wie doet er Ovulatie testen en tempen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Umm Asmae, Nov 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

May 25, 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    hallo dames,

Ik vroeg me af wie er hier zowel ovulatie testen en temperaturen doet? En zie je hier verschil in? of merk je dat het netjes met elkaar loopt?

mijn eerste zwangerschap met een ov test gelijk de eerste keer raak. nu gaan we voor een 2e en ik heb altijd op de 20ste een posi. test hoelang me cyclus ook is. wordt geklust maar helaas nog niks.
    vandaar dat ik vanaf vandaag ben begonnen met tempen, een zien wat er te zien valt :D

kan je wel een positieve ovu test hebben maar geen eisprong?:(

2. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

May 25, 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    en wanneer met welke urine moet je nou je ov testen ik deed het altijd gelijk met ochtend urine maar nu lees ik dat dat juist niet goed is.....

danke je dames!:D

3. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Nou ik dus.
    Tempen is betrouwbaarder dan een ovu test uiteindelijk. (als je het goed doet!!)
    Maar bij tempen zie je pas achteraf of je ei is geweest.
    Nadeel ovu test: deze meet je stijgende lh hormoon, maar dat geeft geen garantie tot een eisprong.

Bij mij persoonlijk klopt het wel al moet ik het nu ook maar even afwachten wat mijn cyclus gaat doen na de ingreep.

Ovu testen mag je inderdaad niet met ochtendurine doen. Die is te geconcentreerd. Aangezien iedereen een beetje lh in het lichaam heeft kan dit een vertekend beeld geven.

Het wordt aangeraden tussen 10:00 en 20:00 en dan het liefst steeds op hetzelfde tijdstip.

Succes

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb deze ronde allebei gedaan. Ik had op dag 20 en 21 een posi ovutest en mijn temp gaf aan dat mijn eitje op dag 22 was gesprongen.
    Ik vond het erg fijn om deze dubbele zekerheid te hebben. Zeker omdat ik een onregelmatige cyclus heb en een paar cyclussen zonder ei heb gehad (vanwege schildklierproblemen).

Ik dacht dat ik het tempen een heel gedoe zou vinden, maar achteraf gezien vind ik ovutesten veel meer gedoe.

5. Lizz83

Lizz83 Actief lid

Jul 29, 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het ook allebei: ovutesten zodat ik weet wanneer het eitje eraan komt en de temp bevestigd of het geen vals alarm is geweest.
    Ik moet wel zeggen dat ik daardoor er continu g mee bezig ben, iets teveel volgens mijn man hihi.

6. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

May 25, 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    dank jullie voor jullie reactie weer wat geleerd:D, ik ben benieuwd hoe het zal gaan met het tempen, het zal wel ff wennen zijn.

7. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Oh maar daar ben je echt zo aan gewend hoor. Gewoon het eerste wat je doet zodra je ogen opengaan in de ochtend en elke dag op hetzelfde tijdstip.
    Na een tijdje gaat het echt helemaal van zelf.

8. nono

nono Niet meer actief

Elke dag op hetzelfde tijdstip. Moet je ook elke dag dezelfde aantal uur slaap hebben gehad?

9. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

May 25, 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    dat is het makkelijker er aan, het begrijpen er van zal wel ff wennen zijn.

Maakt het uit als je wel half wakker bent maar niet bent opgestaan?

bijv. vanacht was ik al rond 4 uur wakker wel in bed gebleven en geprobeerd nog verder te slapen wat niet lukte. en om 7 uur er uit gegaan. dan kan je gewooon de temp. van 7 uur aanhouden?

10. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

May 25, 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    iemand?

Share This Page