Hallo allemaal, ik zou heel erg graag jullie mening willen hebben over het volgende: "ik wil zo graag zwanger worden dat ik mezelf eigenlijk hartstikke gek maak"....... Ik ben nu (samen met mijn man uiteraard) bezig om te klussen voor een 2e kindje. Ben erg fanatiek alles gaan lezen en opzoeken wat hiermee maar te maken heeft. Ik moet er wel bij zeggen (want dat zullen jullie je wel afvragen, hoe heeft ze dat dan met de 1e gedaan) dat ons dochtertje niet gepland was, uiteraard erg gewenst......maar we waren er nog niet mee bezig, ze is dwars door mijn pil heen gegaan...... De eerste paar maanden hebben we dus ook sex gehad op de dagen dat ik dacht dat ik het meest vruchtbaar was. Maar helaas nog zonder resultaat. Op zich is dit niet zo erg want dat zou ook wel heel erg snel zijn maar ik merk dat ik elke maand alle zwangerschapssymptomen heb (moe, grotere borsten, gevoelige borsten, misselijk). Dus het is elke maand weer een grote telleurstelling dat ik weer ongi wordt........ Ik zit constant op de zwangerschapspagina (Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina) om mijn vruchtbare dagen te berekenen......te kijken wanneer ik dan uitgerekend ben etc. etc. etc. gewoon alles opzoeken wat met zwangerschap te maken heeft. Ik ben afgelopen weekend weer ongesteld geworden en was er toen echt helemaal vanaf......helemaal van de leg. Niet echt leuk dus want ik reageer 't af op mijn man en soms ook op mijn dochtertje omdat ik zo chagrijnig ben en niks kan hebben. Ben hartstikke moe en kan aan niks anders denken dan voor de 2e keer zwanger te zijn. Zoals jullie wel in de gaten hebben kan er dus geen afstand van nemen en ben ik er veel te veel mee bezig. Ik maak mezelf dus hartstikke gek en wordt dus letterlijk en figuurlijk moe van mezelf. Hoe moet ik hiermee om gaan zodat ik niet meer zo moe ben en mezelf dus straks niet hartstikke gek maak....... Ik hoop dat jullie iets weten of zelf hiermee ervaring hebben. Alvast bedankt, Monieckje
Het beste wat je kan doen is proberen om hier een maandje niet meer te komen of andere sites . Ik maak mezelf ook gekker als ik hier kom andere dames raken zwanger en dan is het waarom ik niet? Door je extra druk te maken is het ook moeilijker om zwanger te worden ! mischien even een maandje internet vrij dat is mijn enige advies
@ Monieckje, Probeer je zelf in de hand te houden! ( makkelijker gezegt dan gedaan) Stel voor jezelf een grens, dat je max. 1 uur per dag op internet mag zoeken naar "alles over zwanger worden" En probeer je te concentreren op de dagelijkse dingen, en dan vooral op de positieve dingen! Geniet van de dingen die je wel hebt, waar je om geeft, en koester dit! Probeer het "zwanger worden" naast je neer te leggen en laat het aan het lot over! Zodat het je niet opslokt! Hoop dat je er wat aan hebt....dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, weet niet hoe andere dit doen!? Suc6!
Tja, ik kan je nu heel veel tips gaan geven, maar ik ben zelf net zo! Als ik het heel druk heb, of als het heel mooi weer is (zodat ik niet achter compu ga zitten) kan ik het eventjes loslaten! Maar bij elk krampje, steekje en pijntje zit ik meteen weer online om het op te zoeken! Hahaha Dus misschien is het een schrale troost dat je niet de enige bent Succes meis, ik hoop dat het snel raak is voor je!
