Ovulatie testen action/ rare testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roanchie, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Heey.

Ik ben op 6 oktober begonnen met testen (ik zie het niet zitten om te tempen☺), ik snap se enkel van geen kant.
    Nadat ik heb getest geeft het een heel licht streepje aan, mooi paarzig streepje zoals de test hoort aan te geven.
    Nadat ze gedroogd zijn is het een duidelijker streepje alleen een dunnere streep?
    Nu kan ik wel zien na de afleestijd hoe donker hij waarscheinlijk gaat worden, de streepjes die ik plas worden wel steeds donkerder maar als ze gedroogd zijn zou ik nu al bijna positief testen?!

Zijn ze nou goed getest of is alles fout?

Bijgevoegde bestanden:

2. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Ik denk dat je eitje eraankomt deze testen zijn nog niet positief.. test nog een paar dagen door denk dat het biet lang zal duren nog voor je eitje er is

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Een ovulstietest moet je binnen een bepaalde tijd aflezen, net als een zwangerschapstest.

En dus niet afgaan op het resultaat wat buiten die tijd verschijnt.
    Ook zijn de testen op je foto niet "bijna positief".
    Blijven doortesten dus en afgaan op het resultaat binnen afleestijd.

4. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Binnen de afleestijd zijn ze eigenlijk heel licht en worden steeds donkerder. Nadat ze helemaal opgedroogd zijn is de streep ook dunner als wat ik testen.
    In mijn geval zou er helemaal geen eitje eraan moeten komen maar dit geeft voor mij toch wel het gevoel dat het er wel aankomt

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas. Aan lichte streepjes kun je niet aflezen of je eitje er bijna aankomt. Ovulatietesten lopen in tegenstelling tot zwangerschapstesten meestal niet op. Een ovulatietest knalt veelal uit het niks. LH schommelt namelijk wardoor je de ene dag een licht streepje hebt en het de andere dag weer donkerder kan zijn. Zo lang als beide streepjes niet even donker zijn is de eisprong nog niet (ook niet bijna) in aantocht.

Als beide streepjes minstens even donker zijn, heb je je LH -piek te pakken en dan vindt binnen 24 tot 48 uur je eisprong plaats. Een ovulatietest geeft dus niet de eisprong zelf weer, maar de LH-PIEK welke de eisprong in gang gaat zetten.

Elke vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Daarom is een ovulatietest pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.

6. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Dankje voor de uitleg! Heb ik ook weer wat geleerd hahah
    Ik dacht dat het bijna zou komen aangezien er wat witte testjes in het begin zijn geweest by Topic opener... maar dat is dus niet zo begrijp k nu, zal het voor mezelf ook in de gaten houden :D

7. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat het bij mij even wat anders licht. Ik gebruik de prikpil maar gister is eruit gekomen dat het voor mijn lichaam te weinig progesteron bied (zo dus ook met de normale pil) dus dat de prikpil voor mij ook niet 99% veilig is. Gelukkig had ik me daar al op ingesteld maar toch voelt het vervelend om toch ook met dit kans bestaat dat ik zwanger raak.
    Begrijp me niet verkeerd, maar ik wil nu nog geen 3de en de angst blijft bestaan om toch zwanger te raken (1ste met pil en condoom)
    Ik wacht gewoon even af wat het gaat doen maar vond ze zo raar hoe het zich liet vertonen snap er nog steeds weinig van eigenlijk

Deel Deze Pagina