Mijn vraag in het kort: als ovulatietesten lichter worden, is je ovulatie dan sowieso al geweest? Achtergrondinfo: 6-12 missed abortion, 8 wk zwanger, maar veuchtje is bij 5 wk gestopt met groeien, miskraam opgewekt met Cytotec. 12-12 echo, baarmoeder is schoon. 14-12 ben ik begonnen met ovulatietesten, zw-test zo goed als negatief. 19-12 redelijk donkere ovulatietest, vanaf 20-12 wordt test weer lichter... Alvast dank voor het meedenken! Groetjes
Kort na de menstruatie kan de test nog donkerder zijn, is zowiezo de ene dag donkerder dan de andere dag. Als je elke dag test en je teststreep is nog niet even donker of donkerder dan de controlestreep geweest dan zou ik gewoon nog even doortesten. Ik had 15-12 en 16-12 (cd 9 en cd10 een redelijk donkere test, daarna bijna geen streep meer te zien en vandaag pas een knaller.
Nee dat zegt niet dat je ei al is geweest, het geeft alleen aan dat je geen lh piek (meer) hebt. Een redelijk donkere teststreep op je ovulatietest is niet positief maar negatief. Hij is pas positief als de teststreep donkerder is (of even donker) dan de controlestreep. Aangezien je zw testen op 14-12 zo goed als negatief waren (betekent dat dat er nog een vage streep was?) verwacht ik niet dat je lh piek nu al is geweest maar nog opbouwend is. Door blijven testen met ovulatietesten dus
Iedereen zegt altijd dat de test streep even donker meot zijn als de controle streep...... maar als hij bijna even donker is en de volgende dag lichter is de dans vrij groot dat je gewoon een korte LH piek hebt. Dit heb ik altijd als ik 1 keer per dag test mis ik mijn LH piek vaak. Wat niet wil zeggen dat hij niet is geweest maar hij is gewoon korter waardoor ik hem niet altijd vind maar kan dan duidelijk aan mijn testen zien dat hij er tussen heeft gezeten!
View attachment 521396 View attachment 521397 Hier ff een voorbeeld van mijn vrij donkere testen die daarna lichter werden en mijn knaltest van vandaag
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik zal ook nog even een fotootje van de tests laten zien, volgens mij zit hier eigenlijk geen posi test bij. Maar ik test ook maar 1x per dag en alleen S ochtends, nog niet zo ervaren dus... Het gekste van alles is dat ik vanmorgen een heel klein beetje bloedverlies had, kan me niet voorstellen dat het innesteling of menstruatie is, maar wat dan. Pfff blijft wel een rollercoaster zo...