Hier nog zo een... ik wordt helemaal chaggie van mezelf. Ik zie het ook ff niet meer zitten, gisteren ongesteld geworden en deze maand voelde het weer helemaal anders, nou niet dus. Mijn vriendje zegt het ook, laat het los het komt echt wel goed, maar hoe doe ik dat? ** zucht ** groetjes Inger
Bedankt voor jullie reacties, Ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben die zichzelf niet altijd in de hand kan houden en bij elk kleine dingetje alles gaat opzoeken en uitpluizen. Ik merk inderdaad aan mezelf dat ik er niet vrolijker van word. Ik ga (zoals jullie al zeggen) proberen niet meer zoveel op het internet te zoeken. Ik blijf natuurlijk dit onderwerp wel volgen want hoe meer tips om het van me af te zetten, des te beter. Ik ga nu dubbel genieten van mijn dochtertje en mijn man. Ik moet natuurlijk ook hartstikke blij zijn dat hun er zijn en dat ze beide gezond zijn. Ik moet dingen gaan doen die mijn gedachten even ergens anders heen brengen.......ik doe nu vaak dingen waarbij je heerlijk kunt dagdromen en dus ook over alles na kunt denken waar ik eigenlijk niet over na zou moeten denken...... Bedankt voor julie adviezen en ik hoop dat het me gaat lukken. Monieckje
Ik denk dat iedereen er veel mee bezig is. Dat doe ik ook. Ik had ook niet verwacht dat ik er bij een tweede zoveel mee bezig zou zijn. Ik probeer ook echt in het NU te leven en te genieten van mijn man en kind en al het mooie in ons leven. Het gevoel dat het nog niet compleet is steekt vaak de kop op, maar dat zet ik echt bewust van me af. En ach de ene dag gaat dat makkelijker dan de andere. Dat is heel normaal. Pim
Dit is heel herkenbaar hoor meid. Ik had precies hetzelfde. Kon aan niks anders meer denken dan aan zwanger worden. Vriend wilde nog niet en toen we eindelijk een beetje gingen rommelen lukte het maar niet. Ik dacht echt dat er iets mis met mij was. Toen ben ik ovutesten gaan gebruiken en na 2 maanden ben ik zwanger geraakt. Overigens had ik er die maand niet op gerekend. Ovulatie testen gaven mij de bevestiging dat ik gelukkig een eisprong had. Dat gaf een heel stuk meer rust. Veel succes!
zo herkenbaar! en tja schakel je gedachten maar eens uit.. ik probeer me ook met andere dingen bezig te houden en afstand te nemen van de site's maar toch kijk ik er iedere dag wel op. voor de rest ben ik me ook meer bezig gaan houden met wat we wél hebben, zoals een hele goede relatie, een lief hondje, gezond zijn, gezonde familie, en nog meer dingen waar we iedere dag van genieten. en als ik me weer te veel bezig hou met zwanger worden ga ik met ons hondje wandelen, is heerlijk! maar als iemand een gouden tip heeft hoor ik die ook graag
Ik denk dat het heel normaal is, hoor. We gaan er ook weer voor na een eerdere miskraam. Bij mijn eerste was ik gelijk zwanger, dacht dat het bij de tweede ook weer een eitje zou zijn. Niet dus. Enfin, we klussen er gewoon vrolijk op los en zien wel! Maar ik kijk ook niet meer elke dag op internet, want dan word je echt gek. Groetjes Claudia
Ik dacht dus ook dat ik het bij een tweede wel nuchterder aan kon pakken, niet dus. Ik heb mezelf de afgelopen paar cycli zo gek gemaakt, dat ik nu een maand even pauze pak. Het is ook hardstikke druk hier nu, en over een paar weekjes krijgen we onze pup dus dan heb ik ook een heel stuk meer afleiding als mijn 1e naar school is enzo. Maar voor mezelf zie ik even geen andere oplossing dan even geen zwangerschapspagina's meer bezoeken. En als ik denk dat ik er wel een beetje meer ontspannen mee om kan gaan, dan klets ik wel weer mee.
Ik herken mezelf helemaal! Ik heb zelf een onregelmatige cyclus nadat ik in augustus gestopt ben met de nuvaring. Ik wil zo graag zwanger worden dat ik me ook helemaal gek lees op alle forums. Heb nu voor het eerst dan ook de stap gemaakt om in te loggen. Ben nu (uitgaande van mijn langste cyclus) 2 dagen overtijd en hoop zo dat ik zwanger ben. Echter ik heb net 2 testen gedaan en die zijn negatief. Ik praat mezelf aan dat ik symptomen herken die ik lees bij anderen.... Pff zo heerlijk om dit zo eens even op te schrijven. Je deelt dit anders helemaal niet. Groetjes