Hoe betrouwbaar is tempraturen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Gijsje, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben deze cyclus begonnen met tempraturen,ik vraag me af hoe betrouwbaar deze methode is.
    Op mijn tempkaartje is geen eisprong te bekennen maar ik heb wel een regelmatige cyclus, wel duidelijk meer cervixslijm gehad,2dgn flinke hoofdpijn en meer zin is sex dus wel het idee dat ik een eisprong heb gehad.
    Moet wel zeggen dat ik niet rectaal heb gemeten(doe ik volgende ronde wel) en ik er s'nachts altijd uit moet om te plassen,meestal ergen tussen 5.00 en 6.30 (ik meet om 7.30).

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Temperaturen is eigenlijk alleen rectaal betrouwbaar. Daarnaast moet je het elke dag op dezelfde tijd doen en heel belangrijk, voor je opstaat. Dus niet na het plassen of zo.

Succes!

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    je kunt dan idd beter als je toch tussen 5 en 6,30 altijd haast plast dan je temp doen en rectaal en voor je dus naar de wc gaat. dit is waarschijnlijk betrouwbarder dan dat je er eerst rond die tijd uitgaat en een uur later nog eens tempt.

4. anniepannie

13 aug 2008
    95
    0
    0
    Op de site van fertilityfriend wordt ook gesproken over oraal temp meten.
    waarom zou dat niet betrouwbaar zijn?
    @Gijsje: 6 dagen overtijd zie ik, zwanger?

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben idd nog steeds niet ongi maar ook geen positieve zw-test.
    Word er op het moment niet goed van want heb al wel een week vage ongi pijntjes :( Ik wacht dus maar af!

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Oraal geeft een vertekend beeld. Je mond kan door omstandigheden een andere temp aangeven dan je lichaam. Mocht het van mijn gyn absoluut niet oraal doen.

Deel Deze Pagina