Zouden jullie me raad kunnen geven? Ik ben deze ronde bezig geweest met gonal f 75eh. Op dag 10 zat er aan de rechter kant een ei van 12.5mm. Dag 1e was het eitje weg. T/m dag 15 niks te zien. Nu moest ik officeel beginnen op dag 15 met duphaston, maar de gynaecoloog wou het toch nog even aan kijken. En op dag 17 had ik aan de linker kant ineens een ei van 12mm. Maar aangezien ik al zover in me cyclus ben heeft de gynaecoloog besloten dat ik toch maar moest beginnen met duphaston. Maar aangezien ik al paar dagen beetje steken aan de linker kant in me buik heb heb ik toch even een ovulatie test gedaan. En zie ik een licht streepje. Wat moet ik hier van denken??
een licht streepje zegt bij een ovulatietest helaas niks. pas bij twee even duidelijke strepen of teststreep duidelijker als controle streep is er spaken van een LH piek en dus een naderende eisprong. of je dan ook daadwerkelijk een eisprong krijgt is dan nog steeds niet gezegd. dat weet je alleen met een echo..
Klopt wat hiervoor gezegd is. Elke vrouw heeft namelijk standaard de gehele cyclus (dus ook tijdens de menstruatie) LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Dat is meteen de reden waarom een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. Ovulatietesten werken dus NIET hetzelfde als zwangerschapstesten.