korte cyclus vroege ovulatie - ervaringen zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mcm78, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    #1 mcm78, 10 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2013
    He dames,
    zijn er hier anderen met een korte cyclus en een vroege ovulatie? Sinds mijn zoontje is mijn cyclus kort, d.w.z. 24-26 (heel soms 27) dagen. Ben al anderhalf jaar niet meer aan de pil (om medische redenen mocht ik niet). Ik begin meestal tussen dag 21 (dat is afgelopen jaar twee keer gebeurd, en deze cyclus ook zo) en dag 24 (23-24 lijkt 'normaal') ook al te spotten. Ik heb steeds het vermoeden gehad dat dit komt omdat ik vroeg ovuleer en ben deze maand gaan tempen, en dat gaf bevestiging: ei op dag 11. Temp heeft sinds gisteren een dip, en ben vandaag echt aan het spotten geslagen (dag 21, dat is dus 10 dpo)...dus vermoed vanwege die lage temp ook dat mijn luteale fase eigenlijk ook maar kort is.

Wij zijn nu 'echt' begonnen voor een brusje sinds deze maand (en in November ook geprobeerd, maar toen moesten we daarna wachten ivm een buitenlandse reis die ik voor mijn werk had) maar hebben al een half jaar een beetje halfbakken 'voorzichtig' gedaan onder het motto "als het gebeurt dan zijn we er blij mee". Maar niks dus...

Nou ja, ben dus eens benieuwd of er anderen zijn die dit hebben meegemaakt, en wel gewoon zwanger zijn geworden? Of dat er dames zijn met een zelfde ervaring waar dit wel een probleem was?

Veel dank voor het meedenken!

Edit: P.S. Ik weet dat 2 maanden 'echt proberen' en een half jaar 'niet echt voorzichtig zijn' niet echt lang proberen is, maar omdat ik dus al meer dan een jaar merk dat mijn cyclus zo is, dacht ik: ik vraag het toch even :)

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Opzich is op dag 11 een eisprong niet té vroeg, een eitje heeft volgens mij minimaal 9 dagen nodig om te groeien.
    En je lf is in principe ook niet té kort, minimaal 10 is goed.

Ik zou nog even een paar maanden door tempen om meer inzicht te krijgen in je cyclus. Als het na een paar maanden nog niet gelukt is, kun je altijd de ha om advies vragen.

3. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat is fijn om te horen, Flora! Dank je voor je antwoord. Ik weet dat het een luxe probleem lijkt, want tja, met een korte cyclus heb je vaker kans, en dat is misschien wel zo, maar aan de andere kant moeten de voorwaarden voor een zwangerschap (genoeg tijd om bmslijmvlies te kunnen opbouwen voor een eventuele innestelling, het vasthouden van dat slijmvlies zodat een ingenestelde zwangerschap ook blijft zitten enzo) er natuurlijk ook zijn. Dus tja, ik ga dan toch zitten piekeren als ik al weer loop te spotten op dag 10 dpo... Heb ook echt mega pms (arme man en zoon! ;) ) sinds mijn cyclus terug is na de bevalling, dus vraag me soms af of er niet iets hormonaals uit balans is of zo. Had dit vroeger nooit, was altijd erg regelmatig, klokslag 28 dagen en ja, dat was zonder de pil.

Ga inderdaad een aantal maanden bijhouden hoe het loopt, en dan mocht het echt raar lijken maar eens naar de ha.

Zijn er dames die zwanger geworden zijn met dezelfde soort cyclus?

Deel Deze Pagina