Mijn man en ik hebben gister middag gevreeën. Ik had toen nog geen smiley op mijn clear blue maar wel al dikke streep op mijn sensitest (gebruik voor het eerst clear blue ovulatietesten dus wilde ze even naast mekaar proberen).. Nu heb ik vanochtend wel een smiley en nu Is de vraag wat het verstandigst Is... Het vanavond gezellig maken of een avondje overslaan en morgen vrijen? Ik weet dat gister middag, ook wel goed getimed Is en dat te vaak vrijen niet goed Is voor de kwaliteit van het sperma maar ik vind het lastig om bij een smiley dan maar een avond over te slaan... Wat denken jullie????
Ik zou zelf voor om de dag gaan, maar dat is mijn mening. De eerste ronde elke dag gedaan en niet zwanger. De tweede ronde echt om de dag en wel zwanger. Dit is natuurlijk niet voor iedereen zo hoor. Je kan ook laat in de avond het gezellig maken. zit er toch alweer een paar uur extra tussen (omdat je zei dat je het gistermiddag gedaan hebt).
Ik zou het doen. Bij mijn eerste zwangerschap eerst om de 2 dagen geprobeerd en niet gelukt. Na een paar maanden eens elke dag geprobeerd en toen wel gelukt. Ik geloof er dus wel in...
In tegenstelling tot wat eerder werd gedacht, is het voor mannen met een kinderwens beter.....: Verbeter de kwaliteit van je sperma - Seksualiteit & relatie - Gezondheid - dokterdokter.nl Dit stond in een uitgebreider artikel: Toch is het niet voor iedereen aan te raden. Bij de overige 19 procent van de mannen uit het onderzoek was de kwaliteit van hun zaadcellen na dagelijks ejaculeren zelfs verminderd. (Bron: Dagelijks vrijen voor beter sperma | GezondheidsNet Ik zat met dezelfde vraag, omdat vrijen toch wel erg lekker is zo rondom je eisprong. Dan zou ik geen dag willen overslaan .
Waar jij je prettig bij voelt! Het moet geen moeten worden als jij zin hebt om het elke dag te doen, doe je het toch elke dag! En anders lekker om de dag.. Wij hebben zo'n 39 weken terug het elke dag gedaan..maar ik had ook echt zo'n zin .. enne achteraf ben ik zwanger van t vluggertje op zaterdag.. waarna ik later ook nog een waterpolo wedst. gespeeld heb.. dus soms zegt t echt niks succes! en veel plezier
Om de dag is beter voor het zaadkwaliteit, wij deden het ook vaak om de dag, maar wij zijn daar ook niet zwanger van geraakt. Dus nu doen we het soms ook iedere dag. Je moet doen waar je je goed bij voel! het moet ook leuk blijven. Have a fun!
Dankje voor alle adviezen, het blijft beetje dubbel ;sommige mensen zeggen dat het slecht Is voor zijn sperma, andere weer niet... in dat geval ga ik het vanavond gewoon weer gezellig maken
Ten eerste waar jullie beiden je prettig bij voelen, Wij hebben het voor, tijdens, en na de positieve test gezellig gemaakt
uit een onderzoek in een gerenommeerd tijdschrift (NEJM) is gebleken dat met dagelijkse sex de kans op zwangerschap ietsje hoger was dan om de dag (geloof 39% vs 33% in mijn herinnering, kan het paper nu even niet vinden). Maar geloof dat de aanname was dat de zaadkwaliteit goed was; bij niet goed zaad is om de dag (of elke 36 uur, bv ochtend-avond-ochtend) beter. succes en veel plezier
Kijk weet je.. De zaadjes van gisteren zitten er al in. Dus oo die zaadjes heeft elke dag/om de dag al geen invloed meer. Als je vandaag ook nog vrijt worden het er alleen maar extra. Morgen heeft t denk ik niet heel veel zin meer dus ik zou het vandaag doen
Tegen ons is altijd gezegd om de dag.. maar wij hebben al sinds we bij elkaar zijn (3 jaar) elke dag seks ja soms een dag niet maar over het algemeen wel.. en wij zijn binnen 3 maanden zwanger geworden dus het blijkt dat om de dag echt niet hoeft
Wij gaan om de dag proberen... heb idd gelezen dat dat beter is en het houdt het ook een beetje leuk Ik gebruik geen ovulatietesten want ik wil er niet té veel mee bezig zijn...
Doe inderdaad wat jezelf wilt, hebben jullie zin, dan zou ik t doen. Wij doen t om de dag, meer omdat door de mmm ik weet wanneer m'n eisprong komt, dus op advies van de gyn doen wij t om de dag zodat wanneer de eisprong is, de beste kwaliteit aan zaadjes beschikbaar zijn voor t eitje.