Nieuwe baby en oudste net naar school

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xDaantje, 23 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Wij denken eraan om misschien aan het eind van het jaar voor nog een kindje te gaan. Maar, stel dat het zo snel gaat als bij de rest, dan zou het zo kunnen zijn dat onze oudste bijna of net naar de basisschool gaat. Zijn er mama's met die ervaring? Ik vraag me af of dat teveel is voor een kindje, net naar school en tegelijkertijd nog een broertje of zusje erbij.

Liefs

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.231
    113
    Dat ligt aan het kind en hoe de ouders er mee omgaan

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.735
    7.264
    113
    Vrouw
    Ja, het zal vast wel veel zijn. Of het te veel is kan jij als ouder het beste inschatten. Uit je bericht maak ik op dat het bij je andere zwangerschappen erg snel raak was. Ik dat geval zou ik wachten. Je jongste is ook nog niet zo oud.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa… dat is gewoon het leven toch.

zou me er niet druk om maken

Zonnestralen en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Wij gaan waarschijnlijk in oktober/november verhuizen en in november/december komt er een broertje bij. In maart wordt zoontje 4, dus die gaat aan het eind van mijn verlof naar school. Geen bewuste planning, want we waren ruim 1.5 jaar met medische trajecten bezig voor ik weer zwanger was. Een hoop life events voor een klein jongetje, maar komt ook vast wel goed. Als het zwanger worden makkelijk gaat kun je natuurlijk ook iets eerder of later starten met jullie wens, zodat er iets meer tussen zit, aan de andere kant ik ook niet alles planbaar in het leven (zul je zien dat je te vroeg bevalt en het als nog samen valt oid). Voordeel van een kindje naar school tijdens jouw verlof is dat je wat meer handen vrij hebt voor de baby en als je kindj het pittig vindt op school kun je hem makkelijk af en toe een dagje thuis laten, dus het heeft ook voordelen ;)

6. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    mijn oudste is uit 2017, mijn middelste 2019 en in 2021 kregen ze een broertje, de oudste zat net een half jaar op school met zomer er tussen. En een maand na de geboorte verhuisde we. Hier door medische trajecten zwanger dus voor het kiezen hadden we het niet. En het liep gewoon zo. Ze doen het alle drie super goed.

Komt vast goed. Als je bang bent dat het teveel is wacht je even. En anders loopt het zoals het loopt.

7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Als je het kan kiezen/plannen zou ik even wachten, maar bij mijn oudste was het best intens, het wennen aan de basisschool.

8. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik denk dat dit ook heel erg aan je kindje ligt. Mijn zoontje is straks 2 maanden 4 en gaat dus 2 maandjes naar school als de 2e komt. Maar ik weet zeker dat hij dat prima aan kan.

Deel Deze Pagina