ovulatietest hulp

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marley, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik ben een groentje met ovu testen, dus vandaar weer even een vraag..

Ik heb een hele onregelmatige cyclus (27-32-36-40-58) en ben deze maand voor het eerst begonnen met ovu testen.
    Dag 14 van mijn cyclus hele lichte streep, dag 15 ook. Dag 16 donkerdere streep en dag 17 ook. Nog niet zo donker als de test streep, maar wel duidelijk zichtbaar vooral aan de linker kant.
    Gister, dag 18, ook nog streep maar had het gevoel dat hij lichter was. Vandaag, super lichte streep, bijna niet meer te zien.
    Had afgelopen week steekjes in mijn buik en slijm. Overigens heb ik die steekjes nog.
    Wat denken jullie? Zou mijn cyclus nu netjes 33 dagen zijn, zou best kunnen dus.
    En is het dan zo dat als ik nu zwanger zou zijn, hij dikker zou moeten blijven?

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    waarschijnlijk is dan dag 16/17 je ei geweest
    Temperatuur je er ook bij?

Een streep houden op je ovu testen zegt niks over een evt zwangerschap
    vandaag zou dus 10 dpo zijn en zou je al een testje kunne wagen ;)
    Ik hoop dat je dan ook 2 dikke strepen heb ;)

3. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik zei al dat ik een groentje was he, maar wat betekend dpo??
    Maar had mijn streep dan niet net zo dik en donker als de test streep moeten zijn? En dat was hij echt niet..

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    DPO = days past ovulation
    Het aantal dagen na je eisprong ;)

Bij 14/15 DPO worden de meeste ongesteld of zijn ze zwanger.
    Je kan met sommige testen al testen vanaf 10 dpo zoals de Kruidvat 2 voor € 5
    Voor echte zekerheid kan je beter wachtten tot 14 DPO

Bij sommige wordt hij niet zo donker/dik als de teststreep maar daar kom je echt pas achter als je een tijdje doorgaat met testen

Als je 2 redelijk donkere testen heb gehad en daarna worden en blijven ze lichter dan zal je, je ie gehad hebben
    Als je ook nog temperatuurt dan zie je valk voor je ei vaak ene temp daling en na je ei een temp stijging.
    Door te temperaturen heb je dus controle of je ei is geweest.
    Je temp blijft zo'n 14 dagen hoog en dan daalt ie..dan wordt je ongi
    of hij blijft hoog en dan ben je zwanger:)

5. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Thanks!! Ik ga denk ik nog even door met de ovu testen, kijken wat hij morgen doet. Misschien had ik vandaag meer gedronken ofzo.
    Ik vind het spannend allemaal! Heb niet getempt, dus dat weet ik niet. Heeft nu ook niet meer zoveel zin volgens mij. Ik wacht 'rustig' af!

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    test je wel steeds op dezelfde tijd?
    En het is het beste om 2 uur voor de test niets meer te drinken
    Zo krijg je het duidelijkste beeld ;)

7. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik test iedere dag tussen 1 en 2 uur en plas dan iig 3 uur niet, dus dat kan het geloof ik niet zijn.

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zit eigelijk int zelfde schuitje, de test werd dus donkerder en daarna wat lichter maar hij is dus nooit zo donker geweest als de controle streep..

Welke testen heb jij gebruikt? Die van mij zijn van wondfo (volgens mij zelfde merk als de kruidvat/trekpleister 2voor5 Zwangerschapstesten)

9. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik gebruik Matcare. Ik vind het echt irritant. Ik heb er net weer eentje gedaan, maar die is ook lichter dan hij is geweest.
    Ik doe er morgen nog 1, als deze ook lichter is, ga ik ervanuit dat het geweest is.
    Anders blijf ik door testen.

Deel Deze Pagina