Hier weer eentje: test positief maar streepje is smorgens weg??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lolieken, Nov 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Verdorie toch. Ik ben al zo onregelmatig en nu sukkel ik nog met het testen ook. Ondertussen is het weer drie maanden geleden dat ik mijn maandstonden heb gehad. Volgens de gyn heb ik gewoon pech met mijn cyclus want er zou niks aan de hand zijn.

Nu kreeg ik dit weekend zo een maandstondenpijn maar kreeg niks te zien. Ik dacht dus laten we het even testen. Ik kijk en ik zie duidelijk een streep verschijnen die wel lichter wordt naarmate de minuten verstrijken dus ik denk bij mezelf ok niet zwanger. Ik ga heel ff weg en kom onmiddellijk terug en kijk nog eens (tussen het plassen en weggaan zat amper vijf minuten en ik kijk) er stond duidelijk een vage brede streep ik trek er zelfs wat fotos van. Nog eens vijf minuutjes later kijk ik nog eens en ze stond er nog steeds en een uurtje nadien ook. Maar vanmorgen was ze dan weer weg. :(

Fotos zal ik later posten want heb nu geen mogelijkheid. Maar ik ben wel in de war.

Ik zal binnen een paar dagen nog eens testen. Het was een testje van de carrefour. Van een streep die later komt heb ik al gehoord maar eentje die over nacht verdwijnt helaas niet. Ik heb hem wel afgelezen tijdens de geldige afleestijd en toen was ie dus positief.

Echt vreemd. :x

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als hij duidelijk positief was BINNEN de afleestijd, dan is hij positief. Na afleestijd kunnen er schijnbaar de raarste dingen met een test gebeuren- streepjes die er niet stonden komen er wel te staan, en streepjes die er stonden kunnen lichter worden of verdwijnen.

Ik zou zeggen: als je twijfel hebt, koop een degelijke test van een ander merk en doe het nog een keer. Wil je geen gedoe met streepjes, koop dan een digitale test. Doe jezelf een plezier en bestudeer de tests niet teveel de dag erna.

Al moet ik daarbij melden, ik heb zelf na mijn positieve test zo ongeveer al mijn testen opgemaakt. Ik had verschillende merken in huis: Predictor, KV (duurdere variant), en CB digitaal. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit lijntjes zien verdwijnen, en ik heb de tests maanden later nog ergens gevonden en ze waren vergeeld maar nogsteeds duidelijk. Misschien was het niet zo'n goede kwaliteit test?

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb ook nog nooit lijntjes zien verdwijnen ...Ik zou ook een ander merk proberen ..

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik wel! Dat was met een apothekers test, toen ik zwanger was van mijn dochter. Ik was dus wél zwanger en had een mooie streep, die na een paar uur al lichter werd en de volgende dag praktisch verdwenen was :(.

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ik denk toch eerlijk gezegd niet zwanger te zijn. Met mijn dochtertje had ik getest met de digitale van clearblue en idd dat is een verademing. Ik ga die dus terug kopen en geen ander meer! Toen was het pas duidelijk een ZWANGER. :) Daar kan je je niet mee vergissen. :)

Bedankt voor jullie raad. Ik vrees dat wij nog wat verder moeten proberen. ;)

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik zou een CB digi kopen om het toch maar zeker te weten!

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja ik wilde ook al zeggen de digitale...ik werd ook een gegeven moment gek van die streepjes te zoeken en scheel worden van ze onder de lamp houden en de hele visite in huis laten na kijken of het een streep was haha maar bij de digitale weet je het gewoon 100%zeker

8. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Sorry dames dat ik niet eerder iets liet weten. Ik ben dus idd niet zwanger. Zonde! Maar we blijven er helemaal voor gaan. Vanaf morgen ga ik met de ovu testen aan de slag. Ik kan bijna niet anders. Ik heb al drie maanden geen maandstonden meer gehad. Ik baal verschrikkelijk maar het is bij mij niet ongewoon en ben ook al meerdere malen onderzocht. Ik vrees dat ik geen eisprong heb (geen maandstonden=geen eisprong) of toch maar af en toe. Ik wil dus graag die zeldzame momenten opsporen. :( Het is een beetje een gedoe maar wat moet ik anders? Vanaf begin volgend jaar kan/mag ik weer bij de gynaecoloog langs. Dus geef ik het maar een kans met die testen je weet toch nooit he. Wel een dure weg die ik insla! ;)

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Jammer zeg lollieken. :(

Geef je nog borstvoeding? Ovutesten kan je trouwens vrij goedkoop via internet bestellen ;)

Share This Page