Hei meiden, Gebruiken jullie al van het begin ovutesten? Ik wil als het deze ronde niet raak is beginnen met ovutesten. Hoe ga ik best te werk? Temperaturen jullie ook? Groetjes, Lins
Hi, Na ronde 2 (was overtuigd dat ik zwanger was) begonnen met ovu testen. Ik heb lange cyclus dus begin rond dag 16/17 met testen en dan 1x per dag testen tot piek voorbij is. Ik gebruik dipsticks van sensitest. Worden niet echt knal bij mij, maar wel duidelijk wat de piek ongeveer is. En temp niet, vind ik teveel gedoe om eerlijk te zijn. Merk dat ik er voor ovu niet zo mee bezig ben en met tempen dan dus wel. Nu ronde 4 en nog een weekje in afwachting... Succes.
Temp is geen gedoe hoor,iedere morgen voordat je opstaat even de thermometer tussen je billen en opschrijven. Zodra temperatuur 0.2gr hoger is,is je eisprong geweest. Blijft hij hoog en zakt hij niet tot aan je nod dan is er een kans dat je zwanger bent. Het enige gedoe is wel dat je pas erachter komt wanneer je eisprong geweest is Ovulatietesten zijn daarom fijner omdat je dan gericht kunt klussen Ik doe het beide,zo kon ik zien of m'n temperatuur na m'n ei omhoog gaat en dit blijft tot aan nod.
Toen wij voor de tweede gingen ben ik na 3 maanden voor het eerst begonnen met ovulatietesten. Door een aantal hier op het forum Het leek me zo'n gedoe om het te doen dus stelde het steeds uit. Maarja 4e ronde toch maar ovulatietesten besteld en die ronde was het ook meteen raak!! Voor de derde meteen begonnen met ovulatietesten en in ronde 2 raak... bij de eerste dus niet gedaan en toen was ik pas na 1 jaar zwanger, uiteindelijk meer op geluk want van wanneer ik bevrucht moet zijn had ik nog lang niet gedacht mijn eisprong te hebben, ik was toen eigenlijk pas 4 a 5 dagen later begonnen met gericht te klussen in die cyclus... Ik vind het dus echt een uitkomst, maar ik heb er niet bij getempt. Iedere middag deed ik een ovulatietest, tussen 12 en 1. Hoefde ongeveer maar max 6 dagen te testen en toen had ik al een positieve test, heb vrij regelmatige cyclus.
Je mag niet testen met ochtend urine! Ik doe het meestal in de avond ivm werk. Vanaf 16:00 niet meer plassen en drinken en om 19:00 testen.
Ik vind tempen ook gedoe want ben niet elke morgen op hetzelfde tijdstip wakker en soms word ik wakker van een huilend kind en kan ik hem moeilijk laten wachten zodat ik eerst kan tempen. Ovu testen werkt voor mij ook prima. Let er wel op dat je tot 2 dagen na je positieve ovulatie test je eisprong kan hebben. In de eerste ronde hebben wij alleen gevreeën op de dag dat ik een positieve test had en was het niet raak. De tweede ronde de dag erna ook en was raak.
Heb het toch niet kunnen laten en ben ze gister al gaan halen . Nu had ik een vage streep gisteravond. Ik weet dat het dan nog niets is, maar betekent dit dat het er bijna aan zal komen of helemaal niets?
Betekent helemaal niks omdat je lh de hele cyclus door kan hebben en dus een 2e streep kan krijgen. Gewoon doortesten, maar je kan nu ook al te laat zijn geweest. Als je ei vandaag is dan was je test eergisteren positief.