Hi, Een beetje onzeker begin ik aan dit onderwerp. Ik ben redelijk nieuw op het forum en dit is dan ook mijn eerste posting op het forum. Maar ik heb even jullie mening nodig want snap het nog niet helemaal. Ik ben gestopt met de pil in april. Mijn cyclus ziet er normaal uit... Nu ben ik begonnen met ovulatietesten van de kruitvat, alleen snap ik daar niet heel veel van. Er staan nu al 5 dagen streepjes op, de een wat donkerder dan de andere. Maar dacht zelf dat ik mijn eisprong op de 7 juni gehad moet hebben... Alleen vandaag lijkt de ovulatietest weer donkerder De testen heb ik allemaal rond het middaguur gedaan, dus niet in de ochtend. Is dit een normaal, of Thanks vast voor jullie mening!! Suuz.
Dat is normaal bij de Kruidvat Ovulatietesten. Deze staan zeer slecht aangeschreven op dit forum. Ze blijven heel lang (bijna) positief, waardoor je niet weet wanneer je je eisprong hebt. Je kunt beter bijv. de ovulatietesten van Sensitest kopen.
Een ovulatietest is pas positief wanneer het streepje net zo donker is als het controle streepje of donkerder... Daarnaast heb je de ene dag meer LH in je urine dan de andere dag. Dus ik zou zeggen dat je 7 juni je eisprong hebt gehad. 10 juni lijkt ook donker maar volgens mij is dat streepje dunner dan die van 7 juni, maar dat kan ik niet zo duidelijk zien!
@Be Happy, Thanks, goed om te weten dat die van de kv niet echt betrouwbaar zijn. Ik ga gelijk de testen van sensitest bestellen. Daar hebben we dan waarschijnlijk wat meer aan @Marassie, Echt super donker zijn ze inderdaad niet geweest. Maar de 7de erg veel buikpijn gehad en dacht dat dat wel eens mijn eisprong kon zijn. Die van vandaag is inderdaad een stukje dunner... Volgende maand andere testen gebruiken om zeker van m'n cyclus te zijn.
ik ben 2 keer met deze testen zwanger geraakt en ik vind ze geen van allen positief. bij kruidvattesten word de teststreep eerder donker dan de controlestreep en hij moet dan echt even donker of donkerder zijn ik zou toch nog maar effe doortesten.