Ovulatietest gebruiken als zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door margarethd, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Wanneer wil je eigenlijk testen? Of wanneer is je NOD?
     
    margarethd vindt dit leuk.
  2. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik ga (zoals @RoGiJuLi had geadviseerd) nog 2 dagen doortesten met de ovutesten om te kijken of het zo blijft of toch weggaat of iets verandert etc. Zou het nog nut hebben als ik zodirect nog een ovutest doe of beter niet ook in de avond?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je doen (als je er toch genoeg hebt liggen ;))
     
    margarethd vindt dit leuk.
  4. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Heb er genoeg liggen, ga straks voor het slapen gaan even doen haha! Ik zal het resultaat nog even hier delen
     
  5. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ga eens naar bed dan! Ik ben niet nieuwsgierig hoor en ook niet brutaal :roflmao: ook al hou je jezelf nog in... ik duim dat dit positief nieuws betekent :)
     
    NiVa0230 en margarethd vinden dit leuk.
  6. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    HAhahaha :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  7. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.006
    17.029
    113
    Vrouw
    Waarom haal je niet gewoon een zwangerschapstest? Hoeft niet eens duur te zijn.. en heb je tenminste direct zekerheid
     
    Sado en margarethd vinden dit leuk.
  9. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ja zou ik morgen denk ik ook doen. Maar 100% zekerheid is t dan nog niet. want bij positief denk je; ben pas 12 dpo dus kan nog ongesteld gaan worden. En bij negatief denk je; ben pas 12 dpo dus misschien nog niet genoeg hcg. En in t laatste geval is t weer een teleurstelling waar je er al zoveel van hebt gehad, kan je misschien beter wachten tot ongesteldheid. Dus ik snap waarom ze an sich niet wilden testen. Zoals ze zelf al zei, niet heel handig om dan die ovulatietest te doen, maar ja die is nu eenmaal al gedaan :D

    @margarethd word je al moe? Zal ik een slaapliedje zingen?
     
    Lafelife, margarethd en NiVa0230 vinden dit leuk.
  10. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    HAHAHaha ik lach me rot om sommige reacties :roflmao:.

    Nou meiden, ik heb net getest (ovu), en die is knallerdeknal. Zoals je op de foto kan zien ook nog niet helemaal opgedroogd/doorgelopen. Wat vinden jullie? (Ik weet al wat jullie vinden en dat is een ZStest halen maarja..):roflmao:
     
  11. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Wel handig om er een foto bij te zetten haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

    1991Mamavanvier en Loveischocola vinden dit leuk.
  12. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik heb geen verstand van hoe t werkt met een LH piek en hoe zich dat verhoudt tot hcg, maar zit net te googelen en gezien je eind april ook al een positieve test had en altijd regelmatig bent... moet je nu eigenlijk wel zwanger zijn toch? :eek: En ok die kan nog misgaan en zonder testen had je t dan nooit geweten... maar nu misschien toch wel fijn om een zs-test te doen?

    Wat ga je doen, morgen toch maar naar Kruidvat rennen of nog proberen te wachten?
     
    margarethd vindt dit leuk.
  13. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je helemaal voor me gaat googelen haha!

    Ja ik zit er wel steeds meer over te twijfelen, maar de teleurstelling houd me zo tegen. Wat nou als ik deze ene keer in m’n leven ‘ineens’ toch nog een tweede piek krijg, of wat als dit of wat als dat. Ik heb bijna het gevoel alsof het onmogelijk zou zijn dat ik zwanger zou zijn, zou het gewoon niet geloven, maarja snap er ook niet echt wat van..

    Ik morgen ochtend denk ik nog een ovu testje doen, en als die nog steeds positief is ga ik Mn plasje bewaren en dan toch maar op naar de winkel denk ik... ookal zou ik het misschien toch best wel kunnen volhouden tot mijn NOD :roflmao:

    Ik geloof gewoon niet dat dat bij mij zo zou zijn, gek he :oops:
     
  14. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Nee niet gek, ik snap je. Had ik ook na een jaar aan negatieve testen, helemaal klaar met negatieve uitslagen en geloofde er ook niet meer zo in dat ie ooit positief ging zijn. Snap dus dat je twijfelt over testen, maar dit zo ertussenin is ook niks, doordat je die ovutest al hebt gedaan. Zou m denk ik ook morgen in huis halen, dan ben je 12dpo toch? Wie weet kan je volhouden tot 13dpo en dan testen. Of haal er maar meteen 2 en doe er morgen alvast eentje :D
     
    margarethd vindt dit leuk.
  15. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja wat een spanning zeg poe poe hahahaha

    Ik heb ook toen een ovu test gedaan toen ik net zwanger was om te kijken of waar is dat met hcg to teste

    Nou bleef heel licht streepje
     
    margarethd vindt dit leuk.
  16. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Knalt nog steeds! Hopelijk heb je op je zw test een mooie streep!
     
    margarethd vindt dit leuk.
  17. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Nou meiden.. heb nog een plasje gedaan (wel dus ochtend urine..?) en ze zijn nog steeds positief, maar niet meer zo knal als gister avond volgens mij? Wat vinden jullie? Misschien heb ik toch pas mijn ‘echte piek’ op dag 28 van mijn cyclus :$?

    Hoe lang duurt het voordat de zwanger en kids echt droog is? Ik heb affentoe een idee dat het echt een halfuur Ofzo duurt. Nu het weer iets later is dan dat de foto is gemaakt is de teststreep wel weer iets duidelijker dan de controle :roflmao: Ik zal zo nog wel even extra foto plaatsen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Aanschouw.

    Ik word streepjesblind ik zie het zelf allemaal niet meer :roflmao::roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Misschien moet ik het toch nog maar gezellig gaan maken met m’n partner? Wat vinden jullie?
     
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.346
    113
    Ik zou het anders aanpakken dan ergens eerder in dit topic aangeraden en juist wèl een zwangerschapstest doen ;) (zoals velen daarna gezegd hebben :D)
    Is die negatief weet je dat je nu inderdaad in je LH-piek zit, kan je daar gebruik van maken en over een week of 2 een nieuwe poging met een zwangerschapstest doen.
     
    mxm, Lafelife, Pien86 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina