Hallo Ik ben 22 maart ongesteld geworden en heb een cyclus van 26 a 28 dagen..ik verwachte mijn eisprong 3 a 5 april.. Ovaluatietesten gekocht bij de action woensdagmiddag 1 april begonnen met testen meteen 2 knalstrepen.. Volgende dag 2 april negatief zie foto die ik me heb gestuurd..ik vond het zo raar en ben toen clearblue digitaal gaan kopen..gaf geen smiley aan..doorgegaan met CB digitaal..vrijdag 3 april negatief...zaterdagmorgen positieve smiley...zondagmiddag (gisteren ) geen smiley meer en action test ook spierwit.. Mijn vraag wanneer heb ik nu eisprong gehad?? En hoe kan het dat action ovaluatietest woensdag zo 2 strepen knalde..ik kan toch geen 2 eisprongen hebben gehad? ??
Twee eisprongen met dagen ertussen is medisch gezien totaal onmogelijk. Een dubbele eisprong tegelijkertijd op hetzelfde moment kan wel. Een positieve ovulatietest is geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt. Het geeft alleen de LH-piek weer. Ik denk dat hij de eerste keer niet gesprongen is en het een aantal dagen later weer heeft geprobeerd. Dat is wel zeer goed mogelijk.
Ooh super bedankt dat wist ik dus niet dat een eitje dus ook later kan springen...maar volgens mijn cyclus had ik hem ook afgelopen weekend verwacht..Dus vond zo raar die postieve ovaluatietest afgelopen woensdag..gistermiddag waren de testen allebei negatief dus dan moet ik de eisprong dus zaterdag op zondag hebben gehad??? Meteen na een eisprong geeft een ovaluatietest dus niet meer positief aan?? Ik ben er nog niet in thuis eerste keer dat ik ovaluatietesten heb gebruik..Dit is nu namelijk ronde 9 ik was bij mijn andere zwangerschappen namelijk meteen zwanger. . Groetjes
Een ovulatietest geeft je lh-piek aan en niet je eisprong, binnen 24-48 uur na een positieve test zal in principe je eisprong zijn. Als je dus zaterdagochtend een positieve ovulatietest had, betekent dit dat je eisprong tussen zondagochtend en maandagochtend zal zijn geweest.
Maar gistermiddag (zondagmiddag) gaven de testen allebei negatief aan dus dan krijg ik dan toch geen eisprong meer na negatief testen, dus daarom dacht ik zaterdag op zondag de eisprong..ik wou dat ik de eisprong voelde was makkelijker geweest...alleen zaterdag morgen CB positief en van de action was afgelopen woensdag positief..Daarom ben ik zo in de war...
Je meet met de ovu testen je lh piek.. Deze piek is niet de eisprong zelf. Na de piek springt je ei ip binnen 24-48 uur. De lichtere test erna geeft aan dat je over de piek heen bent, niet of er wel of geen eisprong is geweest... Als je echt zeker wilt weten kan je beter ernaast temperaturen. Daar kan je zien dat je ei geweest is
1 april is je piek geweest zo te zien. Toen je op 2 april teste met cb was je piek al geweest. Een dag kan veel verschil maken. Ik heb eens drie keer getest met 12 uur ertussen...test 1 omowit, test twee knaller, test 3 al aflopend. Zo snel kan het dus gaan. oh wacht ik zie dat je zaterdag een positieve cb had. Hmmmm dat is wel heel vreemd. Ik zou wel van de cb uitgaan denk ik.
Bedankt voor de reacties als ik volgende week zondag ongesteld word begin ik ook maar met temperaturen...