Help! Wie heeft dit ook zo meegemaakt. Knaltest wordt lichter :(

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Boris10, Sep 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Gaat het mis of kan het nog goed komen?
    Ik test om de dag. Vandaar dat ik echt wel een donkerdere test verwachtte!! Nu is ie zelfs lichter :(

Ben zo bang dat het nu mis gaat :(

Op de onderste ben ik 4.0 week zwanger

IMAG3252.jpg

2. Moli

Moli Niet meer actief

hij lijkt inderdaad lichter maar ik weet niet wat dat "betekend" het kan ook aan de test zelf liggen maar misschien dat het ook mis gaat.
    ik weet dat zijn niet de woorden die je wilt lezen maar op dit moment kun je denk ik niet meer dan afwachten.

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Het is echt te verwaarlozen hoor het verschil .
    Je hcg schommelt altijd plus dat hcg verdubbeld in 48 uur meestal . En niet elke dag. Misschien was je urine minder geconcentreerd , ander tijdstip van de dag getest ?

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Misschien lag de eerste test al wat langer ?

5. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Eerlijk gezegd denk ik dat je al verder zwanger bent!! Kan dat? Ze zijn veel te donker voor de termijn die je zegt :). Ziet er prima uit hoor! Concentratie in je urine kan wat schommelen per keer!

6. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Daarom test ik ook niet dagelijks maar om de dag :(

7. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ja, ik testte ook met 3.2 weken zwanger al positief met de clearblue digitaal.
    Het kan misschien 2 dagen schelen maar dat moet ik het ziekenhuis vragen want ik heb een terugplaatsing gehad op 3 september van een embryo.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Sorry, maar hCG schommelt níet. hCG verdubbelt in het begin elke 48-72u en als het dat ritme niet haalt, dan is er reden tot zorg.

Het enige dat kan schommelen is de concentratie van je urine en dat kan een lichtere test verklaren.

@TS ik heb het zelf meegemaakt met positieve en niet-positieve uitkomst. Ik vind jouw test niet veel lichter hoor, maar ik kan je helaas geen uitsluitsel geven... Het is nu afwachten of hij bijv. morgenochtend wél véél donkerder is. Ik vraag me wel af of dat kan, want ze zijn erg knal al.
    Bij deze zwangerschap was mijn ochtendurine niet altijd de beste urine, maar juist de tweede urine van de ochtend.
    Hoeveel dpo ben je nu? Tellen in wachtdagen zegt niet zoveel, omdat het geen info geeft over de daadwerkelijke leeftijd van je embryo.
    Ik vind je testen overigens superknal, heb je ook al een bloedtest gehad?

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hoe oud was je embryo ten tijde van je tp? 3 of 5 dagen?

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Wachtdagen tellen is normaal na een terugplaatsing embryo aangezien ik geen eisprong heb gehad ;)
    Je hebt gelijk, ik moet gewoon afwachten... Jammer dat de kruitvat niet open is vandaag :(
    Ik heb geen testen meer omdat ik vandaag de laatste had willen doen.

Hoe oud het embryo was toen het werd terug geplaatst weet ik niet. Daarom zou ik misschien nog wel 1 of 2 dagen verder kunnen zijn dan ik nu denk te zijn...

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ben het met Hilly eens.... Ik zou nu even 2 dagen wachten als je dat kan en kijken wat je test dan doet...

Ik ga voor je duimen...

12. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Weet ik dus niet. Ik ben nu uitgegaan van 3 dagen.. Ik hoop morgen meer te weten, heb het zh een mail gestuurd. En ik moet woensdag trouwens bloedprikken...
    Pfff. spannend weer :(

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Wachtdagen tellen is níet de standaard, maar tellen in dpo wél. Ik ben nu zwanger van mijn vijfde tp ;)

Een embryo kan 2, 3 of 5 dagen oud zijn, dus tellen in wachtdageb zegt niks dan. Je punctie is je ovulatie en je telt dus vanaf dán. Dan weet je de lengte in dpo. Tenzij het een cryo tp is, dan tel je de leeftijd van het embryo in dagen van de ontwikkeling (meestal 5 of 6 bij een cryo) als de eerste dpo dagen.

Wanneer was je punctie, dan weet je ook hoe oud het embryo is ;)

14. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik heb sinds 2006 in de MMM gezeten en 2 kinderen gehad via ICSI maar nog nooit met DPO moeten tellen maar met wachtdagen haha. Maar dat zal per plaats dan mss verschillen.
    Dit was een cryo terugplaatsing en ik weet dus niet van hoeveel dagen :(

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Er zijn overigens meer tellingen hoor, zeker internationaal:

5dp3dt = 5 days past 3 day transfer = WD5 = 8dpo
    3dp5dt = 3 days past 5 day transfer = WD3 = 8dpo
    8dpo = 8 days past ovulation = 8 + 14 = 22 dagen zwangerschapsduur = 3w1d zwanger (als er zo vroeg al een zwangerschap duidelijk zou zijn, maar even voor het voorbeeld)

In het begin is dpo dus de meest universele en bij zwangerschap de XwXd notatie.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Een cryo is inderdaad onzeker. Hangt van het beleid van jouw kliniek af. Was het een blastocyst, weet je dat? Zo ja, dan kun je uitgaan van 5 dagen oud.

Edit:
    WD11 met een 3 dagen oud embryo = 14dpo
    WD11 met een 5 dagen oud embryo = 16dpo

17. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Het was een morula 6 maar dan weet ik nog niks, jij wel?

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik vind je testen overigens superknal en ik heb nog eens goed gekeken, maar ik vind het verschil niet heel groot. Misschien kan de test wel niet nog knaller..

Ik snap dat je graag zekerheid zou hebben, maar ik denk dat testjes je die niet meer kunnen geven.. Alleen 2 bloedtesten (en dus niet maar 1).

19. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ja denk ook dat ik nog niet 123 zekerheid heb..
    Ik lees net ergens dat kv testen lichter worden als het hcg te hoog wordt. Zou dat waar kunnen zijn?
    Maar hoe kan ik dan zo'n dikke test hebben? Dan moet het toch een 5 dagen embryo zijn geweest? Dan ben ik nu 4.2???

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Volgens mij is morula het stadium voor blastocyst en is morula dag 3-4. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Share This Page