Goedemorgen, Dit is mijn eerste keer op deze site. Ik ben in eind mei gestopt met de pil en mijn 2e menstruatie was op 28 juli. Van een vriendinnetje die zelf net bevallen is een paar ovulatietesten gekregen en dacht ik probeer het. Volgens mijn banner zou ik vandaag mijn ovulatie moeten hebben. Vorige week ben ik begonnen met testen, woensdag negatief ( licht streepje maar lichter als het andere streepje)en donderdag ineens positief ( teststreep donkerder als controle) en vrijdag negatief ( helemaal geen streep). Ik heb tot nu toe een regelmatige cyclus van 34 dagen. Kan het zo zijn dat de ovulatie 5 dagen eerder is dan gepland met een regelamtige cyclus. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn
Een lichaam werkt niet volgens een banner op internet! Je eisprong kan inderdaad op een andere dag zijn dan je denkt. De luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) hoort tussen de 10-18 dagen te zitten, dat is niet altijd standaard 14 dagen. Berekeningen gaan daar meestal wel vanuit. En de cycluslengte kan ook per keer verschillen, dat hoeft niet elke keer precies hetzelfde aantal dagen te zijn.
Als die donderdag positief was hoop ik wel dat je flink hebt geklust. Vrijdag of zaterdag is je eitje waarschijnlijk gesprongen (24-48 uur na posi ovutest) En idd de banner is een richtlijn maar gaat zeker niet altijd op met de realiteit