Hoi dames, Mijn cyclussen zijn zoals in mijn handtekening te zien elke x aardig regelmatig geweest. Er zat afgelopen keer 1 hele lange tussen (1 eisprong overgeslagen?). Dit heeft me onzeker gemaakt over mijn lichaam. Waarom was dat zo? En gaat het nu weer gebeuren? Een kans 1x in de 3 maanden is zo weinig! Hebben jullie ervaring met 1 lange cyclus tussendoor of het overslaan van 1 eisprong? Hopelijk kan me dat geruststellen. Kan ik er van uit gaan dat mijn lichaam de oude draad nu gewoon weer oppakt? Ben alvast begonnen met ovulatietesten op dag 12, zit nu op dag 18. Test met de paarse clear blue Met dubbele hormoon indicator. Tot nu steeds lage vruchtbaarheid. hoeveel dagen hoge vruchtbaarheid geeft je bij jullie aan alvorens ie naar piek gaat? Ik word er een beetje nerveus van merk ik en elke x als ik aan zwanger worden denk word ik verdrietig en denk ik dat het ons misschien niet lukt.... Ik hoor graag van jullie meiden!
Ik lees graag mee, geen tips helaas. Inmiddels was mijn laatste menstruatie 1 november en hier nog steeds niks.
Na het stoppen met de pil kan cyclus gerust een jaar verstoord zijn. Niks om je zorgen over te maken. Je geeft zelf aan pas 3 rondes aan t proberen te zijn. De meeste stellen 90% is binnen 2 jaar zwanger. Je bent net pas begonnen. Al die stress kan je cyclus ook in de war schoppen.
Stresskipje, je doet je naam eer aan. In een van je vorige geopende topics hebben mensen al uitgelegd dat een cyclus overslaan niks ergs is. Stress heeft echter echt wel gigantisch veel invloed op je eisprong, dus als ik jou was zou ik ophouden met dingen als ovulatietesten want je raakt er volgens mij alleen maar gespannen van. Ga gewoon even genieten en regelmatig seks hebben. Dat zwanger worden komt vanzelf.
Hier een positief verhaal. Ik was altijd heel stipt met mijn cyclus. Hooguit een dagje verschil soms. Tot januari 2018. Toen 1x een korte cyclus gehad. Daarna weer normaal. En in juni 2018 zelfs een cyclus overgeslagen. Maar zie mijn banner. In september 2018 had ik een positieve test.
Zou je je cyclus niet kunnen opwekken met medicijnen als je al zo lang er op zit te wachten? On topic, ben ik het eens met Flamingo1990. Het is je derde ronde pas, probeer niet zoveel te stressen.
Je kan idd zomaar ineens een cyclus overslaan. Daar hoeft in 90% vd gevallen geen reden voor te zijn. Stel dat je cyclus deze keer weer 39 dagen is en je lf is 10 dagen, dan komt je ei rond dag 29 pas Heg is dus niet vreemd dat de ovutesten nog negatief zijn Ik zou daarom overstappen op goedkopere dipsticks (bijvoorbeeld zwanger en kids) omdat het anders een heel duur grapje wordt als je cyclus (ver) boven de 30 dagen zit en je telkens al begint op cd12 met testen Ik zie dat je tempt . Ik wil je wel meegeven om altijd op hetzelfde tijdstip te tempen om het zo betrouwbaar mogelijk te houden
De regels vh tempen ben ik me van bewust. Tijdstippen lukken me alleen niet altijd maar ik weet dat die schommelingen daar weg komen. Ik doe idd ook met sensi test. Stuk goedkoper. Laten we hopen dat ik idd bij die 90 procent zit. Je ziet aan mijn naam dat ik snel druk maak. Thanks voor de geruststelling.. de laatste x was mijn lf 14 dagen. Kan hij dan nu 10 zijn?
Dat is geen voordeel hoor . Je wilt liever een langere LF. Dan krijgt een eventueel bevrucht eitje tenminste de kans om goed in te nestelen.
Dat klopt. Maar dat was niet in een vingerknip gepiept. Misschien is het een idee voor je om de stress die het zwanger worden je kennelijk oplevert eens met je huisarts te bespreken. Het lijkt me namelijk niet fijn voor je om er nu al zo onzeker en nerveus van te worden.
Klopt. Is het ook niet. Wat me nu vooral even onzeker maakt is mijn vorige cyclus van 84 dagen. Bang dat dat weer gaat gebeuren......terwijl ik daarvoor 4x rond 37 had
Als dat zo is, dan is dat zo, daar nu al over stressen kan je eisprong alleen uitstellen. Je hebt gemiddeld cyclussen rond de 35 dagen, met een lf van 14 dagen komt je ei dan pas rond dag 21, mogelijk wat later want sommige van de cyclussen zijn langer. Je negatieve ovutesten zijn dus niet abnormaal.
I know.... je zou alleen denken dat clear blue paars met dubbele hormoon indicator inmiddels wel op hoge vruchtbaarheid zou moeten staan ipv lage... richting piek