Hallo dames Ik zit even met een vraagje! Ik zit vandaag 4 dagen voor nod en heb deze maand ovulatietesten van sensitest gebruikt. Nu heb ik er best veel besteld en heb daarom ook veel getest Heb een regelmatige cyclus van 29 dagen en heb dan ook netjes mijn eisprong kunnen vinden. Nu dacht ik vanochtend laat ik weer een testen, gewoon om te zien wat er zou gebeuren want ik heb geen zwangerschapstesten in huis. Nu zag ik tot mijn verbazing dat de ovulatietest positief was! Even dik en donker als de controlestreep! Zelfs nog donkerder dan tijdens mijn ovulatie.. Iemand dit ook meegemaakt? Voorderest heb ik helemaal geen symptomen, wat ik opzich wel vreemd vind want normaal krijg ik voor mijn nod altijd last van mijn borsten.
In sommige gevallen reageert een ovulatietest op HcG, de eiwitten lijken erg op elkaar. Je zou een zwangerschapstest kunnen proberen.
Bij mij waren ze ook positief toen ik zwanger was.. Mijn cyclus is ook heel regelmatig, kan de klok er op gelijk zetten en positieve ovu test betekende bij mij zwanger. Dus ja, ik heb dat ook meegemaakt.
wat het betekent weet ik niet maar ovulatietesten zijn geen zwangerschapstesten ! dus wil je duidelijkheid hup naar de winkel en een zwangerschapstest halen! tevens is het zo dat elke vrouw de gehele cyclus lh in zijn urine heeft heb je de test gedaan met ochtend urine dan heb je een verhoogte dosis lh in je lichaam en reageert hij waarschijnlijk daar op ! daarom mag je veel ovulatie testen ook niet in de ochtend met de eerste urine doen