Kletshoekje.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Milla, Nov 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Chatten op deze site is eigenlijk niet mogelijk, maar wie heeft er zin om gezellig samen te babbelen in de vorm van berichtjes typen en op elkaar reageren over zwanger worden, terwijl we even online blijven op het topic?

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Het lijkt me wel gezellig hoor!

3. Milla

Milla Niet meer actief

Oh leuk! Ik zie in je onderschrift dat je met ivf bezig bent?

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ja klopt. Heb eerste ivf gehad. Maar geen terugplaatsing geweest. Nu wacht ik mn nod af en daarna starten we zeer waarschijnlijk weer.
    Jij wacht ook op je nod zie ik? En dan Clomid. Spannend!

5. Milla

Milla Niet meer actief

Ja echt NOD is het niet want ik weet zeker dat ik ongesteld ga worden, ik heb de pil tussendoor moeten slikken.

Jammer dat er geen terugplaatsing is geweest, daar hoop je dan natuurlijk enorm op! Spannend dat je zo snel al weer een tweede behandeling krijgt!

6. Milla

Milla Niet meer actief

Ik hoop dat er een geschikt embryo uit gaat komen!

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik heb afgelopen weekend ook zitten denken om een kletshoekje te openen.
    Kan je gezellig kletsen over zwanger worden enzo maar niet over een bepaald onderwerp.
    Kijken of het hier gezellig wordt.

Groetjes Miranda

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    ik weet ook zeker dat ik niet zwanger ben. Heb dan de pil wel niet geslikt deze maand, maar ik kan ook niet zwanger zijn (is nog nooit gelukt in 3 jaar dus nu ook niet). Wordt dit je eerste ronde met clomid?

9. Milla

Milla Niet meer actief

Dat is echt jammer dat je dat zo zeker weet, ik zie al dat je in ronde 37 zit :confused: Lijkt me heel slopend, hoe ga je daarmee om?

In het verleden ben ik met mijn oudste kindje ook van clomid zwanger geworden, bij de tweede duurde het 2.5 jaar voor ik zwanger was, nu willen we graag een derde, voor een derde kindje wordt dit de eerste ronde clomid.

Miranda, leuk dat je ook mee kletst!

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Heb je geen 'last' van de clomid? Ik had echt heel veel bijwerkingen. Was echt niet te genieten. Toen in overleg met de gyn tamoxifen geslikt.

Hoe we ermee omgaan dat we al in ronde 37 zitten? Tja hebben heus wel onze dipjes. Maar over het algemeen gaat het wel goed en geloven dat een wondertje ook voor ons is weggelegd. Wij hebben allebei een goed gevoel bij de ivf icsi die nu gaat komen. Dat had ik met de vorige ivf niet. Toen wist ik ergens al dat het niet goed zou gaan.

Miranda welkom!

11. Milla

Milla Niet meer actief

Ik weet niet meer precies of en welke bijwerkingen ik in het verleden had, het is in januari dan ook al weer 5 jaar geleden dat ik Clomid voor het laatst gebruikt heb.. Gelukkig was ik in de eerste ronde met clomid zwanger. Ik hoop er geen bijwerkingen van te krijgen.

Weten jullie de oorzaak van waarom het eerder nog niet is gelukt?
    Goed zeg dat je zo positief blijft en er zo mee om kunt gaan, daar heb ik veel respect voor!

12. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Zoals jullie kunnen lezen in mijn banner zit ik in een andere situatie als jullie, maar dat zal niks uitmaken toch?
    Kunnen we toch kletsen over andere dingen rond zwanger worden.

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Prima idee!

14. Milla

Milla Niet meer actief

Miranda, Tuurlijk maakt dat niet uit!
    Super leuk juist die verscheidenheid!
    Jij bent trouwens ook in een bijzondere situatie een vierde kindje hoor je niet veel meer, leuk hoor, heb je altijd al geweten dat je een groot gezin wilde?

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    @ Milla, onverklaarbare onvruchtbaarheid noemen ze het. Over het algemeen is het zaad goed tot erg goed. Maar ja er zitten ook keren bij dat het erg slecht is. Heel wisselend en raar. Zelfs de gyn weet niet hoe dat kan.

16. Milla

Milla Niet meer actief

@FM, dat is vreemd inderdaad! Lijkt me moeilijker dan dat je gewoon weet wat er aan de hand is! Ik hoop dat het heel snel gaat lukken! Is er een maximum aan het aantal behandelingen, is er een maximum aan het aantal embryo's die mogen worden teruggezet (is bij elk ziekenhuis/kliniek anders toch). Kan de reden ook de celdeling zijn?
    Veel vragen maar ik ben erg geinteresserd.. :D

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    @ Milla, je krijgt max 3 ivf of ivf-icsi behandelingen (dat word door de verzekering bepaald). Heb er 1 gehad (ondanks dat er geen terugplaatsing was) dus nog 2 over. Je mag kiezen of je 1 of 2 emmys terug laat plaatsen. Dat is landelijk geregeld. VOlgens de gyn heb je met 1 20% kans op slagen en met 2 67%. Dus wij hebben gekozen voor 2. Vorige ivf behandeling waren er 4 eitjes die gebruikt konden worden, was er 1 bevrucht maar geen goede celdeling.
    Niet erg hoor dat je veel vraagt. Ben er erg open over!

18. Milla

Milla Niet meer actief

FM, goed dat je gevoel voor de komende keer wel heel positief is, ik ga je volgen en voor je duimen! Jammer dat ondanks dat er niks is terug geplaatst, je toch nog maar 2 x vergoed krijgt. Mag ik vragen wat zo'n behandeling kost als je hem zelf moet betalen?

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Met medicijnen enzo bij elkaar (en dan een gewone ivf poging, ivf-icsi is geloof ik nog duurder) rond de 2500 euro. Dus ook niet echt een optie om het hierna zelf te betalen.

20. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    We hebben nu 3 meiden, maar de laatste (Lindy) is overleden tijdens de zwangerschap na 28 weken zwangerschap.
    Vandaar dat we nu voor een 4e kindje gaan.

Share This Page