Beste verloskundige, Ik ben bijna 5 weken zwanger en heb nu sinds ongeveer een dag of 4 a 5 pijn in mijn buik en rug, eerst was het nog wel te houden en leken het een soort pre-ongesteldheidsklachten maar het wordt elke dag erger, ik kan soms niet meer blijven zitten van de branderige/drukkende pijn in mijn onderbuik en rug, ben er nu al twee nachten van wakker geworden en dan moet ik gewoon even lopen omdat het niet meer te houden is, de pijn straalt vaak door naar mijn billen en benen. Ik heb geen pijn bij het plassen en hoef ook niet vaker als normaal, mijn stoelgang is normaal en ook heb ik geen bloedverlies gehad, mijn temperatuur is 37.5 (weet niet of dit hoog is of niet)...ik laat morgen voor de zekerheid mijn urine nakijken op blaasonsteking maar denk eigenlijk niet dat het dit is en zou graag willen weten welke mogelijkheden er nog verder zijn want ben er niet gerust op en heb pas over 2 weken een afspraak bij mijn vk. Ik hoop dat dit duidelijk is en ik hoor het graag. Dank jullie wel alvast
Hi Riddle, Ik denk wel in eerste instantie aan een blaasontsteking dus het is goed dat je het laat controleren. Ook kan het puur van het groeien van je baarmoeder zijn dit voelt aan als menstruatie pijn en kan uitstralen naar je rug. Ook kan je last hebben van je rug omdat door de zwangerschaps hormonen het kraakbeen in je heupen weker maak waardoor er meer beweging in je heupen komt dit kunnen de klachten (waarschijnlijk laag in je rug) veroorzaken. Groetjes imke
Hallo Imke, Dank je wel voor je antwoord. Ik zou alleen dan nog graag willen weten dat als het wel blaasonsteking blijkt te zijn moet je natuurlijk antibiotia slikken, is dit niet heel slecht voor het vruchtje? En als de pijn van de zwangerschaps hormonen komt verdwijnt dit dan weer na verloop van tijd of blijft je hier de hele zwangerschap door last van hebben en kan dit uiteindelijk misschien zelfs leiden tot bekkeninstabiliteit? Ik hoor het graag en wederom alvast bedankt voor het antwoord!
Hoi Riddle, de klachten die je nu hebt, hoeven niet de hele zwangerschpa te lbijven. Vaak verdwijnen deze weer tussen de 8 en 16 weken. De huisarts zal je bij een urineweginfectie een antibiotica voorschirjvne die het minst gevaalrijk is voor de zwangerschap. Er is niet bewezen dat het kwaad kan voor het vruchtje, maar er zijn ookgeen duidleijke onderzoeken dat het geen kwaad kan. Dit zet ik er alleen maar bij omdat de fabricanten van de medicijnen zich op deze manier ook indekken. Maar er zijn een heleboel net zwangere vrouwen die met een blaaasontsteking AB slikken en een verwaarloosde blaasontsteking kan ook nare gevolgen hebben. Vraag het maar goed aan je HA. Goretjes Brigitte
Hallo, Nou ik heb de uitslag va het urineonderzoek binnen en ik heb geen blaasontsteking, alles was helemaal schoon maar weet nu dus helaas nog steeds niet met zekerheid waar mijn klachten vandaan komen. Ik wou dus jullie raad hebben wat nu te doen? Moet ik weer mijn vk bellen en aandringen op een eerdere afspraak/echo of naar mijn huisarts gaan en kijken wat die zegt of heeft dat allemaal nog geen zin zo vroeg in de zwangerschap en blijft het een kwestie van afwachten en hopen dat het snel overgaat? Groetjes