Ovulatietest geeft streep, lang na ei.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mieleke, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik kan het gewoon niet loslaten, en omdat er op dit ongoddelijke uur geen kruidvat open is, gooide ik er maar weer een ovulatietest tegenaan, want ik had gelezen dat die ook reageren op hcg. Flink drie minuten gewacht en ja hoor, een -lichte- streep. Maar nu vraag ik me af of die streep wel betekent wat ik wil dat ze betekent. Want lh vind je heel je cyclus lang terug in je urine? Maar vorige week, ook zeker na mijn ei kwamen de ovulatietesten netjes wit uit de bus. Maak ik mezelf gek of mag ik al hopen dat ik mijn lieve man een leuk valentijnsgeschenkje mag geven zondag? (En voor je zegt, doe maar een zwangerschapstest, dan ben je zeker, uiteraard rij ik straks eerste werk langs de dichtsbijzijnde kruidvat, action of apotheek)

2. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Volgens mij schommelt het LH in je bloed en is het dus ook logisch dat je soms een witte en soms een licht streepje hebt. Dit zegt helaas niks over een zwangerschap, daarvoor heb je echt een zwangerschapstest nodig.

3. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zwanger zou zijn, zou je waarschijnlijk echt een knal ovulatietest moeten krijgen...lichte streep zegt helaas niets...
    Want LH zit altijd in je lichaam.
    Mijn zw test gaf helaas negatief aan gisteren, 4 dagen voor nod.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is normaal en zegt niks over een mogelijke zwangerschap.

Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus, dus ook tijdens de menstruatie, LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren.
    Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Zo niet, dan heb je gewoon een negatieve (en dus niet lichtpositieve) ovulatietest.
    Bovendien schommelt LH waardoor je de ene keer een witte test hebt en de andere keer een licht streepje. LH hoeft zich absoluut ook niet op te bouwen naar een piek, maar kan zomaar uit het niks gaan knallen.

Een knallende ovulatietest rond NOD kan (hoeft dus niet) overigens wel op een zwangerschap duiden. Maar een negatieve ovulatietest zegt helemaal niks.

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier tijdens de zwangerschap in de eerste tet week ook eens geprobeert met een ovulatietest. Was wel benieuwd of het er nou echt op reageert.
    Dat was test in de urine en daar kwam de tweede streep al. Die was echt knal positief. Lichte lijntjes heb je altijd in de cyclus.

6. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik testte net heeeeeeeeel voorzichtig licht positief met een zwangerschapstest. morgen en zondagochtend maar even herhalen voor wat meer zekerheid, maar ik juich heel stilletjes.

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    fotooo :D

8. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ja!! Foto! Spannend

9. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik zie wel iets, maar durf er nog niet iets over te zeggen omdat je bij deze testen vaak een plusje ziet zonder dat het iets betekent. Je had beter de 2 voor 5 euro mee kunnen nemen. Die zijn veel duidelijker en gevoeliger dan deze. Ook al geeft de verpakking wat anders aan

11. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    De2voor5 ligt klaar voor morgenochtend. Afwachten.

12. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Heel licht inderdaad.. Over twee dagen even herhalen. Succes!

13. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd naar je test van morgen ochtend!

14. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Live van op de plee 😂

15. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie wel een streepje.....
    Spannend!

16. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik zie hem ook.. Spannend! Ik duim mee!

17. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Spannend hoor!

18. bluebelleke

bluebelleke Actief lid

8 apr 2013
    338
    9
    18
    Vrouw
    Belgie
    Proficiat :)

19. let1985

let1985 Actief lid

26 jan 2016
    439
    0
    16
    jaah ik zie hem hoor! zonder te turen

20. Zoetekoek

Zoetekoek Bekend lid

17 jan 2016
    645
    255
    63
    Vrouw
    Jep, een mooi licht streepje zie ik, ook zonder turen. Hoop voor je dat ie mooi oploopt!

Deel Deze Pagina