Ovulatietest: hoe vaak testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Miemie, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miemie

Miemie Lid

Apr 27, 2011
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Ik zou eventjes jullie advies willen vragen. Ik heb PCOS en we krijgen volgende week maandag de resultaten terug van een reeks onderzoeken: bloedonderzoek (3de, 21ste en 29 cd), HSG onderzoek en spermaonderzoek. Vorige maand heb ik spontaan een eisprong gehad en een mooi cyclus van 'slechts' 28 dagen (vorige cycli van + 100 dagen). Ik weet niet hoe het komt dat ik zo'n korte cyclus had deze maand (misschien door HSG onderzoek of door Duphaston), maar ik hoop nu dat ik deze maand weer mooi regelmatig ben en nog op natuurlijke manier zwanger kan geraken (ik kan maar dromen hé). Na het bezoek aan de gynaecologe gaan we waarschijnlijk starten met Clomid (als voor de rest alle resultaten OK zijn).

Om nu een lang verhaal kort te maken :D, ik zit nu vandaag op cd 9 en zou graag met ovulatietesten mijn (hopelijk komende) ei willen lokaliseren. Maar hoe vaak test ik nu best en wanneer: om de dag, elke dag, twee maal per dag,... Of kan ik met PCOS beter helemaal niet testen? Ik heb gisteren rond 19.00 al eens getest (om te kijken hoe dit nu juist werkt), maar die was natuurlijk nog negatief.

Bedankt om mijn verhaal te aanhoren en willen jullie duimen dat ook deze maand mijn ei spontaan (en op een normaal tijdstip :D) afkomt?

Groetjes,
    Miemie

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je PCOS hebt, dan kunnen ovulatietesten niet goed werken. Omdat je hormoonwaardes niet in balans zijn, kan een test daar op reageren: Of je test nooit positief of je test altijd positief. Dat zegt dan helaas niks over een naderende eisprong. Maar het kan ook zijn dat de testen wel werken bij jou. Ik heb ook PCOS en bij mij werkten ze wel goed. Dus dat is even uitproberen. Ik testte altijd rond 19 u 's avonds.

Een ovulatietest doe je elke dag op hetzelfde tijdstip. Het mag niet met ochtendurine, want dat is onbetrouwbaar. Voor het testen mag je vier uren niet plassen en amper drinken. Je zou nu kunnen beginnen en dan test je elke dag totdat je de LH-piek gevonden hebt. Als je een positieve ovulatietest hebt, dan komt je eisprong over 24-48 u.

Succes, ik hoop dat je weer uit jezelf een eisprong hebt en niet aan de Clomid hoeft!

3. Miemie

Miemie Lid

Apr 27, 2011
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je duidelijke reactie Jippie! Van welk merk van testen maakte jij gebruik?

4. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb goede ervaringen ermee hoor.

Ik heb ook PCOS en vorige ronde toch voor het eerst ovulatietesten gebruikt (i.p.v. enkel tempen), ook al zei men dat het met PCOS niet betrouwbaar hoeft te zijn.

De eerste beste test was bij mij knal positief (op dag 17 nog maar, dit had ik nou nóóit gehad). Keurig een aantal dagen geklust, en zie :D Eerste ronde met ovutesten, en Zwanger !

Na de piek waren de testen trouwens weer negatief, dus wel betrouwbaar denk ik. Tot mijn NOD, toen was hij weer positief.

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zou elke dag testen, en als ze duidelijker worden misschien 2x per dag.

Succes! :)

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik gebruikte de ovulatietesten van CB: de gewone, niet de digitale. De teststripjes kun je uit de houder halen en die knip je in de lengte door midden. Wel even onthouden aan welke kant de controlelijn komt en aan welke kant de testlijn. Op die manier heb je 14 testen in plaats van 7. Scheelt een hoop geld!

Share This Page