Hallo, Ik heb een vraagje. Ik heb nu een week of twee last van harde buiken. Ze komen de ene keer kort op elkaar (10 minuten) de andere keer zit er een halve dag tussen en alles wat daar tussen in zit komt dus ook voor. Zondag was het steeds kort op elkaar en dat duurde ongeveer 2 uur. Daarna is het niet meer zo kort op elkaar geweest, maar wel blijft het steeds terug komen. Het is niet dat ik iets zwaars doe, of uberhaubt veel doe, want ik zit al voor halve dagen thuis, vanwege bekken- en rugklachten en mag dus ook niet teveel doen qua huishouden en dergelijke. Het gekke is dat ik dus vaak niet eens echt wat doe, bijvoorbeeld achter de laptop zitten, traplopen, naar de wc gaan, etc. Als de kleine een harde trap geeft zorgt dat ook regelmatig voor een harde buik. Ik ben vanmorgen langs de dokter gegaan voor controle op blaasontsteking, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus dat is iig uitgesloten. De verloskundige hier kwam niet verder dan: rustig aan doen (doe ik dus al) en als het uren duurt moet je bellen, want het moeten geen weeen worden. Nee, lijkt me logisch. Maar waar kan het nou verder nog aan liggen en wat kan ik eraan doen, want tussen af en toe (om de 5 a 6 uur) een harde buik en regelmatige harde buiken zit wel verschil. Dat kan toch niet goed zijn voor de zwangerschap en de kleine? Ik voel me een beetje afgewimpeld door de verloskundige ook van onze praktijk. Hebben jullie verder nog tips of adviezen?
Hoi dafje, Eerst een vraagje even van mijn kant, hebben ze je urine ook op kweek gezet? want je ziet namelijk vaak dat er uit de eerste test niets komt maar uit de kweek wel blijkt dat het een blaasontsteking is. Is dit niet het geval laat het dan nog even doen. Je kan het maar zeker weten,toch? Het is heel vervelend dat je zoveel harde buiken hebt. sommige vrouwen heoven maar naar het toilet te lopen en er komt er weer een. Helaas ben jij gezegend met een gevoelige baarmoeder. Die snel geprikkeld is. Je kleintje heeft hier echt geen last van dus maak je daar geen zorgen over, je kan niet meer doen dan je doet. Je bent goed bezig! Ik kan heel goed begrijpen dat je je door de verloskundige een beetje aan de kant gezet voelt maar wij kunnen helaas ook niet meer doen. voel je neit bezwaard om weer te bellen om te overleggen met je verloskundige. Liever een controle extra! Imke
Bedankt voor je antwoord! Nee, het is niet op kweek gezet, er was één of andere stagiair ofzo die het even ging bekijken.. ben benieuwd of hij het uberhaubt bewaard heeft... Zal morgen wel even bellen. Duidelijk ook je uitleg over dat jullie er vrij weinig aan kunnen doen. Het is dus verder 'gewoon' goed opletten of het niet regelmatig komt, zodat het kan overgaan in weeen begrijp ik?
Hoi dafje, Ja dat heb je goed begrepen. Als de harde buiken pijnlijk worden een minuut aanhouden en regelmatig binnen de 5 min komen dan moet je zeker even aan de bel trekken! Imke