Een kleine vraag.

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MissTries, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Heyhoi allemaal,
    het spijt me als deze topic in het verkeerde rubriek staat maar ik ben net nieuw dus het is allemaal nog even uitzoeken voor me!
    Maar goed nu ontopic.

Ik zit nogal met een aantal vragen, sinds 28 December 2013 had ik ongesteld moeten worden ik was ongeveer 4 dagen overtijd en een test gedaan helaas was deze negatief en dus had ik nog geen duidelijkheid. Wel had ik gelezen op verschillende forums dat een bepaald hormoon dan niet was aangemaakt, dus heb ik met de 2de test gewacht ik ben nu 1 week en ongeveer 3 dagen overtijd en dus opnieuw test gedaan, helaas weer negatief... Maar toch heb ik last van : Meer te eten / sneller honger, moet vaker naar de wc om te plassen, moeheid, misselijk voornamelijk ochtends en avonds, en last van mijn tepels ook heb ik het idee dat mijn borsten toch wel gegroeid zijn. Zou het een mogelijkheid zijn om toch zwanger te zijn? Het is mijn 1ste keer dus ik weet niet precies wat ik er van moet verwachten, en als ik nou wel of niet zwanger ben. Ik hoor graag meningen van anderen, en tips zijn natuurlijk ook welkom! :)

Oja, ik heb getest met ClearBlue en natuurlijk ochtend urine..

Liefs MissTries.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ben je a lang met de pil gestopt?

Hoe lang duurden je vorige cyclussen?

Ben je regelmatig ongesteld?

3. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Ja ik slikte wel de pil, en meestal stopte ik op woensdag met de pil slikken en was ik zaterdags altijd standaard ongesteld... Eigenlijk nooit echt overtijd geweest ja misschien 1 dag, maar nooit langer...

Ook moet ik bekennen dat ik deze maand niet de pil helemaal afgemaakt heb heb de meeste keren vergeten als ik eerlijk moet zijn, en toch wel gewoon sex gehad.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Het kan maar het is niet waarschijnlijk.

5. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik denk dat je eerst nog moet ontpillen, dat daarom je menstruatie op zich laat wachten.

6. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Ik denk ook dat je hormonen nog in balans moeten komen... De kans dat je zwanger bent is denk ik niet uitgesloten, maar wel nihil.

Welkom op het forum!

7. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Ik denk dat je door het verkeerd slikken van de pil je hormoonhuishouding door de war is.. en je nu misschien "overtijd" bent. Het komt ook vaker voor als je de pil slikt, dat je eens een keer niet ongesteld word.. heb ik ook wel eens gehad. Ik denk dat als je testen negatief blijven je niet zwanger bent, en als je niet zwanger wil worden je gewoon verder moet gaan met je strip en volgende maand afwachten. Als je dan nog niet ongesteld word zou ik even langs de HA gaan.

Succes ermee

8. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties allemaal, en ook bedankt voor het warme welkom haha! ;)

Maar ben wel eens vaker de pil vergeten en toch gewoon op dezelfde dag gewoon ongesteld of een dag later geworden en heb hier eigenlijk ook nooit veder echt last van gehad.
    Alleen vanaf nu voel ik me erg misselijk,duizelig, meer eetlust, last van mijn borsten ik neem aan dat als ik niet zwanger was hier ook niet last van zou moeten hebben..?

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Hoeft niet maar je lichaam kan je ook goed voor de gek houden.

10. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Ja dat snap ik haha.
    Maar ik heb nu ook veder nog geen pil aangeraakt, zou ik dan moeten wachten tot ik ongesteld word of gewoon weer aan de pil beginnen? Dit zijn nogal twijfels voor me, ik weet niet wat het beste is. Ook zit ik over te wegen om eventjes langs de Huisarts te gaan maar weet niet of die me zouden kunnen helpen..:(

11. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    De HA kan, ligt er alleen aan wat je dan graag wilt.
    Wat zou de HA voor je kunnen betekenen of je bij kunnen helpen?
    Is er een zwangerschapswens?
    Zo niet dan zou ik je menstruatie afwachten en dan weer met een nieuwe pil strip te beginnen.

12. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Nja, als die met een bloedtest mij duidelijkheid kan geven waarom ik bv niet ongesteld ben, aangezien ik op meerde forums ook lees dat velen 2 keer negatief testen hadden en toch zwanger waren...
    Ik ben pas 19 nog redelijk jong, tis niet gepland ofzo maar als het er is is het zeker welkom. =)

13. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Ik heb toch maar een afspraak bij de HA gemaakt,, en moet morgen er heen dus ben benieuwd. =)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die kans is klein.

