Test is onduidelijk

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Brigit, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik ben brigit en kom jullie vergezellen. Ik heb al sinds een paar weken wat symptomen die ik niet kan thuis brengen, voelt als een virus die niet door wil zetten. Volgende week donderdag moet ik pas ongesteld worden.
    Ik heb last van:
    - elke dag misselijk gevoel vorige week steeds na het eten en sinds deze week het gevoel dat ik juist moet eten en dan is het over. Heel de dag trek.
    - Opgeblazen buik en erg winderig. Van het weekend kon ik niet naar de wc en sinds maandag moet ik elke dag rennen. Winderigheid is gelukkig iets minder.
    - Menstruatie buikpijn zeg maar in onderbuik maar voelt heel erg als spierpijn en voelt heel zwaar. Alsof ik de hele dag buikspier oefeningen heb gedaan.
    - mijn borsten (klieren) doen pijn
    - af en toe ineens heel erg koud. Kan dan 3 truien en 5 paar sokken aantrekken heb het dan ijskoud.

Doordat ik bovenstaande klachten heb, heb ik gisteren en vandaag test gedaan (clear blue) ze waren beiden de eerste 10 minuten negatief. Had de 1e gewoon laten liggen kwam ik uur later boven stond er ineens een kruisje! Apotheek gebeld en die adviseerde volgende ochtend bij eerste urine opnieuw te testen. Vanochtend 2e test gedaan, hetzelfde verhaal. Bij de apotheek vertelde ze ook dat het streepje die het kruisje maakt alleen komt als het hCG hormoon in je urine zit, heb dit verder ook gelezen op andere forums. Maar in de bijsluiter staat dat het na 10 minuten niet meer betrouwbaar is. Volgende week ga ik wel weer testen maar dit maakt mij toch erg onzeker en is wel erg spannend. Ben ik het nou wel of niet?

Brigit

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi meid

de + testen zijn zoieso rotdingen vind ik.. de ideaalste test is de kruidvat test van 2 voor 5 euro.

bovendien kun je nu nog niet testen als je over 8 dagen pas je ongesteldheid moet verwachten, dan zit je waarschijnlijk net pas na je eisprong en heb je als het goed is net een eventuele innesteling gehad of net niet en je lichaam maakt pas HCG aan na een innesteling en dan kan het helaas nog fout gaan, dus de test is sowieso niet positief omdat je nog geen HCG in je lichaam kan hebben

ook moet je een test altijd binnen de tijd die op de gebruiksaanwijzing staat aflezen, anders is hij niet geldig. ook moet volgens de clear blue gebruiksaanwijzing de streep die de + moet vormen even dik zijn als het streepje wat altijd al op de test staat.

het kan wel ooit zijn dat een test toch positief wordt na de afleestijd en diegene dan inderdaad zwanger is, maar dat is vaak bij de testen die een streepje geven, ik lees hier namelijk voortaan wel een paar keer per dag dat de CB testen een +je geven terwijl diegene niet zwanger is..

ik zou over 8 dagen nog eens testen met bijv een kruidvat test van 2 voor 5 euro of een digitale clearblue met conceptieindicator. die kan je 4 dagen voor je ongesteldheidsdag gebruiken

liefs daantje

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hoi daantje,

Ik weet dat ik nog zoveel dagen van mijn NOD zit maar mijn vorige menstruatie was al heel raar. Normaal loop ik 5 dagen bij wijze van spreken leeg. Vloei altijd erg veel.
    Nu was het over 7 dagen verspreid en de eerste 4 dagen zat er wat in maandverband maar tijdens plassen bijna niet. De laatste paar dagen was er alleen 2 keer per dag wat bloed tijdens het afvegen.
    Vandaar dat ik het idee kreeg dat mocht ik zwanger zijn het al langer zou zijn.
    Zou ik ook schijnzwanger kunnen zijn? Ik wil het heel graag, maar over 4,5 maand gaan we trouwen. Moet dus eigenlijk nog 1,5 maand wachten dan zou het wel kunnen. Anders pas ik mijn mooie jurk niet meer. :D Ik wacht al een jaar en het gevoel dat ik zwanger wil zijn word steeds sterker.

4. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    naar een uur moet je hem niet meer aflezen is niet betrouwbaar en die clearbleu geeft ook vaak indroog lijntjes ik zal als ik jouw was net zoals daantje zegt over 7 dagen nog is testen

gr patricia

5. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    heb je geen foto van de test?

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik heb geprobeerd een foto mee te sturen maar dat lukt niet. De testen zijn nu ook al 1 en 2 dagen oud. Ik heb wel een foto gemaakt maar het is niet erg duidelijk te zien.
    Pff het is zo vervelend, de 1 zegt dat het streepje alleen maar kan verschijnen door het hCG hormoon, de ander zegt weer een ingedroogd streepje en na een uur absoluut niet meer betrouwbaar.
    En dan heb je nog mijn klachten die maken het er ook niet makkelijker en geruster op voor mij. Gisteren lag ik al een uur in bed en had het ijs en ijskoud, dikke sokken en trui aan getrokken na een half uur eindelijk wat warmer. Zo koud is het helemaal niet en we slapen onder 2 seizoenen dekbed en nog onder het winterdekbed.
    En het is voor mij zo'n dubbel gevoel, ik wil heeel graag zwanger zijn maar ik wil ook dolgraag mijn jurk aan op onze grote dag. Moet helaas nog 7 dagen wachten tot de volgende test, ga nu echt niet meer voor de NOD testen. Wil het nu zeker weten.

Erg fijn dat dit forum er is anders had ik het helemaal in mijn eentje moeten doen. Dit is toch echt iets waar je het met iemand over moet hebben anders word je gek :p Aan vriendinnen ed kan ik het natuurlijk niet vertellen, die willen te graag :D ( ik wou nl nooit kinderen totdat mijn vriend van gedachten veranderde en dit voorzichtig aan mij vertelde. Ik hb er erg goed over nagedacht, jaar lang en ik ben nu 2 jaar later zover dat ik toch wel graag wil. Mijn familie en vrienden weten het niet hihi en dat wil ik voorlopig nog even zo houden)

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Nou ik ben aardig in de maling genomen door mijn lichaam. Ben hartstikke ongesteld. Loos alarm dus.
    Toch bedankt voor jullie reacties! Was fijn om het nog met iemand erover te kunnen hebben.
    Over een maand gaan wij er echt voor dan kom ik wel weer terug op dit forum.
    Ben al sinds oktober aan het ontpillen, vriend was paar keer te laat met condoom vadaar dat ik zo in de rats zat. Mijn cyclus is normaal 23 dagen deze keer werd ik al na 20 dagen ongesteld. Hoop dat het volgende maand weer normaal is.

Voor iedereen die nog niet zwanger is veel succes en sterkte!
    Tot over een maand

Groetjes Brigit

Deel Deze Pagina