Te lage (?) Hcg waarde

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lorefien, 9 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Dag iedereen!

Gisteren deed ik eindelijk na een dikke 9 maanden proberen een positieve zwangerschapstest. Vandaag dan naar de huisarts om dit via hcg waarde in bloed te bevestigen.

Nu zei de dokter dat hij verwachtte dat het hcg in mijn bloed al torenhoog zou zijn en zich in de duizenden zou bevinden.

Daarnet kreeg ik via mail de laboresultaten binnen en het hcg zit maar (?) Op 97.2. Nu stel ik mij dus de vraag of dit eventueel slecht nieuws zou betekenen voor de zwangerschap of ik nu aan het stressen ben voor niks.

Helaas kan ik niet meer naar de ha bellen vandaag. Maandag heb ik gelukkig wel al een eerste afspraak bij de gynaecoloog.

Overigens was de eerste dag van mijn laatste maandstonden rond 12 november (kan ook een dag later geweest zijn) en is mijn cyclus rond de 27 dagen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Je waarde is gewoon prima hoor. Ik snap ook niet waarom je huisarts zo'n uitspraak doet.

Lorefien en Suzi98 vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Rond de 100 rondom je verwachte menstruatie is niet verkeerd hoor

Lorefien vindt dit leuk.
  4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Meeste huisartsen hebben niet veel verstand van hcg waardes. Maar dit is een mooie waarden

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je waarde is prima voor je termijn hoor, ik vermoed dat je tussen de 10 en 14 dpo bent:)
    Ik vind de uitspraak van je huisarts dan ook erg raar.

Mag ik vragen waarom je maandag al naar de gyn mag?

Lorefien en Suzi98 vinden dit leuk.
  6. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Is gewoon prima.

Lorefien vindt dit leuk.
  7. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw

Bedankt voor je reactie!

Ik was er in elk geval ook wat van geschrokken dat ik maandag al langs mag. Ik dacht dat ik pas binnen enkele weken ging moeten langsgaan.
    Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik in mijn leven nog niet bij de gynaecoloog ben geweest. Misschien moet ik er ook wel bij zeggen dat ik in België woon. Ik heb geen idee maar misschien dat er een andere manier van werken is?
    Ik ben in elk geval wel heel blij dat ik maandag al een eerste keer langs mag.

8. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Bedankt. Het is toch wel altijd even stressen als een dokter iets met zoveel overtuiging zegt. Ik vroeg dan ook nog heel duidelijk 'wat als de waarde niet zo hoog is?' En dan antwoordde hij heel duidelijk met 'dat wil zeggen dat er iets mis zou zijn'. Vandaar dat ik ook zo erg verschoot als ik m'n uitslag kreeg.

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Iemand die ik ken die ook in belgie woont haar huisarts zei ook van niet zo hoge waarde en ze is nu zo 16 weken zwanger toch. @Jolien1991

Jolien1991 vindt dit leuk.
  10. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Klopt helemaal! :) @Lorefien hopelijk is alles ondertussen goed…

11. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!!

Ik heb sindsdien geen bloed meer laten prikken. 5 januari is de eerste echo en ik kijk er echt enorm naar uit!

Loveischocola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina