ovulatietest: een vaag streepje beter dan niets?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door afrika, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrika

afrika Lid

22 mei 2007
    84
    0
    0
    Dag allemaal,
    ik ben nu begonnen met ovulatie testen te gebruiken, en ik vroeg me af of een vaag streepje beter is dan helemaal geen streepje?

in gradaties heb je nl.
    geen streepje
    vaag streepje
    goed streepje
    heel goed streepje
    ;)

ik weet wel dat de eerste twee negatief zijn, maar betekent een vaag streepje dat er waarschijnlijk wel een goed streepje gaat komen? of zegt het allemaal niets, en is negatief gewoon negatief?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Bij mij betekent een duidelijk, maar lichter dan controlestreep-streepje dat ik een of twee dagen later een positieve test heb.
    Een heel vaag streepje heb ik wel vaker; je hebt altijd wel een beetje LH in je urine... Dus ook in het niet-positieve streepje zijn er bij mij weer verschillende gradaties ;) (kijk anders even in mijn album, kan je vergelijken)

3. afrika

afrika Lid

22 mei 2007
    84
    0
    0
    wauw, geweldig dat album van jou :)
    zo bekeken zijn er idd heel veel gradaties.

het is wat met ons he? ;)
    temperaturen, ovulatietesten, albums...
    wie zegt dat zwanger worden makkelijk is..

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Haha, was dat maar zo! Dat je op bestelling zwanger kon worden ofzo... ;) Ik heb zoals je ziet heel netjes met ovutesten mij eitje gevonden, maar na 8 rondes nogsteeds niet zwanger.... hoop dat het bij jou sneller gaat! Ik temperatuur trouwens niet, sta nogal onregelmatig op en dan heeft het net zoveel zin. Daarnaast heb ik een redelijk regelmatige cyclus en vind ik mijn eitje met ovutesten ook wel...

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi meiden,ik begin ook met ovutesten...
    Ik weet er heel weinig van maar volgens mij volgt het zichzelf he,moet ik nog ergens opletten?
    As woensdag begin ik er mee,kei spannend,hihi......

Jullie heel veel succes!
    Ik duim voor jullie!

Liefs Dais..
    -x-

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    het enige waar je op moet letten als je tenminste de testen hebt van deze site,
    dat je 4 uur niet plast voor de test en niet teveel drinkt,
    en proberen elke dag op dezelfde tijd te testen! succes

7. afrika

afrika Lid

22 mei 2007
    84
    0
    0
    iemand anders nog ervaringen met vage streepjes die duidelijker werden? :)

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    soms krijg je gewoonweg geen 2e streepje die net zo donker of donkerder is dan de controle omdat je je piek "snachts" hebt gehad...

als je een paar dagen een lichte hebt, 2 dgn steeds donkerder (maar nog niet zo donker als de controle) en ze worden weer lichter heb je toch een positieve test gehad (1e of 2e) en is je LH gehalte al weer afgezakt...

succes

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als ik een opbouw zie in het dikker worden van het streepje begin ik met 2x per dag testen, juist om die piek niet te missen.

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik had op mijn ovulatie testen ook niet zo'n hele duidelijke streep. Heb er ook niet 4 uur mijn plas voor opgehouden.

Succes

Ps. foto van de test staat in mijn album.

11. afrika

afrika Lid

22 mei 2007
    84
    0
    0
    oh, dan is er dus nog hoop, want ik heb nu al 3 dagen achter elkaar een streepje dat net niet zo donker is als de controlestreep.

ziet er ongeveer uit zoals die in Saartje haar album.
    (ps geweldige foto's van de pretecho! mooi hoor)

vandaag eens zien wat er nu gaat verschijnen ;)

misschien klink ik wel een beetje wanhopig maar ik wil gewoon zo graag weten of ik nou een ei heb of niet. eerst dacht ik namelijk dat ik PCO had, maar toen ik door de Clomid een cyste kreeg, bedacht mijn gyn dat ik toch waarschijnlijk wel zelf een eisprong heb (?). ze denkt nu dat het vanzelf wel goed zal komen. maar ik twijfel best wel.

vandaar..

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je dan niet beter gaan temperaturen? En als je dan denkt een eisprong te zien, een week later op progesteron laten prikken? Dan weet je het helemaal zeker, ik heb het zelf ook zo gedaan.

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    ik had afgelopen week een heel licht streepje op donderdag en vrijdag weer geen...
    op de echo vrijdag was toch wel te zien dat mij ei gesprongen was :)

14. afrika

afrika Lid

22 mei 2007
    84
    0
    0
    bedankt voor de antwoorden. temperaturen vind ik zo'n gedoe omdat ik nooit op hetzelfde tijdstip opsta. en ik weet ook niet of dat 100 procent betrouwbaar is.

op progesteron laten prikken zal ook niet gaan aangezien ik in Afrika zit en men hier niet zo geweldig op de hoogte is in de gezondheidszorg...
    (die ovulatietesten had ik besteld toen ik op vakantie in NL was.)

Deel Deze Pagina