliciet naar hoor, ik kijk gewoon wie er als eerst beschikbaar is haha. Maar er is 1mannelijke gyneacoloog en daar kreeg ik de bibbers van. Misschien dat ik daarom liever naar de vrouwen ga. Ik weet niet waarom maar dat voelde niet goed bij die man. Ik kreeg een inwendige echo en hij zat van te voren maar met die staaf(met camera) over mijn schaamlippen te wrijven en hij bleef maar kijken en dan mij weer diep aankijken en rare bewegingen maken ofzo haha. Nee ik voelde me heel ongemakkelijk bij hem haha dus die vermijd ik