Ik moest dit echt even kwijt. Ben een jaar geleden gestopt met de pil, vanaf begin van deze zomer een echte kinderwens, dus nog maar 4 maanden actief aan het proberen. Ineens had ik toen 5 dagen eerder een menstruatie wat ik nooit eerder heb gehad. Als mijn cyclus 'normaal' is, is dat 30 dagen. Maar helaas heb ik een hele onregelmatige cyclus. Na die laatste keer, wat ook helemaal niks voorstelde, bijna 3 maanden geen ongesteldheid gehad. Ik werd er zoo onzeker van. Je gaat allemaal rare dingen denken. Was bang dat er iets mis met me was. En het gevoel dat je allemaal kansen mist. Ik raakte zo gefrustreerd. Elke dag opnieuw maar kijken of je ongesteld bent geworden. En vanochtend was het ineens zo! Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn menstruatie. Ik was een maand geleden begonnen met teunisbloemolie. Had niet het idee dat het hielp dus gebruik nu sinds een kleine week monnikspeper, hopelijk ben ik hiermee wat regelmatiger. Toevallig had ik eergister en gister mijn temp gemeten. Was eerst 37.0 en gister 36.7. Toen dacht ik al, zou het? Nu is het eindelijk weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ga vanaf nu temp bijhouden, ovulatietesten doen en in een schrift bijhouden wat ik per dag voel. Hopelijk zal dit mij helpen! Sorry hoor, moest dit gewoon even kwijt, kan het verder met niemand delen. Iedereen veel succes
Hoi Lovelyrose, Wat heerlijk he ongesteld zijn na een lange tijd. Ik herken je gevoel echt helemaal, heb ook echt afgezien namelijk na het stoppen met de pil. Ik was drie jaar geleden gestopt, gelukkig wouden we toen nogniet voor een kindje gaan proberen. Maar mijn cyclussen waren hels, ze varieerde van 40 tot 126 in het begin. Ik wist wel al dat ik ooit zwanger zou willen raken dus ik herken je frustratie, kon wel janken soms. En blij dat ik was als ik eindelijk is ongesteld was... Toch vreesde ik altijd het ergste. Ik had verwacht dat ik of helemaal niet zwanger zou raken als we daar eenmaal voor zouden kiezen of het jaren zou duren en we hulp nodig zouden hebben. Toen we eenmaal gingen proberen was mijn cyclus nogsteeds rond de 42 met uitschieters van 28, maar was toch meteen de tweede ronde al in verwachting! Dus het hoefd opzich nietzoveel te zeggen, dat blijkt wel. Ik was zelf die ronde aan etos zwanger worden pillen en heb wel het idee dat die ook een beetje meegeholpen hebben, die kan je dus ook proberen. Daar zit ook alles in ter voorbereiding van een zwangerschap, zoals foliumzuur. Ik wens je nog heel veel geluk met zwanger raken. Liefs
Hoi Chai, Bedankt voor je reactie! Doet me goed om te lezen dat je toch zo snel zwanger bent geraakt! Ik heb 8 jaar lang de pil gebruikt en voorheen had ik ook een hele onregelmatige cyclus. Ik was zelfs al een half jaar niet meer ongesteld geweest toen ik met de pil begon. Daarom heb ik vanaf mijn tienerjaren zelfs al het gevoel gehad dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Nu ik weer ongesteld ben geworden is het vertrouwen weer een klein beetje terug. Ik heb heel veel respect voor de mensen die al zolang bezig zijn met zwanger raken waarbij het maar niet lukt. Ik zou gewoon iedereen met een kinderwens zo'n wonder gunnen. Vind het ook altijd zo rot om te horen/lezen dat er dan andere mensen zijn die makkelijk zwanger raken zonder dat ze het willen en het maar even weg laten halen. Bah... Ik ben nog maar net begonnen dus ik hoef natuurlijk nog niet pessimistisch te zijn. Ik ben het ook al een stuk minder nu ik wel weer ongesteld ben Chai, ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap! En voor alle anderen; succes met het zwanger raken! Liefs Liefs
inderdaad wat "fijn" dat je toch ongesteld bent geworden. nu alles in controle houden, dus toy, toy, toy groetjes marijke