Hey! Ben ik weer.. Vorige week wéér mijn eisprong gemist. Ik had op cyclusdag 5 (vorige week vrijdag) een follikel van 35mm. Ze hebben besloten om geen IUI te doen omdat ze niet zeker wisten of het wel een follikel was. Moest 2 dagen later terugkomen om te kijken of mijn eisprong daadwerkelijk is geweest. Mijn ovulatietesten liepen in het weekend af en op maandag (twee dagen na de eerste follikelmeting) kreeg ik een nieuwe echo. Eisprong was inderdaad geweest. Nu heb ik weer buikpijn en gevoel dat ik een eisprong ga krijgen, wat dus helemaal niet kan. Ovulatietest gedaan en hij is zeker niet positief maar wel erg duidelijk. Ik weet dat we altijd lh in ons lichaam hebben maar 6 dagen na de eisprong moet hij toch haast wit zijn? Wat zijn jullie ervaringen? Ik twijfel om de gyn te bellen, zij kunnen waarschijnlijk niks voor me betekenen maar het frustreert wel dat mijn lichaam niet volgens theorie werkt.
Wat rot dat je hem gemist had! Ik vind deze niet in de buurt komen van positief eigenlijk, hij is veel te licht, dus denk ook niet dat hij eraan zou komen (wat natuurlijk al best bijzonder zou zijn na een eisprong een aantal dagen terug) Het is heel balen maar denk dat het wachten is op je ms en dan door weer naar IUI 4 Sterkte met het wachten
Het gekke is, hij was na het weekend bijna wit en nu loopt die dus weer op. Ik word zometeen teruggebeld door de gyn. Hopelijk willen ze me bloedprikken om te kijken wat er allemaal aan de hand is. Dat is ook alweer eeuwen geleden..
Je test is helaas echt negatief. Dit kun je je hele cyclus hebben. ik zou ook als ik jou was je menstruatie afwachten, en dan helaas naar ronde 4 gaan.. ❤️ Was je al terug gebeld om bloed te prikken?
Oplopen kan altijd wel wat omdat lh schommelt tijdens je cyclus. Maar deze test is echt ver van positief.
Een follikel van 35 mm op cyclusdag 5 neigt eerder naar een cyste dan naar een eisprong. Een eicel heeft tijd nodig om te rijpen en te groeien. Daar heeft je lichaam minimaal 7-8 dagen voor nodig. Heb je eerder een eisprong, dan is een eicel over het algemeen niet uitgerijpt en dus niet te bevruchten. De groei gaat vaak ook niet zo hard dat je na vijf dagen al op 35 mm zit. Een cyste van 35 mm zou wel heel goed kunnen. Een cyste kan uit zichzelf verdwijnen, dan knapt hij open, net als een follikel. Dus dat zou kunnen kloppen met het echobeeld. Is er 5-7 dagen na je vermeende eisprong ook getest op je progesteron-waarde? Daar kun je heel duidelijk aan zien of het wel of geen eisprong was. Je ovulatietest is duidelijk negatief en zegt helemaal niks, helaas. Zo'n test kan elke vrouw op ieder moment in de cyclus hebben.
Dit dus. Het lijkt me heel sterk dat je al op cd 5 een follikel hebt van 35 mm. Zelfs met bormonen gaat dat niet zo snel. Ik denk dus ook eerder aan een cyste en dat je eisprong nog moet komen. Ik lees ook in een ander topic dat er die maandag bij de 2e echo nog iets zat van 38 mm. Wat mij nog meer doet duwen in de richting van een cyste. En je ovutest was toen de dag voor de 1e echo ook nog niet positief (zelfde als nu). Ik zou dus blijven testen.
Ik mag maandag bloedprikken. Ze hebben met 2 artsen gekeken naar de echo en beide zeiden dat het geen cyste kon zijn omdat 2 weken ervoor alles schoon was en aan die kant geen eitjes zaten (er is dus niks blijven 'hangen'). En dat van 38mm wat bleef hangen noemde ze corpus luteum (geel lichaam) en dat schijnt volgens haar ook vrij groot te kunnen worden. Ik hoop maar dat ze haar diploma niet ergens gekocht heeft en ik kan vertrouwen op haar info. Toch zit het me niet lekker hoor. Er is ook geen IUI aan te pas gekomen omdat de gyneacoloog het niet zinvol vond. Ik ben het ermee eens en ik ga geen hormonen meer gebruiken in de nieuwe cyclus. Ik wil dat mijn lichaam weer gaat doen wat hij normaal ook altijd heeft gedaan en dan IUI in de natuurlijke cyclus.
De vorige keer was mijn ei ook al gesprongen op cyclusdag 6.. De arts zei toen dat het waarschijnlijk iets eenmaligs zou zijn maar blijkbaar niet dus.
Onderste is van net. Lijkt wel op te lopen of niet? Snap er niks meer van, zullen de artsen het dan gewoon mis hebben gehad?
Dat zou best wel kunnen. Hebben ze het de vorige keer gechecked met een bloedtest op 6-7 dpo op progesteron?
Nee dat niet maar werd wel netjes 12 dagen na 'ovulatie' ongesteld zoals ik dat altijd word (zonder hormonen)
Oplopende testen zeggen niet zoveel, helaas. LH kan altijd variëren in je lichaam, waardoor de streep de ene keer wat duidelijker is dan de andere keer. Je test is nog steeds duidelijk negatief. Als je eisprong elke keer zo extreem vroeg komt, zou ik daar wel iets mee doen. Zoals ik al schreef is de kans dan groot dat je eicel niet van goede kwaliteit of onbruikbaar is. Er is een minimale tijd nodig voor een eicel om te groeien en te rijpen. Het zou zonde zijn als je op die manier elke ronde verspilt en het geen kans heeft. Ik ben benieuwd naar je progesteronwaarde, laat je die nog even weten?
De artsen hebben morgen een vergadering en dan gaan ze overleggen hoe ik verder moet. Met andere hormonen of gewoon in de natuurlijke cyclus (want daar is niks mis mee). Mijn voorkeur gaat daar eerlijk gezegd ook naar uit.. Ik laat de uitslag weten, word daar donderdag voor teruggebeld!
@RoGiJuLi, ik denk dat jullie gelijk hebben en mijn ovulatie nog moet komen.. Hij knalt nog niet maar komt aardig in de buurt. Vanavond nog maar eens testen. We hebben het donderdag gezellig gemaakt. Vandaag nog een keer en dan morgen? Zitten we dan goed? Denk namelijk niet dat de gynaecoloog deze ronde een inseminatie wilt inplannen.
Voor degene die het nog willen weten, heb enorm veel roze verlies dus ik verwacht dat de gyneacoloog toch gelijk had en dat mijn menstruatie vandaag of morgen doorzet. Het is teveel om een ovulatiebloeding te zijn!