HELP! Is dit een indroogstreepje?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door suus123456, 29 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hii! Kan iemand mij helpen? Ik lijk zwangerschapskwaaltjes te hebben en ik zou gisteren/vandaag ongesteld moeten worden, echter ben ik dit niet geworden. Ook al 5 dagen baarmoederkrampen en opgezette borsten. Nu heb ik de ultra vroeg test van clear blue vanochtend gebruikt omdat mijn ovulatie mogelijk wat later was deze maand?! Maar (na denk ik 1 a 2 uur) een tijdje zag ik dit lijntje, als je goed kijkt is t ook wel een dikkere streep, maar dat is meer op de achtergrond. Betekent dit dat ik zwanger ben of is dit een indroogstreepje?

Bijgevoegde bestanden:

2. Mickey20

Mickey20 Bekend lid

29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Hoi! Buiten afleestijd moet je altijd als negatief beschouwen in dit stadium. Ook is het een zogenaamd "pennenstreepje" als dit negatief. Blauwe testen worden door veel dames hier afgeraden. Kies liever een test met roze streepjes, zoals een predictor of een sensitest.
    Heb je getempt of ovulatietesten gedaan?

3. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Dus ik moet dit beschouwen als niet kloppend? Kruidvat 2 v5 is heel negatief. Ik heb geen ovulatietesten gedaan want ik wil momenteel nog niet zwanger worden!

4. Mickey20

Mickey20 Bekend lid

29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Deze test geeft inderdaad ook aan dat je niet zwanger bent. Het dunne streepje op zo'n blauwe test buiten afleestijd is onbetrouwbaar. Dus dan kun je denk ik opgelucht ademhalen! Misschien voor de zekerheid over een dag of 2 nog een kv2v5 doen.

5. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor het meedenken! Ik zal de komende dagen de kv gebruiken en hopen dat ik ongesteld wordt. De combinatie van uitblijven menstruatie en klachten maken me nog niet gerust! Ik zal geduld moeten hebben

6. Mickey20

Mickey20 Bekend lid

29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Snap ik. Maar door je hormonen kun je deze klachten ook krijgen vlak voor je menstruatie. En aangezien je niet weet wanneer je ovulatie was, weet je ook niet wanneer je precies je menstruatie zou moeten krijgen. Dus het kan allemaal meevallen voor je. Succes!

suus123456 vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.965
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Is er een kans dat je zwanger kan zijn geraakt? Maw gebruik je anticonceptie?

Deze test is inderdaad negatief.

8. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Helaas was condoom gescheurd… halverwege de oefening

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.965
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Aha okay.

En hoe lang is je cyclus normaal elke maand op welke cyclusdag zit je nu?
    Op welke cyclusdag is het condoom gescheurd?

10. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Eerst was op cyclus dag 8 (27 dec) de condoom gescheurd, toen heb ik een MAP genomen en werd 5 dagen later ‘ongesteld/onttrekkingsbloeding’. En ben ik eigenlijk een soort van opnieuw gaan tellen als cyclus. Helaas scheurde de condoom op 18 Jan weer (weet nu dat het komt door lactacyd verfrissende doekjes) en toen was het gelukkig pas halverwege de ‘bezigheid:)’. Ik dacht dat ik op 13 Jan m’n ovulatie voelde dus ik dacht het heeft geen zin op opnieuw een MAP te nemen. En ik hield in de gaten of ik 2 weken later ongesteld zou worden. Nu heb ik al sinds 25 Jan veel buikpijn, pijnlijke borsten en afscheiding anders. Hoe mijn cyclus normaal is weet ik niet goed omdat ik 3 maanden een spiraaltje heb gehad. Die maanden voor het spiraaltje en na de anticonceptie pil was ik best regelmatig (soms 2 dagen korter). M’n cyclus is dus helemaal door de war gegooid maar heb wel het idee dat ik bewust die ovulatie voelde + afscheiding. Dus het is allemaal een groot vraagteken…. Vandaar dat ik een beetje in de stress raak en zwangerschapstesten doe. Sorry voor lange verhaal

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.965
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei was iig niet op 13 januari, anders was je al ongesteld geworden (of een positieve test).
    Ik vermoed dat je wellicht nog niet geweest is en hij er nu aankomt gezien de buikpijn en afscheiding.
    Je zou over een weekje opnieuw kunnen testen.

12. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Jaa daar denk ik dus nu ook over na.. en van 18 Jan had ik toch al een positieve test gehad? Zeker die van clear blue ultra vroeg?

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.965
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Hoeft niet.
    Het kan ook zijn dat je ei binnen 5 dagen daarna sprong en dan ben je nog erg vroeg.
    Gewoon volgende week opnieuw testen.

14. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel. Ga ik doen!

15. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Sinds zondagavond blauwe aderen over m’n borsten en dit is niet meer weggegaan. Borsten zijn niet super pijnlijk maar wel heel vol. Vanochtend de clear blue digital early gedaan met geconcentreerde ochtendurine, deze was gelukkig negatief. Klopt het dat de zwangerschapstest nu wel een eventuele zwangerschap zou moeten opsporen gezien de klachten die ik heb?? Of kan dat heel lang duren? Ik heb namelijk al een week menstruatiekrampen en mijn acne is er ook niet op vooruit gegaan. Ik hoop gewoon dat alles door de war is door de MAP van eind december, maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen. Maar alle testen verder hartstikke negatief

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.965
    15.600
    113
    Nabij Utrecht
    Je test wellicht nog te vroeg.
    Als op zijn laatst je een eisprong op 23 januari hebt gehad, waarvan je zwanger kan zijn geraakt, zou je nu op 9 dpo ztten en kan je nog steeds te vroeg testen.
    Daarom zei ik zaterdag ook dat je beter een week kon wachten.

Ik zou zaterdag nog een keer testen.
    Als hij dan negatief is, dan kan je er voor 99% vanuit gaan dat je niet zwanger bent.

17. suus123456

29 jan 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Oké! Zo lastig omdat ik de bevestiging wil maar er zit niks anders op

18. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786