Hallo allemaal , Ik ben nieuw hier ik ben Nice 36 jaar en bezig voor een vierde kindje , ik heb in februari een miskraam gehad met 10 weken en inmiddels al 1 x ongesteld geweest en vorige week 7 april had ik mijn eisprong flink geklust voor die tijd zit nu op dpo 8 en heb eigenlijk nog weinig klachten ik moet veel meer plassen en heb wat zware benen wat ik normaal niet heb voor mijn nod. Het is natuurlijk pas de tweede ronde sinds de miskraam maar jullie raden het al we willen zo graag nog , mijn leeftijd speelt voor mijzelf nogal een rol merk ik omdat over te lezen valt dat als je wat ouder bent je lastiger zwanger wordt etc heb hier ook de verschillende testen klaar liggen Kruidvat en van action zowel de early als de gewone vanaf hoeveel dpo testen jullie ? En welke testen vinden jullie het prettigst ? liefs Nice
Hi Nice, nogmaals welkom. Ik snap dat het wachten een beetje killing kan zijn en dat je het gelijk wilt weten of het iets is of niet. Maar vroeg testen wilt niet altijd iets bevestigen. Je kan, 9 dpo testen. Maar dan heb je ook dat je misschien net te vroeg bent met testen want meeste innestelingen vinden plaats rond 9 dpo. Dus dan kan je nog niet positief testen en om dan ook nog de teleurstelling hebben van een negatieve test . Dit zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden. Je kan in principe, deze week om de 2 dagen testen en kijken of je een positieve test krijgt. Of dat je menstruatie rond 14 dpo begint. Of je kan ook wachten tot je NOD of zelf tot je overtijd bent en dan te testen , maar ik snap heel goed dat het spannend is en dat wachten niet onze beste vriend is tijdens de dpo dagen .. veel succes!!! Ik duim met je mee dat je toch een plakkertje krijgt!
Hé wat leuk dat je reageert dank daarvoor. Ja ik heb zowiso een rare cyclus hoor althans dat vind ik zelf , had pas op dag 20 een eisprong die heb ik altijd heel laat ik weet niet of dat veel uitmaakt verder met het tellen van hoeveel dpo je bent daar lees ik namelijk over dat dit niks uitmaakt.
Nee de dag waarop je eisprong is in je cyclus maakt geen verschil voor de telling dpo. Dpo betekent days past ovulation. Dus dagen na je eisprong. Dus als je eisprong op de 14e cyclusdag is, is de 21e dag 7 dpo. Als je eisprong op de 20e cyclusdag is is de 21e dag 1 dpo. Je begint gewoon vanaf je eisprong te tellen met dpo. Je cyclus is die keer dan gewoon wat langer. Succes ermee!