ovulatietest kruidvat

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door littlefluit, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlefluit

24 mei 2012
    11
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds februari gestopt met de pil en ik heb de ovulatietest van kruidvat maar eens in huis gehaald. Toch maar eens proberen dacht ik en die is niet al te duur.
    Maar is hij betrouwbaar?

Ik heb hem nu een paar keer gebruikt en dan zie ik 1 dik streepje en 1 dun streepje. Is dat nou positief of niet?

Wie heeft er ervaring mee?

En wanneer op de dag moet ik hem gaan gebruiken? Ik begreep niet bij de eerste urine van de dag, wanneer dan wel?

pfffffff:$

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Groetjes Rebecca

2. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb de ovulatietesten van kruidvat ook een aantal keer gebruikt.
    Zelf heb ik er hele positieve ervaringen mee.
    Volgens mij heb ik ze 3 'rondes' gebruikt.
    Ik bekeek altijd wanneer ongeveer mijn eisprong zou zijn..een dag of 3 daarvoor begon ik met de eerste test, dan was het ene streepje altijd lichter als de andere.
    Ook de dag erna was het ene streepje dan vaak lichter, maar de dag erna was het streepje dan vaak donkerder.
    Als het ene streepje net zo donker als de andere is, dan is je eisprong op komst binnen een aanal uren :)
    Voor mij was het meer een bevestiging dat ik steeds goed zat met het berekenen van mijn eisprong, mijn cyclus was vrij gelijk.
    Succes..mocht je vragen hebben dan hoor ik die natuurlijk graag!

Liefs

3. marwa

marwa Lid

23 mei 2012
    27
    0
    0
    op het moment huis moeder
    antwerpen
    Hallo

ik gebruik ze nu ook 2 maanden vorige maand was het positief( dik streepje) en daarna gewoon wit maar deze maand heb ik meerdere donkere streepjes en daarna wat lichter en weer iets donkerder ik ben er nu zelf helemaal door in de war.

SanneLo mischien weet jij er iets meer van maar ik heb nu een week na mijn eirsprong denk ik nog steeds een zichtbaar 2de streep hoe zou dat kunne?

Fotos zitten in mijn album.

alvast bedankt

4. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marwa,

Soms kun je er helemaal door in de war raken he..zeker als je iets heel graag wil :)
    Bij ovluatietesten staan er altijd 2 streepjes.
    Pas als het ene streepje net zo donker is al de andere, of zelfs donkerder, dan is de test positief en kun je je eisprong binnen 24-36 uur verwachten. Het gaat om het streepje in het hoekige venster, die moet even donker of donkerder zijn..
    Ik deed altijd gelijk na mijn werk de test, vaak rond hetzelfde tijdstip..misschien helpt dat ook wat.
    Succes..hopelijk mag ik je snel feliciteren!

Liefs

5. marwa

marwa Lid

23 mei 2012
    27
    0
    0
    op het moment huis moeder
    antwerpen
    bedankt SanneLo

ja dat is echt zo als je iets echt wil ga je soms zelf dingen inbeelden haha maar als er altijd een streepje is hoe kan het dat het bij mijn vriendin in die hoekige venster leeg bleef of heel licht bijna niet zichtbaar en bij mij wel?

groetjes

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij sommigen werken de ovulatietesten van het Kruidvat prima, maar bij de meerderheid van dit forum werken ze slecht. De meesten hier vinden het echte ondingen.

Kruidvat Ovulatietesten staan er om bekend dat ze lang (soms wel 5 dagen achter elkaar) positief blijven aangeven en tja, wanneer heb je dan je ei?

Maar goed: in het algemeen zijn ovulatietesten pas positief als beide lijntjes even dik zijn of als de teststreep donkerder is dan de controlestreep.

En over dat bij sommige vrouwen altijd een heel licht tweede streepje zichtbaar is en bij een ander niet. Iedere vrouw heeft standaard wel wat LH in de urine; de ene vrouw wat meer dan de andere. Vandaar ook dat op ovulatietesten bij de ene vrouw wel de hele maand door een heel licht tweede streepje zichtbaar is en bij de andere vrouw niet.

Nog een tip qua goede ovulatietesten: die van Sensitest zijn niet duur en via internet te bestellen. Ze worden discreet bezorgd.

7. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad soms toch een beetje zoeken naar welke test goed bij je werkt.
    Bij mij werkte die van het kruidvat gelijk prima, dus heb ik het ook bij die gelaten.
    Als je niet tevreden bent of twijfels hebt, probeer dan eens een ander merk.
    Ik heb inderdaad ook goede verhalen gerhoord over die van sensitest..misschien een goed idee.

Liefs

8. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik heb ook een maand de ovu-testen van kruidvat gebruikt maar kreeg er niet echt een duidelijk resultaat mee. Daarna die van Sensitest besteld en deze werken echt perfect!! Zijn ook een stuk goedkoper :)

9. littlefluit

24 mei 2012
    11
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie.
    Ik denk dat ik de test dan maar wat vaker ga proberen. Maar op welk moment van de dag kun je het best testen eigenlijk?
    Ik heb ergens gelezen dit niet met de eerste ochtendurine te doen.

liefs rebecca

10. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Tussen 10:00 uur en 20:00 uur, maar het liefst elke dag op het zelfde tijdstip. En dat geldt ook als je twee keer per dag zou willen testen natuurlijk.

Succes!

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben een echte anti-kruitvat-ovulatietesten-ativist! Hahaha.
    Ik heb zelfs een keer bijna een behandeling (IUI) gemist door die dingen. Ik zeg: weggooien!
    Advies: bestel via internet! Veeeeeel goedkoper en veel beter!

Bv. via www.L10.nl
    Geen verzendkosten en de dipsticks zijn daar ongeveer 1 euro per stuk.

12. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh merah..dat moet inderdaad niet kunnen!
    bij mij werkte ze prima,maar lees nu dat veel mensen toch ontevreden zijn.
    Kijk daarom waar je gevoel goed bij zit en anders een ander merk proberen.

@littlefluit:ik gebruikte de test altijd na mijn werk,rond half zes.
    Probeer altijd rond dezelfde tijd de test te gebruiken, dus bijvoorbeeld altijd eind van de middag.
    Succes :)

Liefs

Deel Deze Pagina