Kruidvat test 2v5 geldig?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Guus3016, Jun 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guus3016

Guus3016 Nieuw lid

Jun 15, 2017
    3
    0
    1
    Female
    IMG_5833.JPG IMG_5833.JPG IMG_5834.JPG Hoi dames,
    Even een vraag.
    Ik heb vandaag een zwangerschapstest van de kruidvat gedaan (2v5). In het hoekje van het venster zag ik een tweede streepje. Omdat ik deze niet goed kon zien heb ik de stick er even uit gehaald om te checken. Nu liep het streepje langszamerhand mooi op naar een 2e streepje (zie foto's) binnen de tijd die in de gebruiksaanwijzing staat. De witte achtergrond is aan het eind van 'de tijd'.
    Omdat dit wel net buiten het venster valt vroeg ik me af of jullie er ervaring mee hebben en wat jullie denken?

Ps. Ik hoef geen commentaar over het uithalen van de strip. Er zit een gewone strip is zoals een dipstick.

2. Sennie

Sennie Bekend lid

Feb 5, 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Bedoel je het streepje aan het einde van de strip? Want op de plek waar een 2e streepje hoort te komen is geen streep te zien. Ik denk dat je de test nu als negatief moet beschouwen. Wanneer is je nod?

3. Guus3016

Guus3016 Nieuw lid

Jun 15, 2017
    3
    0
    1
    Female

Dat streepje bedoel ik inderdaad Sennie. Ik heb een hele onregelmatige cyclus waardoor ik eigenlijk geen idee heb wanneer mijn nod is. Ik kon vanaf vandaag in principe testen omdat het nu 2 weken geleden is dat we 'het' gedaan hebben. Dit was een advies van de huisarts. Misschien is het toch nog te vroeg en dus te weinig HCG?

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Deze test is gewoon negatief helaas.

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Deze test is inderdaad negatief. Weet je wanneer je je ovulatie had? Want met 'het' doen buiten je eisprong om, bereik je niet zoveel.

6. Sennie

Sennie Bekend lid

Feb 5, 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Het kan inderdaad heel goed dat je hcg nog te laag is. Het streepje op het einde is het begin punt waar de urine langs loopt. Daar komt in principe altijd een streepje te staan. Als de test positief is staat de streep altijd in het afleesvenster. Ik hoop dat je snel een mooie positieve test mag hebben. Misschien over 2 dagen nog eens een testje doen als je dan nog niet ongesteld bent geworden? :)

7. Guus3016

Guus3016 Nieuw lid

Jun 15, 2017
    3
    0
    1
    Female
    Jaa dat was inderdaad ook mijn idee! Probeer het gewoon nog eens, en anders jammer maar helaas! Het staat nu ook nog niet op de planning maar het is natuurlijk wel welkom!
    Bedankt voor je lieve reacties!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Jij bedoelt het "streepje" bij de zwarte streep.
    Dat is idd geen hcg streepje maar simpelweg de plek waar de vloeistof zich ophoopt bij het doorlopen vd test.

Een zwanger streepje had bij de rode streep moeten komen.
    Daar staat niks en dus is je test helaas negatief.
    IMG_20170615_162149.jpg

Als je alleen 2 weken geleden sex hebt gehad en nu dus negatief test is de kans groot aanwezig dat je niet zwanger bent.
    Het zou kunnen dat je eisprong pas 5 dagen na de sex was... dan zou je nu op 9 dpo zitten en ondanks dat de meeste meiden op 9 dpo wel licht posi testen met de kv test. Kan het zijn dat je nu nog niet voldoende hcg hebt.
    Ik zou over 4 dagen weer testen en is due negatief dan ben je echt niet zwanger.

Tip... aangezien je zo onregelmatig bent is het wellicht een idee om ovutesten te gaan doen. Dan weet je tenminste wanneer je nod is ;);)

Share This Page