zwanger willen worden/zijn en reuma

Discussion in 'Zwanger worden' started by bitchje, Feb 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bitchje

bitchje Actief lid

Aug 6, 2007
    109
    0
    0
    assistent manager
    gouda
    ik heb een een vraag,zijn er hier dames die zijn zwanger willen worden of al zijn en die reuma hebben?
    ik wil graag zwanger worden(logisch dat wil iedereen op dit forum)
    en helaas is er reuma geconstateerd bij mij.
    en nu vroeg k me af hoe andere dames het met het klussen doen,ik ben savonds nl heel erg moe en heb dan niet echt zin meer om te klussen. mn lijf komt dan ook niet in de goeie mood (lees ik word niet nat genoeg) en mn vriend wil dan ook geen sex hebben omdat je dr dan geiriteerd raakt.:)
    maar ja zonder klussen geen zwangerschap.
    hoe lossen jullie dat op? want k zit er best wel mee

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    hey meis

Ook ik heb reuma ( jight atritis en fybromyalgie ) 2 soorten dus.
    Ik ben zelf aan het proberen zwanger te raken en probeer toch rond me ei hoeveel pijn en moe ik ook ben het bed te delen met me mannetje.
    Met me medicijnen ben ik wel gestopt meteen, daar merk ik nu wel de nadelen van.
    Bij zwangerschap weet ik niet hoe het gaat lopen me behandelde arts zegt dat ik wel meer last ga krijgen vooral me heupen, knieen en voeten.
    Maar dat is dus afwachten.
    Heel veel succes in ieder geval

Liefs brenda

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Ik heb alleen maar ervaring met reuma maar dan met mijn man. Hij heeft de ziekte van Bechterew. Ook veel pijn en moe. We proberen gewoon lekker te ontspannen. Samen douchen ect. Elektrische deken aan of dat ik hem masseer. Zelf ben ik wel zwaar rug patient en dat zorgt ook voor pijn en stijfheid. We proberen er zo leuk mogelijk mee om te gaan.

Vroeger werden we er geirriteerd van maar nu lachen we erom als we zowat niet over elkaar heen komen. Of mijn been blijft hangen.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Vooral toch van de kleine dingen proberen te genieten.

Succes hoor.

4. staffies

staffies Bekend lid

Sep 21, 2009
    551
    0
    0
    emmen
    hoi hoi,

ik heb ook reuma en wij zijn ook bezig om zwanger te worden ..en ik snap je helemaal vooral met s'avonds en sex ikkan het dan ook niet meer opbrengen en wij gaan nu vooral veel in de vruchtbare dagen samen douchen en dan maken we het dan gezellig en proberen we het zo te doen ,maar ik heb ook vaak genoeg met deze dagen dat ik het ook niet kan opbrengen het is zo vermoeiend ik werk ook nog 32 uur en dat merk ik wel als we s'avonds ook nog intiem zijn pfff...en daar komt nog bij dat ik nu momenteel ook geen medicijnen meer slik ..

5. bitchje

bitchje Actief lid

Aug 6, 2007
    109
    0
    0
    assistent manager
    gouda
    ja het is idd soms doodvermoeiend en dan kun je de hele dag wel slapen. ik werk 38 en soms wel bijna 45 uur in de week.
    medicijnen heb ik (nog)niet maar k begrijp dus dat je geen medicijnen mag slikken als je zwanger wil worden?
    ik ga dan maar veel proberen te douchen samen met mn mannetje en zo toch intiem te zijn.
    en ook wij lachen er om dat k soms zo stijf ben dat k niet eens mn benen van mekaar wegkrijg.

6. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,669
    1,427
    113
    Het blijft lastig om de goede balans te vinden, wij gingen gewoon 's avonds vroeg naar bed ;). En soms ging ik alvast wat eerder zodat ik al even 1 uurtje kon rusten voordat mijn man naar boven kwam.

Er zijn wel medicijnen die je veilig mag/kan gebruiken, maar dit zul je echt met je reumatoloog moeten overleggen ligt aan het soort reuma en hoe je er op reageert.

Ik heb zelf veel hulp gehad van het reumaforum en van de avonden georganiseerd door the young connection. Zij hebben in juni weer een info avond over zwangerschap en reuma en vond dat zelf erg duidelijk qua info en ook erg geruststellend ;). Het fijne is ook dat daar vaak ook dames aanwezig zijn die het hele traject al doorlopen hebben en je dus een beetje weet wat je kunt verwachten. Want als ik naar mezelf kijk meestal kom ik niet zoveel meer op dit forumdeel en krijg je dus geen reactie's van bevallen dames, dus eigenlijk toeval dat ik je berichtje zag.
    Veel succes.

7. staffies

staffies Bekend lid

Sep 21, 2009
    551
    0
    0
    emmen
    ohh er zijn wel medicijnen die je kan gebruiken als je zwanger wil worden daar heb ik het al met mijn reumatoloog over gehad alleen ik heb er heel af en toe weer heel veel last van maar dat kan ik redden zonder medicijnen en dat is meer mijn eigen keuze ...maar als ik weer medicijnen ga gebruiken dan ga ik eerst weer ff met de reumatoloog om de tafel ...

en ja het is ff een gedoe en in het weekend doen we het ook vaker overdag of ik ga s'middags ff 3 uurtjes slapen en dan kan ik het wat langer volhouden s'avonds...

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Is inderdaad lastig... Ik heb de ziekte van Bechterew...

Ik ben ook 's avonds heel moe. Volgens mij zijn allebei onze kinderen 's ochtends verwekt, hihi...
    ik neem vaak eerst een warme douche, want ik heb veel last van stijfheid 's ochtends. dan ben je lekker warm en soepel. samen douchen is natuurlijk helemaal romantisch. een warm bad kan natuurlijk ook. en als je de tijd hebt in het weekend natuurlijk lekker overdag. omdat mijn lkachten in mijn rug zitten vooral is een goede massage altijd een mooie start om de boel op gang te helpen.

ook een beetje creativiteit qua standjes kan helpen. of wat wij 'luie sex' noemen, dwz manlief doet al het werk... jij lekker genieten.

O ja, en het goede nieuws, bij mij verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon tijdens mijn zwangerschap!

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

O ja, wat betreft medicijnen, ibuprofen kun je in ieder geval blijven slikken voorlopig. Of je het al dan niet kunt blijven slikken tijdens je zwangerschap is omstreden, maar het gaat dan vooral om de laatste maanden. Als je stopt op het moment dat je weet dat je zwanger bent is het geen probleem. Ik mocht het zelfs mijn hele zw slikken van mijn arts, maar had het gelukkig niet nodig.
    mijn reumatoloog gaf ook aan dicloflenac de eerste paar weken te slikken, tot de eisprong, en dan stoppen tot je ongi wordt.

10. bitchje

bitchje Actief lid

Aug 6, 2007
    109
    0
    0
    assistent manager
    gouda
    het jammerlijke is dat sochtends ook zo moeilijk is want mn vriend gaat om 6 uur zn bed uit en dan moet hij me er dus voor wakker maken en dat zien we beide niet zitten.(word dan een ochtendhumeur :D) en ik werk zelf altijd in het weekend.
    maar we gaan dan maar veel op zondag oefenen en doordeweeks even s,avonds klussen zodat k toch mn rust kan nemen en niet doodop wakker word.

Share This Page