Maar als ik je berichten zo lees,lijkt het wel alsof je juist ontzettend graag zwanger wilt zijn!

Negatieve zwangerschapstesten geloof je niet en je zoekt naar verhalen op internet bij wie vrouwen wel zwanger waren ondanks negatieve testen. Nou staan die bijzondere verhalen juist op internet, terwijl vrouwen die negatief testen en dus niet zwanger bleken hun verhaal juist niet op internet zetten.

Na het stoppen van de pil werd ik maar liefst 126 dagen na stoppen van de pil pas ongesteld. En nee, ik was echt niet zwanger.

Ik denk dat je lichaam gewoon op gang moet komen na het stoppen van de pil. Je lichaam moet het allemaal zelf weer gaan doen zonder de hormonen van de pil.

Laat je even weten wat je huisarts zei?

15. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Zoals ik al eerder zei, het is niet gepland maar als het zo is dan is het erg.. Ik ga daar veder geen moeilijkheid om maken, en zeker ook niet weg halen. ;)
    Ik slik al paar jaren de pil en heb hier nooit last van gehad, ik was nooit over tijd dus dat vind ik een beetje raar.. En sinds dat ik over tijd ben heb ik géén pil weer genomen maar wel sex gehad. Ik wou gewoon ook liever voor mezelf zekerheid hebben, maar ik ken nog iemand die zwanger is en veel gesprekken mee gehad en lijkt er op dat het best mogelijk kan zijn dat ik zwanger ben. Maar goed morgen HA en we zien het wel =)

16. Marie86

Marie86 Actief lid

Jan 2, 2014
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp me niet verkeerd maar jij komt hier met je verhaal en mensen hebben daar hun mening over, ik weet ook vrijwel zeker dat je niet zwanger bent je verhaal lezende. Als mensen dat dan tegen je zeggen kan je dat van harte nemen omdat ze toch zo vriendelijk zijn je verhaal te lezen en je hun gedachte's erover te laten weten. Je probeerd inderdaad over te komen als wel zwanger en dat valt gewoon op. Is verder helemaal niet erg maar als je hier je verhaal kwijt wilt zul je moeten begrijpen dat je ook dingen kan lezen die je liever niet leest.

17. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Nou voor diegene die het weten willen ben ik dus naar de huisarts geweest. Heb eerst een dik uur zitten wachten omdat ze verkeerde naam hadden opgeschreven, dus toch er maar tussen geschoven worden gelukkig! Kortom heb uur zitten wachten was ik aan de beurt zag ik helaas dat me eigen dokter niet had! =(

Ik had verteld dat ik bijna 3 weken over tijd was, zegt ze als eerste of ik getest had, ik antwoordde daarop : Ja, 2x en allebeide negatief. Waarop de huisarts zij dat ik niet zwanger leek. We praatte wat veder aangezien ze naar de symptomen vroeg, ik heb alles opgenoemd waar ik o.a last van had en opeens zei ze: Het is handig als je nog een / twee keer gaat testen, aangezien ik nu hoor dat je best zwanger zou kunnen zijn.... Mh... Onduidelijk maar toch, ook voelde ik me niet echt serieus genomen door de assistente van mijn huisarts.. Ik laat het voor nu even zo zal eerst een gaan eten halen en boodschappen in huis en kijken of er in mijn dorp eentje nog open is waar dus een zwangerschap test kan halen, dus kortom gezegd ik moet dus weer opnieuw testen.. Helaas weer niks duidelijker geworden....

18. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat vreemd dat je niet bij de huisarts hebt getest... Dat kan ook gewoon en dan heb je voor eens en altijd duidelijkheid.....

19. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Denk niet zwanger, bij ontpillen heb je ook zwangerschaps symptomen. Zo raar vind ook niet dat je niet ongesteld ben omdat je zo opeens gestopt bent met de pil.....je lichaam is dan ook van slag

20. MissTries

MissTries Lid

Jan 5, 2014
    16
    0
    0
    Ik ben niet opeens gestopt met de pil ik heb hem gewoon afgemaakt?
    Ja het inderdaad raar dat ik dit antwoord van mijn huisarts kreeg, ze had zelfs nog aan de assistente gevraagd of hun nog zwangerschap testen hadden en zei 'nee die hebben we niet op voorraad dus moet je hem zelf aanschaffen'.. Kortom nog steeds geen idee hoe en wat.. :eek:

Share This Page